Azok a csodálatos ötvenes évek...
A helyszín egy ’50-es évekbeli álmos, amerikai kisváros, amit egy éjszaka zombik lepnek el. A lakosság nagy része odavész, de három túlélő igyekszik átvészelni az inváziót, méghozzá a mi hathatós segítségünkkel. A cél most is a túlélés, méghozzá külső (third person) nézetű megoldásban, ám a feladat ezúttal nem az, hogy minden élőhalottat ismét átküldjünk a túlvilágra, hanem az, hogy valamilyen módon feltartsuk őket addig, amíg a játék pályáin meg nem találjuk az életmentő (és zombipusztító) gitárszettet, amivel aztán lejátszhatjuk a pályazáró rock’n’roll számot. Nem vicc, egy zónát akkor teljesíthetünk, ha összeszedjük a hangfalat, az erősítőt és a gitárt, majd „végigpengetünk” egy, a Guitar Herot idéző minijátékot. Ez persze így elsőre marha egyszerűen hangzik, azonban a Dead Block nem egy könnyű játék, és rengeteg zombivér folyik addig, míg végül sikerül rábukkanunk a szintek befejezéshez szükséges eszközökre.



Barkácstanfolyam haladóknak
A Dead Block egyjátékos módjában összesen tíz pályán kell helytállnunk, és lényegében minden egyes területen (étkezde, iskola, kastély, raktárépület, stb.) ugyanaz a feladatunk. Egyrészt gátat kell vetnünk annak, hogy a zombik bejussanak az épületbe (csapdák és barikádok segítségével), másrészt át kell kutatnunk a rendelkezésünkre álló területet, és szét kell vernünk mindent, hogy alapanyagot (deszka) és alkatrészt (anyacsavar) találjunk a már említett csapdákhoz és barikádokhoz, illetve a keresgélés és a rombolás eredményeként juthatunk hozzá a végjátékhoz szükséges hangcuccokhoz is. Ahogy telik az idő, úgy támadja meg egyre több zombi a menedékünket, egy ponton túl pedig már képtelenség lesz megakadályozni a bejutásukat, így a pályaelemek rombolását és a kutatást alkalmanként meg kell szakítanunk egy kis harccal, illetve az élőhalottak figyelmének elterelésével.
A zombik pusztakezes irtása nem túl kifizetődő, de néha szükséges mozzanat (mondjuk, ha át akarunk jutni egyik szobából a másikba), ám azt érdemes észben tartani, hogy egy kis taktikázással néha sokkal eredményesebbek lehetünk. A keresgélés során szerzett húst a radiátorra téve például elvonhatjuk a figyelmüket, ugyanígy, ha találunk antennát a tv-hez, akkor máris nem minket üldöznek majd az élőhalottak, ha pedig már nincs semmilyen más megoldás, akkor az ilyen-olyan tárgyak átvizsgálása közben talált aprót beleszórhatjuk a zenegépbe, ezzel nyerve némi időt a további keresgéléshez és csapdaépítéshez. Ez utóbbiak amúgy egészen ötletesek, a felhozatal a nitrogénes fagyasztótól, a guillotine-on át egészen a halálos UV-sugárzóig terjed, és a pályák legyűrése során egyre-másra kapjuk a jobbnál jobb megoldásokat, és nemcsak a csapdák viszonylatában, de a barikádok és a zombik csépelésére használható fegyverek tekintetében is.



A jóból is megárt a sok

A nem túl változatos játékmenetet némileg ellensúlyozhatná a kooperatív játékmenet (nyolc újabb pályával), mikor egy (vagy több) barátunkkal karöltve szállunk szembe a zombikkal, azonban akárcsak a konzolos verzióból, úgy a PC-s portból is teljesen hiányzik a netkód, így csakis egy gép előtt ülve játszhatunk közösen, osztott képernyőn, és amíg ez konzolon még csak-csak elfogadható volt, PC-n már inkább bosszantó és igen-igen körülményes, ráadásul továbbra is érthetetlen, hogy miért maradt ki a játékból az online játék lehetősége.



Zombiirtás, mértékkel
A Dead Blocknak tehát vannak gyenge pontjai, de ha kiismerjük őket, könnyedén túl is léphetünk rajtuk. Ha belefáradunk a billentyűzet vagy a kontroller csépelésébe, akkor érdemes kicsit félretenni a játékot, és némi pihenést követően visszatérni a hőseinkhez. Visszatérni ugyanis érdemes, hiszen vannak pályák, amelyeknek a legyűrése tényleg komoly felkészültséget igényel, arról nem is beszélve, hogy a játéknak megvan a maga bájosan fura hangulata, a lehető legpozitívabb értelemben. A csapdák kellően extrémek és viccesek, a szereplők ugyan jobbára szótlanok, de mégis jópofák, és eleve az egész rajzfilmes látványvilág, és a mellé társuló zene képes újra és újra rávenni a játékost, hogy felvegye a harcot a zombikkal.
Tény, hogy a Dead Block nem az év játéka, azonban azt nem szabad elfelejteni, hogy nem is egy AAA-kategóriás csodával van dolgunk, hanem egy olyan programmal, amiért mindössze tíz eurót kell leszurkolni. Ezért a pénzért pedig egy korrekt PC-s portot kapunk (habár kontrollerrel érezhetően gördülékenyebb a játékmenet), bugok nélkül, alacsony gépigénnyel és abszolút elfogadható grafikával, továbbá olyan játékmenettel, ami ugyan képes monotonná válni, de a hibái ellenére ugyanígy képes szórakoztatni is. Nyilván nem fog mindenkinek bejönni, hiszen egy rétegjátékról beszélünk, de ha szereted a könnyed tálalást, a zombikat, és szeretsz kicsit taktikázni, akkor azt a 10 eurót simán megéri a Dead Block.