Különleges hadműveletek
Manapság népszerűnek, sőt mi több, lassan kötelezőnek számít minden nagyobb játék esetében a kooperatív játékmód megjelenése, amiből a Modern Warfare 2 sem maradhatott ki, amennyiben meg akart felelni a divatos normáknak. Az egyszemélyes kampányt kifejezett úgy készítették el, hogy lehetetlenség lett volt két szereplő szemszögéből végigjátszani azt, ezért a játék főmenüjébe bekerült egy úgynevezett Spec Ops Mode, amelyben kielégíthetjük kooperatív szórakozásra való igényünket. A menübe lépve különféle csoportok neveit látjuk, melyeken belül 5-6 rövid küldetés található, amik a legkülönfélébb játékmódokból kerültek ki. Léteznek egyszerű, nyomulj előre a lőtéren és lőj le mindenkit típusú esetek, vagy olyanok, ahol hullámokban érkeznek a nyakunkba az egyre nagyobb létszámmal bíró ellenfelek, akiket egy magaslatról mesterlövész puskával és Predator repülőgép segítségével ritkíthatunk. Emellett található motoros szán verseny is, ahol az idő lesz az ellenfelünk, valamint olyan küldetések, melyeket kizárólag ketten játszhatunk. Ez utóbbiak a legérdekesebbek mind közül, hiszen a két játékos közül az egyik légi fedezetet biztosít a felszínen kommandírozó csapattársának, legyen szó akár AC-130-asról, vagy akár Blackhawk helikopterről. A bevetéseken nehézségtől vagy teljesítményünktől függően csillagokkal jutalmaznak minket, melyekkel további küldetéseket nyithatunk meg a Spec Ops Mode-ban. Olyannyira élvezetes küldetéseket találhatunk itt, hogy talán nem túlzás azt állítanunk, hogy a Spec Ops Mode része a játéknak jobb, mint az egyszemélyes kampány és a multi együttvéve. Na jó, a multit nem tudja lepipálni semmi sem...
Van egy perked?
A feledhetetlen kampány és a kihagyhatatlan Spec Ops mode mellett a Call of Duty-sorozatokhoz hűen ezúttal is a többszereplős játékmód az igazi húzóág a programon belül, ez a rész is hihetetlen mennyiségű újításon, fejlesztésen esett át. Játékmódokból a hagyományos csatározásokban mérhetjük össze erőinket, ahol a legnépszerűbb még most is a Team Deathmatch, de ezen kívül még található Domination (3 zászlót kell foglalni), Demolition (bombákat kell hatástalanítani vagy felrobbantani), vagy a Headquarters is, ahol egy a térképen megjelenő bázist kell védenünk. Ezeket a játékmódokat hasonlóképp az előző részekhez úgy nyithatjuk meg, ha elérünk egy bizonyos szintet a karakterünkkel, akit természetesen mindenért jutalmaz a játék: lelőttél 10 embert guggolva? Nesze itt van 1000 tapasztalati pont. Csípőből tüzeltél 10 emberre? Nesze még 2500. Bónusz tapasztalati pont jár falon átlövésért, ha megbosszuljuk azt, hogy lelőttek, vagy ha egyszerűen csak megakadályozzuk az ellenfelet abban, hogy magasabb Kill Streakre kerüljön, azaz elhalálozás nélkül több emberrel végezzen. Perkek szintjén is rengeteg változás történt, rengeteg új és hasznos képességet akaszthatunk magunkra. Egyszerre három Perk lehet aktív karakterünkön, melyek közt megjelentek az olyanok, mint a Scavenger (segítségével lőszert veszünk magunkhoz a lelőtt katonáktól), vagy a felülmúlhatatlan Hardline, amivel eggyel kevesebb Kill Streak kell, hogy előhívjuk a támogató képességeket (UAV, AC-130, stb.). Külön érdekesség, hogy ezek a Perkek már fejleszthetők is, ha elegendő ideig használjuk azokat. Emellett a három választható Perk mellé megjelentek az úgynevezett Death Streakek, amiket akkor kaphatunk meg, ha zsinórban háromszor meghalunk. Ide került a közutálatnak örvendő Martyrdom vagy a Final Stand, de megjelentek újak is, mint például a Copycat, amivel lemásolhatjuk gyilkosaink teljes felszerelését. Ezen felül teljesen egyedire szabható gamertageket is készíthetünk magunknak több mint 300 grafikai elemből, amiket ugyancsak játék közben bonthatunk ki, és akkor még nem beszéltünk az új Kill Streak elemekről, amiket játék közben hívhatunk le, s ezúttal egyénire is szabhatjuk azokat, hogy mikor melyiket válasszuk (legfeljebb 3 lehet nálunk). Bonyolultan hangzik? Nos, az is, de a multiban eltöltött 6-8 óra után majd teljesebb képet kaptok az egészről.
Végtelen történet 6
Most, hogy végeztünk a cikkírással, leadtuk a magazin utolsó oldalait is, már alig várjuk, hogy végre rátenyereljünk a Modern Warfare indítóikonjára, s belevessük magunkat a kampánymód legnehezebb módon történő újrajátszásába, valamint abba a multis őrületbe, ami legalább fél évre ismét képes lesz odaszegezni minket a monitorok elé. Cikkünk megjelenésekor már egy héttel járunk a Modern Warfare 2 hódító hadjáratának megkezdése után, ami minden bizonnyal minden eladási rekordot megdönt majd, és isteni szintre emeli az Infinity Ward csapatát. Most már megértjük, miért került át tucatnyi játék megjelenése a jövő évre, s hogy miért nem akart senki a legújabb Call of Duty játékkal egy időben a boltok polcaira kerülni: egyszerűen esélyük sem lett volna, ha választás elé kényszerül a játékos. A Modern Warfare 2 minden tekintetben tökéletes alkotás, az év, vagy akár az évtized legjobb akciójáték cím jogos követelője.