Mire is számítunk alapvetően, ha leülünk egy Crash Bandicoot játék elé? Egyszemélyes játékmód, ugrálás, gyümölcsgyűjtögetés, főellenfél harcok és kőkemény nehézség. Mindezeknek egy jelentős része megmaradt, azonban a Toys for Bob legújabb alkotásában az egyszemélyes módot felváltotta a 4v4 alapú többszemélyes mód. Igen, az a Toys for Bob áll a játék mögött, akik pár évvel ezelőtt még Skylanders figurákkal árasztották el a… mindent is, és akiknek a 2020-as Crash Bandicoot: It’s About Time-ot is köszönhetjük, melyről annak idején már született teszt Böjti tollából. De elég is a szószaporításból, vételezzük szemügyre kicsit közelebbről a Crash Team Rumble-t!
HARC A WUMPÁKÉRT
Mint már említettem, kampányt ne is keressünk. A játék indítását követően rögtön a tanító módban találjuk magunkat, ahol Coco vezet be minket a játék alapjaiba. A játékosoknak négyfős csapatokba rendeződve kell megküzdeniük egymással, hogy az ellenfél csapatát beelőzve gyűjtsenek össze 2000 wumpa gyümölcsöt (nem, azok továbbra sem almák!) a győzelem érdekében. Emellett a játékmód mellett kapunk még egy gyakorló módot, ahol gépi ellenfelek ellen gyakorolhatunk és van lehetőség privát meccsek indítására is, amennyiben csak barátainkkal játszanánk. A meccsek kezdetén kilenc, már jól ismert karakter közül válogathatunk: a címszereplő Crash mellett megtalálhatjuk még Coco-t, Dr. NeoCortexet vagy éppen Dingodile-t is. A játék ezeket a karaktereket három különböző karakterosztályba sorolja: scorer, blocker és booster. A scorer feladata, hogy a lehető leghatékonyabb módon gyűjtse és szállítsa a wumpa gyümölcsöket. A blocker-nek meg kell akadályozni, hogy az ellenfél le tudja adni az összegyűjtött wumpáit és el tudják foglalni a támogató képességeket szolgáltató oltárokat. A booster-nek pedig ezen oltárok megszerzése lesz a fő feladata. Természetesen mindhárom szerepkörben játszva gyűjthetjük és szállíthatjuk a gyümölcsöket, azonban ezt a feladatot a scorer fogja ellátni a leghatékonyabban. Hőseink mindegyike egyedi képességekkel rendelkeznek és a szerepkörök közötti stílus különbség is jól érzékelhető, melyek jó alapot biztosítanak a taktikus, csapatmunkára erősen építkező összecsapásokhoz.
A képességeinket még színesebbé teszi, hogy a nyolc különleges képesség (perk) közül választhatunk egyet, melyekkel lövegtornyokat, őröket, gyógyító hűtőket (igen, jól olvastátok!) és ugrálópadokat helyezhetünk le pályaszerte. Meccseket és kihívásokat teljesítve tapasztalatipontokat szerzünk, a kellő mennyiség összegyűjtése után karakterünket és profilunkat színesitő kinézetekkel leszünk gazdagabbak. A meccsek dinamikája kiváló. Rövid, de intenzív csatározásoknak lehetünk részesei, melyek a pályák által nyújtott egyedi mechanikák (melyeket a csapatok az oltárok elfoglalásával tud aktiválni) hosszú órákra képes változatosságot biztosítani. Bár a harcok és a játékmenet is mindig ugyanarra a receptre épülnek, mindez egyáltalán nem érződik az összecsapások közepette.
CSAK ENNYI?
Igen, csak ennyi. Magával a Crash Team Rumble-lel pedig ez az egyetlen nagy, megfogalmazható kritika és visszatartó erő. A játékban összesen találunk egyetlen egy játékmódot, kilenc pályát, nyolc választható karaktert és hét perket, a feloldható kinézetek pedig nem tudják igazi motivációval megtölteni az üresnek ható fejlődést. Mindez szemtelenül kevés, még úgy is, hogy csak egy nyomott áras, jelenleg 11.900 Ft-os játékról beszélünk. Hiába jó és élvezetes – főleg barátok társaságában –, ha a játék tartalmi oldala alulmarad még egy ingyenes játékkal szemben is. A Crash Team Rumble természetesen még fog bővülni (rá is szorul rendesen!). A fejlesztők már a megjelenés előtt bejelentették, hogy milyen ingyenes tartalmi bővítések fognak érkezni (új pályák, karakterek és perkek) azonban piszok nehéz lenne megmondani, hogy pár hónap múlva lesz-e még játékos a csatatereken, akik kitartóan várják az újabb és újabb tartalmakat.