Az Asura’s Wrath alapvetően egy beat’em up akciójáték, amiben könnyedén betanulható mozdulatok (kis-, nagy- és távolsági támadás, kitérés, extra képességek) segítségével irthatjuk a hagyományos és főellenfeleket számtalan változatos pályán keresztül. A játék ezen része egyetlen apróságtól eltekintve majdhogynem teljesen snassznak mondható, hiszen a CyberConnect2 csapata meg sem próbálkozott a műfaj szabályainak felrúgásával vagy újraértelmezésével: megyünk és mindenkit ledarálunk, aki szembe jön velünk. Ami a játék különlegességét adja, az a tálalás, és a fejlesztők soha nem is tagadták, hogy nem az alap játékmenettel, hanem a mellé összehozott körítéssel igyekeznek lenyűgözni a játékosokat.
A recept alapvetően működik, hiszen egy szépen kidolgozott háttérrel rendelkező, sci-fi, fantasy és hindu (!) elemekből építkező történetet kapunk, amely lényegében felvezetés nélkül dob minket az események sűrűjébe. A játék elején az emberiséget (shinkoku) és a földet (Gaea) igyekszünk megmenteni a démoni ghomától, és már az első percben egy elképesztően látványos űrcsatában találjuk magunkat, ahol sűrű gombnyomkodások és QTE-jelenetek (mikor adott időben kell lenyomni egy adott gombot) közepette győzzük le a Vlitra nevű szörnyűséget. A csata végkimenetelét a Császár nyolc, félisteni erőkkel rendelkező tábornokának egyike, Asura dönti el, ám társai nem nézik jó szemmel a hős erejének kiteljesedését, így a Császár halálát rá kenik, feleségét kivégzik, lányát elrabolják, őt magát pedig a mélybe vetik.
Bosszús ébredés
Az árulást követően pár évezredet eszméletlenül töltünk, majd az ébredés után kezdetét veszi a játék története, azaz Asurával nekilátunk bosszút állni azokon, akik előidézték a bukásunkat. A játék igazi érdekessége itt következik, ugyanis olyan érzésünk lesz, mintha egy tizennyolc fejezetre osztott animébe kerültünk volna, ahol nem mellesleg néha kicsit nekünk is bele kell szólnunk az események alakulásába. Ez a rész természetesen a harc lesz (hagyományos csépelés, főellenfelek, repülős/lövöldözős megoldások), aminek tényleg van egy olyan eleme, ami homlokegyenest eltér attól, amit eddig a beat’em up játékokban megszokhattunk. A küzdelmek során ugyanis nem az a lényeg, hogy minél változatosabban, minél ügyesebben kenjük el az ellenfelek száját, hanem az, hogy minél hamarabb feltöltsük Asura „haragméterét” (vörös csík az életerő alatt), amit aztán ha elsütünk a jobb ravasszal, akkor máris teljesítettük a ránk rótt feladatot. Majd jön a következő átvezető animáció, néhány QTE, egy látványos videó keretében legyőzzük az ellenfelet, továbbgördül a sztori, majd kezdődik az egész elölről, csak új helyszínen, új ellenfelekkel, és a történet egy újabb szeletével.
Egyedi élmény
Az Asura’s Wrathben a lényeg a történet elmesélésén van, az akció szó szerint csak kitöltő szerepet kap az újabb és újabb videók között, és jó, ha tudjátok, hogy a játék nagyjából 7-8 órás tartalmából többet hasítanak ki az átvezetők, mint azok a részek, ahol a játékos Asura dühét igyekszik kirobbantani. Ez persze erősen behatárolja azoknak a körét is, akik valójában élvezni fogják ezt a programot. Ami biztos, hogyha egy profi harcrendszerrel, látványos kombókkal operáló és kihívásokkal teli játékra vágysz, akkor az Asura számodra csak egy fapados és frusztráló élmény lesz. Ha viszont otthonosan mozogsz az animék világában, rajongsz a keleti stílusért, és többre értékeled a látványt és a történetmesélést, mint magát a harcot és a valódi játékélményt, akkor az Asura’s Wrath keretében egy egész különleges élményben lehet majd részed. Mert bár a harcrendszer és a játékostól várt teljesítmény fényében a CyberConnect2 munkája csak erős közepes, a többi részt illetően nem nagyon érheti szó a ház elejét. Asura története a maga nemében érdekes és fordulatos, a helyszínek és a karakterek dizájnja egyedi, az Unreal 3 motorral generált látvány pedig helyenként egészen lenyűgöző, monumentális és megdöbbentő – már persze akkor, ha tényleg látod és felfogod, és nem arra koncentrálsz, hogy az éppen aktuális QTE keretében időben lenyomd a program által preferált gombot.
Az Asura’s Wrathnek tehát megvan a célközönsége és a létjogosultsága is, hiszen valóban egyedi élményt nyújt az interaktív történetmesélésre vágyó játékosoknak. Ha egy kicsit hosszabb, ha több harcot és jobban kidolgozott rendszert ad, akkor talán egy szélesebb játékosréteget is befoghatott volna. Talán majd a folytatásban, ha lesz.