A madárcsúzlis játékával történelmet író finn cég fejlesztői azonban ezúttal kevésbé saját ötletekből építkeztek, hiszen nemes egyszerűséggel felvásárolták a Casey's Contraptions nevű játék jogait, majd némi fazonírozást követően Amazing Alex néven töltötték fel a különböző alkalmazás boltokba. A grafika most is a Rovio-féle aranyos-rajzfilmes vonalat követi, a játékélmény pedig az Angry Birds által képviselt stílust, hiszen ez is egy precíz fizikai motorra épülő, logikai móka. Igaz, itt sokkal több gondolkodásra, semmint jól időzített reflexmozdulatra van szükség, és a fogós, láncreakciókra épülő feladványoknak, ha nem is korlátlan, de sok-sok helyes megoldása lehetséges.
A főhősünk, Alex, egy látszólag átlagos, ám kiemelkedő fantáziával és trükkös szerkezetek építésére való hajlammal megáldott kisfiú, aki a lakás különféle tárgyait használva igyekszik mindenféle hasznos gépezetet építeni. A feladat egyszerű: a gravitáció segítségével kell bizonyos tárgyakat egyik helyről a másikra juttatni, például egy polcon elhelyezett focilabdát a padlón lévő kosárba egy lufi, egy olló és egy másik polcelem segítségével. Természetesen a feladványok egyre bonyolódnak, kreativitásunkat, feladatmegoldó készségünket, no és persze türelmünket pedig 100 pályán és a lakás négy helyiségében tehetjük próbára, amelyek megfejtése során 35 különböző tárgyat használhatunk. De nem szabad megfeledkezni közben a közösségi oldalakra feltöltött több ezer, a felhasználók által kreált fejtörőről sem, ugyanis a játékban helyett kapott egy pályaszerkesztő menüpont is, az elkészült remekeket pedig természetesen azonnal megoszthatjuk ismerőseinkkel. Egyhamar nem fogyunk ki tehát a fizikai kirakósokból, és annak ellenére, hogy az Amazing Alex viszonylag egyszerű szórakozást nyújt, mégis igen addiktív, és hozza magával a ”csak még egy pályát megcsinálok” hangulatot.