ferdzso írta: hm, lenne egy olyan kérdésem, hogy a DS9 az kb mikor kezdődött? mármint a TNG-hez viszonyítva, hanyadik évadnál?
A TNG 1987-es, a DS9 1993-as. Szerintem az előbbi hatodik-hetedik évadának környékén startolt el az utóbbi, szóval relatíve a vége felé...
ferdzso írta: (jah, és nekem is véges az időm, csak én nem alszom sokat, és napi egy részre mindig szánok időt )
Akkor további jó szórakozást a következő két évre!
ferdzso írta:
szerk.: a warp-ot hogy fordították a magyarok?!
Az ENT-ben görbületnek.
Néhány dolog, amit az új Star Trek filmből tanultam...
-------------------------------------------------------------------------
Ha másodjára sem sikerül a vizsga, hekkeld meg a programot - az Akadémia számítógépein úgysem fut semmiféle vírusirtó.
A Nokia 300 évig használja ugyanazt az idegesítő csengőhangot.
SOSE beszélj egy vulkáni anyukájáról.
Nincs semmi, ami jobban megpecsételne egy barátságot, mint szándékosan beoltani a másikat egy idegen vírussal.
Az univerzális fordító simán lefordítja a vulkáni és romulán nyelveket angolra, de nem képes megbirkózni az orosz akcentussal.
Mielőtt teret váltasz, ellenőrizd, hogy nem maradt-e behúzva a kézifék.
Hétéves vagy százhét, nem számít - a vulkániak frizurája mindig ugyanolyan.
Piros egyenruha, illetve szkafander viselése előbb-utóbb patetikus/ironikus elhalálozásba torkollik.
Kirk olyan menő, hogy semmiféle nemi betegség sem dönti le a lábáról. Még idegen eredetűek sem.
Ha minden kötél szakad, lőjjük ki a reaktormagot, az mindig segít.
A lens flare mindent futurisztikusabbá tesz.
A romulán bányászhajókon a biztonság sokadlagos szempont - legalábbis a padlózatot a hatalmas mélységtől elválasztó korlátok teljes hiánya alapján.
A jövőben a vívás a közelharci kiképzés egyik elfogadott formája.
Az iowai surmók nem csak állatokkal szexelnek.
Egy fizikai kísérlet során a legjobb tesztalany az admirális beagleje - elvégre mi rossz történhet?
Néha nem gond, ha kicsit lemaradunk a flotta többi hajójától.
Az orvosok nem fizikusok.
Iowa a jövőben is ugyanolyan uncsi, mint most.
Lehetséges egy bolygó magjáig lyukat fúrni.
Nem számít milyen hevesen udvarolsz, úgyis a vulkánié lesz a csaj.
Ha az exedé lett a bolygó, lépj be a flottába.
Egy agysejtjeidre tapadó idegen csiga semmilyen módon nem befolyásolja az egyébként kiváló célzóképességedet.
Ha a barátnőd szobatársa rajtakap titeket a pásztorórátokon, mozdulj rá a szobatársra is távozás közben, hogy mentsd a helyzetet.
A következő időutazás során a főszereplők a jövő múltjába kerülve megmentik a Romulust a ráleselkedő veszélytől, elkerülve így Nero időugrását a távoli múltba, minek köszönhetően a jelen felveheti azon formáját ahogy akkor létezett mielőtt Nero a jövőből a múltba került volna.
Amikor lehetséges, kérdezz vagy mondj valami olyat, amit McCoy nem tud. A reakció az ismert "Orvos vagyok, nem ..." lesz.
A tetovált életformák GONOSZAK.
A jó csajok mindig egymás társaságában vetkőznek.
Bár a transzwarp technológia lehetővé teszi, hogy könnyedén teleportálj bolygók között, az emberek még mindig a jó öreg űrhajóikat használják.
A díjnyertes csődört is be kell törni, mielőtt a Kentucky Derbyn indulsz vele.
A Grand Canyon elér Iowa államig.
Egy 275 éves Corvette simán lehagy egy antigravitációs rendőrmotort.
Míg az emberiség közel 6500 nyelvvel büszkélkedhet, a romulánok mindössze három különböző dialektust használnak.
Az előléptetés leggyorsabb módja ha berontasz egy olyan hajó hídjára, aminek nem is szabadna a fedélzetén lenned, aztán megmondod a kapitánynak, hogy téved.
Ha egy a hajó legénységhez nem tartozó kadét bejelenti az Enterprise kommunikációs rendszerén, hogy átveszi a parancsnokságot, a 800 fős legénységből senki sem fogja megkérdőjelezni eme döntést.
Ha a szobatársad tüdőférges, teljesen rendben van, ha átveszed a helyét, és senkinek sem szólsz róla - még a kapitánynak sem.
hm, lenne egy olyan kérdésem, hogy a DS9 az kb mikor kezdődött? mármint a TNG-hez viszonyítva, hanyadik évadnál?
am én nekiestem úgy az egésznek leszámítva az OS-t, ráadásul pont az új film hatására (még kisebb voltam amikor néztem mindig a TV-ben, de abból semmi nem maradt meg), szal senki nem mondhatja, hogy nem volt értelme és ez is csak azért érdekel, hogy legalább vmit vegyek fel a normális szál szerint először a VOY-t kezdtem nézni, aztán a második évadnál az ENT-t is elkezdtem nézni, és azt szépen végig is néztem, mielőtt a 3. VOY évadod elkezdtem volna, és most elkezdtem a TNG-t, így a 3. évad után am téll elég gagyi a TNG első évada, de annyira nem is vészes, legalábbis hozzá lehet szokni
(jah, és nekem is véges az időm, csak én nem alszom sokat, és napi egy részre mindig szánok időt )
szerk.: a warp-ot hogy fordították a magyarok?!
ferdzso írta:
hm, lenne egy olyan kérdésem, hogy a DS9 az kb mikor kezdődött? mármint a TNG-hez viszonyítva, hanyadik évadnál?
A TNG 1987-es, a DS9 1993-as. Szerintem az előbbi hatodik-hetedik évadának környékén startolt el az utóbbi, szóval relatíve a vége felé...
ferdzso írta:
(jah, és nekem is véges az időm, csak én nem alszom sokat, és napi egy részre mindig szánok időt )
Akkor további jó szórakozást a következő két évre!
hm, lenne egy olyan kérdésem, hogy a DS9 az kb mikor kezdődött? mármint a TNG-hez viszonyítva, hanyadik évadnál?
am én nekiestem úgy az egésznek leszámítva az OS-t, ráadásul pont az új film hatására (még kisebb voltam amikor néztem mindig a TV-ben, de abból semmi nem maradt meg), szal senki nem mondhatja, hogy nem volt értelme és ez is csak azért érdekel, hogy legalább vmit vegyek fel a normális szál szerint először a VOY-t kezdtem nézni, aztán a második évadnál az ENT-t is elkezdtem nézni, és azt szépen végig is néztem, mielőtt a 3. VOY évadod elkezdtem volna, és most elkezdtem a TNG-t, így a 3. évad után am téll elég gagyi a TNG első évada, de annyira nem is vészes, legalábbis hozzá lehet szokni
(jah, és nekem is véges az időm, csak én nem alszom sokat, és napi egy részre mindig szánok időt )
szerk.: a warp-ot hogy fordították a magyarok?!
Klingonos problémát én is ismerem, valami olyasmi magyarázatot találtam rá, hogy igazándiból fel se tüntették, hogy akkor tényleg találkoztak a klingonokkal, ezért lehet a valós időpont későbbi, vagy valami ilyesmi. Ugyanígy a ferengikkel való találkozás is hivatalosan később volt. De hát ki mondta meg nekik, hogy azok a ferengik? Én ezeket hallottam, de úgy, hogy az Enterprise-ból nem sokat láttam.
SasAlexander írta:
Klingonos problémát én is ismerem, valami olyasmi magyarázatot találtam rá, hogy igazándiból fel se tüntették, hogy akkor tényleg találkoztak a klingonokkal, ezért lehet a valós időpont későbbi, vagy valami ilyesmi. Ugyanígy a ferengikkel való találkozás is hivatalosan később volt. De hát ki mondta meg nekik, hogy azok a ferengik? Én ezeket hallottam, de úgy, hogy az Enterprise-ból nem sokat láttam.
No igen, miután a kérdéses ENT-es részek kijöttek (aminek az oka elsősorban az volt, hogy az írók-producerek nem látták a problémás epizódokat ), a kreatív stáb igyekezett valami eléggé megcsűrt-megcsavart magyarázattal előállni...
A klingonoknál ez az idővonal megváltoztatása volt, ha jól emlékszem, a Ferengiknél pedig az, hogy egyrészt a faj neve sosem hangzott el, a biztonsági kamerákat meg a támadás elején kiütötték - épp ezért, a jelentésekben csak egyszerű űrkalózokként maradtak fenn.
Klingonos problémát én is ismerem, valami olyasmi magyarázatot találtam rá, hogy igazándiból fel se tüntették, hogy akkor tényleg találkoztak a klingonokkal, ezért lehet a valós időpont későbbi, vagy valami ilyesmi. Ugyanígy a ferengikkel való találkozás is hivatalosan később volt. De hát ki mondta meg nekik, hogy azok a ferengik? Én ezeket hallottam, de úgy, hogy az Enterprise-ból nem sokat láttam.
Arbyter írta:
Valahogy mindig sikerül megfeledkeznem erről a fórumról huzamosabb időre, régen írta már, azóta volt nálam egy-két dolog Star Trek-téren.
Szégyellje magát.
Arbyter írta: Mindenekelőtt a legfontosabb, hogy már jó egy hónapja befejeződött a DS9 vetítése a tévében. A hetedik évad utolsó epizódjai, de elsősorban a két záró rész óriásira sikerült, tényleg, egyszerűen nem tudok negatívumot felhozni, ennél méltóbb zárása nem lehetett volna a sorozatnak.
Sajna nekem a zárórészek (a show nagy részével egyetemben) kimaradtak, a trekker pajtásak azonban nagyjából pont ugyanezt fogalmazták meg. Szóval meg merem kockáztatni, hogy a TNG mellett a DS9-nek van a legjobb befejezése a Trekkek közül.
Arbyter írta: Ami nagyon tetszett még, hogy nem úgymond totális happyenddel fejezték be (gondolom már nagyjából mindenki látta, spoilerezésbe pedig végképp nem akarok belekezdeni), és ez egyúttal nagyon illet a sorozat stílusához is.
Olvastam a befejezésről, leírva kicsit nyakatekertnek találtam, és amolyan "csakazértselegyenheppiend" szaga volt a dolognak - mondjuk Ron Mooretól már ezt megszoktam. Remélem, a képernyőn nézve nem ilyennek fog tűnni, mert valamikor már tényleg ideje lesz belenézni...
Arbyter írta: Azóta az Enterprise-t nézem, az elejétől kezdték, tudom, hogy majd a harmadik évad lesz az igazán nagy (már alig várom, hogy a módosított főcímdal csendüljön fel ), de az eddigiek is jók, ma volt a második évad nyitó része.
Az első két évadban is vannak jó részek, csak a korai szezonoknál érződik, hogy még nem volt konkrét irányvonal, amit követhettek volna. Ez egyébként majd mindegyik Trek-sorira érvényes, szóval engem különösebben nem zavart, a nézettségnek azonban jelentősen ártott.
Egyébként érdekes, hogy a harmadik évaddal felcsendülő főcímdal sokkal vidámabb, optimistább hangzású, annak ellenére, hogy a sori második fele (főleg a harmadik évad) sokkal darkosabbra sikerült - egy olyan évadnak, ami a Föld megmentéséről, és egy nyomasztó, lehetetlennek tűnő küldetésről szól, biztos nem ilyen főcímet képzelnék el...
Arbyter írta: Kicsit még hiányolom a klingonok szerepeltetését, most majd lassacskán az andoriánok is bejönnek végre, ez a szulibánok-temporális (hideg)háború dolog szerintem egy-két apróságtól eltekintve jól meg van oldva.
A Klingonok megjelenésén eléggé meglepődtem, a korábbi sorikban ugyanis több olyan forrás is volt, ami világosan megemlítette, hogy 2218-ban találkoztak először az emberek a Klingonokkal - ehhez képest itt már 2151-ben összefutunk velük. Jó, ezt meg lehet magyarázni a Hidegháborúval, azzal a probléma csupán az volt, hogy szerintem eléggé kiforratlan maradt: mindig amikor megváltoztatták az időt, teljesen más logika alapján befolyásolták a múltat, a jelent és a jövőt, arról nem is beszélve, hogy ha a téridőt felügyelő Föderációs ügynökségek az ENT-ben és a VOY-ban annyira aktívak voltak, akkor miért nem jelennek meg soha a TNG-ben, a DS9-ben, vagy az időutazásos nagyfilmekben (beleértve az új filmet is)?
A temporális hidegháború problémái (és az egész történetvonal céltalansága) főleg a második évad végére váltak nyilvánvalóvá, nem véletlen, hogy a harmadik évadban egyáltalán nem foglalkoznak vele, a negyedik elején pedig Manny Coto egy kellemes nyitó-duplarésszel le is zárta az egészet.
Arbyter írta: Ma kezdték adni a TV6-on Az új nemzedéket is, ez az egy sorozat, ami eddig nálam teljesen kimaradt a ST-palettából, természetesen nem mulasztottam el most megnézni az első részt.
Uhh, te szegény. Számomra a TNG első két évada a legborzalmasabb Trek-élmények közé tartozik: erőltetett történetek, gyenge, mesterkélt vagy épp túlspilázott színészi játék, miniruhás férfiak. Még most is borsódzik a hátam, ha visszagondolok az Encounter at Farpointra. Szerencsére a harmadik évadtól azonban a TNG is révbe ért, utána majdnem mindig csak jó és remek epizódokat láttam.
Arbyter írta: Érdekes volt látni, hogy ugyan már a modern sorozatok (DS9, Voyager) felé közelít, de az eredeti sorozat jegyeit még nagyon szembetűnően magán hordozza (pl. Worf maszkírozása ), nem csak külcsínben, de ugyanúgy stílusában is.
Evvel tudnék vitatkozni, szerintem teljesen más hangulatában és stílusában, mint a TOS. Roddenberrynek pont ez is volt a célja, a könnyedebb, humorosabb vonalat hátrahagyva néha kőkemény filozófiát vittek az epizódokba. Ez pedig néha bejött, néha nem...
JohnBart írta:
Az első két évadban is vannak jó részek, csak a korai szezonoknál érződik, hogy még nem volt konkrét irányvonal, amit követhettek volna. Ez egyébként majd mindegyik Trek-sorira érvényes, szóval engem különösebben nem zavart, a nézettségnek azonban jelentősen ártott.
Igen, ezt én is megfigyeltem, a TNG-ből még csak az első részt láttam, úgyhogy erről nem tudok nyilatkozni, de a Voyager népszerűsége csak a harmadik évadtól szállt határozott magasságokba, amikor jött Hetes és vele a Borg-szál, valamint az ő fokozatos fejlődése (na meg gondolom Jeri Ryan-nek is megvolt a maga hatása ), óriási húzás volt, a DS9-ban sem az elejétől szerepelt a jem'hadar, csak ha jól tudomány a második évad záró epizódjában jelentek meg, és ott van még ugye az Enterprise a harmadik évadban (illetve a második végén) életbe lépő Xindi-szállal, óriási a hangulata és úgy összességében, nagyon jól meg van csinálva , ahogy már korábban is mondtam, én ezen keresztül jutottam el a Star Trek-hez.
JohnBart írta:
A Klingonok megjelenésén eléggé meglepődtem, a korábbi sorikban ugyanis több olyan forrás is volt, ami világosan megemlítette, hogy 2218-ban találkoztak először az emberek a Klingonokkal - ehhez képest itt már 2151-ben összefutunk velük.
Én is olvastam korábban, hogy eredetileg úgy volt, hogy elsőként Kirk-ék találkoztak klingonokkal, illetve volt egy olyan "közfelháborodás" is, hogy elsőként Kirk-ék hajója viselte az Enterprise nevet (bár konkrétan ezt a "törvényt" sehol sem tartották számon, de alátámasztja mondjuk, hogy a filmekben az újabb modellek A, B, ... jelzéssel lettek ellátva). De ezek beleférnek.
Említést tettél legnagyobb Trek-élményekről, hogy ne álljon le a beszélgetés, azt javaslom írjunk ezekről Kezdd el, addig én is összeszedek néhányat, közben pedig talán Necros is ideér.
Üdv!
Valahogy mindig sikerül megfeledkeznem erről a fórumról huzamosabb időre, régen írta már, azóta volt nálam egy-két dolog Star Trek-téren.
Mindenekelőtt a legfontosabb, hogy már jó egy hónapja befejeződött a DS9 vetítése a tévében. A hetedik évad utolsó epizódjai, de elsősorban a két záró rész óriásira sikerült, tényleg, egyszerűen nem tudok negatívumot felhozni, ennél méltóbb zárása nem lehetett volna a sorozatnak. Ami nagyon tetszett még, hogy nem úgymond totális happyenddel fejezték be (gondolom már nagyjából mindenki látta, spoilerezésbe pedig végképp nem akarok belekezdeni), és ez egyúttal nagyon illet a sorozat stílusához is.
Azóta az Enterprise-t nézem, az elejétől kezdték, tudom, hogy majd a harmadik évad lesz az igazán nagy (már alig várom, hogy a módosított főcímdal csendüljön fel ), de az eddigiek is jók, ma volt a második évad nyitó része. Kicsit még hiányolom a klingonok szerepeltetését, most majd lassacskán az andoriánok is bejönnek végre, ez a szulibánok-temporális (hideg)háború dolog szerintem egy-két apróságtól eltekintve jól meg van oldva. Nagyjából megint akkor megy majd a harmadik évad, amikor tavaly elkezdtem nézni az Enterprise-t (szintén a harmadik évaddal ugye), jó kis 1 éves trekker-jubileum lesz.
Ma kezdték adni a TV6-on Az új nemzedéket is, ez az egy sorozat, ami eddig nálam teljesen kimaradt a ST-palettából, természetesen nem mulasztottam el most megnézni az első részt. Érdekes volt látni, hogy ugyan már a modern sorozatok (DS9, Voyager) felé közelít, de az eredeti sorozat jegyeit még nagyon szembetűnően magán hordozza (pl. Worf maszkírozása ), nem csak külcsínben, de ugyanúgy stílusában is. Ezt nem fogom rendszeresen nézni, de gyakran nézek majd meg belőle részeket, majd kiderül, hogy összességében mennyire jön be, itt lesz klingon, borg, vulkáni, minden egyben, majd meglátjuk.
Arbyter írta:
Valahogy mindig sikerül megfeledkeznem erről a fórumról huzamosabb időre, régen írta már, azóta volt nálam egy-két dolog Star Trek-téren.
Szégyellje magát.
Arbyter írta:
Mindenekelőtt a legfontosabb, hogy már jó egy hónapja befejeződött a DS9 vetítése a tévében. A hetedik évad utolsó epizódjai, de elsősorban a két záró rész óriásira sikerült, tényleg, egyszerűen nem tudok negatívumot felhozni, ennél méltóbb zárása nem lehetett volna a sorozatnak.
Sajna nekem a zárórészek (a show nagy részével egyetemben) kimaradtak, a trekker pajtásak azonban nagyjából pont ugyanezt fogalmazták meg. Szóval meg merem kockáztatni, hogy a TNG mellett a DS9-nek van a legjobb befejezése a Trekkek közül.
Arbyter írta:
Ami nagyon tetszett még, hogy nem úgymond totális happyenddel fejezték be (gondolom már nagyjából mindenki látta, spoilerezésbe pedig végképp nem akarok belekezdeni), és ez egyúttal nagyon illet a sorozat stílusához is.
Olvastam a befejezésről, leírva kicsit nyakatekertnek találtam, és amolyan "csakazértselegyenheppiend" szaga volt a dolognak - mondjuk Ron Mooretól már ezt megszoktam. Remélem, a képernyőn nézve nem ilyennek fog tűnni, mert valamikor már tényleg ideje lesz belenézni...
Arbyter írta:
Azóta az Enterprise-t nézem, az elejétől kezdték, tudom, hogy majd a harmadik évad lesz az igazán nagy (már alig várom, hogy a módosított főcímdal csendüljön fel ), de az eddigiek is jók, ma volt a második évad nyitó része.
Az első két évadban is vannak jó részek, csak a korai szezonoknál érződik, hogy még nem volt konkrét irányvonal, amit követhettek volna. Ez egyébként majd mindegyik Trek-sorira érvényes, szóval engem különösebben nem zavart, a nézettségnek azonban jelentősen ártott.
Egyébként érdekes, hogy a harmadik évaddal felcsendülő főcímdal sokkal vidámabb, optimistább hangzású, annak ellenére, hogy a sori második fele (főleg a harmadik évad) sokkal darkosabbra sikerült - egy olyan évadnak, ami a Föld megmentéséről, és egy nyomasztó, lehetetlennek tűnő küldetésről szól, biztos nem ilyen főcímet képzelnék el...
Arbyter írta:
Kicsit még hiányolom a klingonok szerepeltetését, most majd lassacskán az andoriánok is bejönnek végre, ez a szulibánok-temporális (hideg)háború dolog szerintem egy-két apróságtól eltekintve jól meg van oldva.
A Klingonok megjelenésén eléggé meglepődtem, a korábbi sorikban ugyanis több olyan forrás is volt, ami világosan megemlítette, hogy 2218-ban találkoztak először az emberek a Klingonokkal - ehhez képest itt már 2151-ben összefutunk velük. Jó, ezt meg lehet magyarázni a Hidegháborúval, azzal a probléma csupán az volt, hogy szerintem eléggé kiforratlan maradt: mindig amikor megváltoztatták az időt, teljesen más logika alapján befolyásolták a múltat, a jelent és a jövőt, arról nem is beszélve, hogy ha a téridőt felügyelő Föderációs ügynökségek az ENT-ben és a VOY-ban annyira aktívak voltak, akkor miért nem jelennek meg soha a TNG-ben, a DS9-ben, vagy az időutazásos nagyfilmekben (beleértve az új filmet is)?
A temporális hidegháború problémái (és az egész történetvonal céltalansága) főleg a második évad végére váltak nyilvánvalóvá, nem véletlen, hogy a harmadik évadban egyáltalán nem foglalkoznak vele, a negyedik elején pedig Manny Coto egy kellemes nyitó-duplarésszel le is zárta az egészet.
Arbyter írta:
Ma kezdték adni a TV6-on Az új nemzedéket is, ez az egy sorozat, ami eddig nálam teljesen kimaradt a ST-palettából, természetesen nem mulasztottam el most megnézni az első részt.
Uhh, te szegény. Számomra a TNG első két évada a legborzalmasabb Trek-élmények közé tartozik: erőltetett történetek, gyenge, mesterkélt vagy épp túlspilázott színészi játék, miniruhás férfiak. Még most is borsódzik a hátam, ha visszagondolok az Encounter at Farpointra. Szerencsére a harmadik évadtól azonban a TNG is révbe ért, utána majdnem mindig csak jó és remek epizódokat láttam.
Arbyter írta:
Érdekes volt látni, hogy ugyan már a modern sorozatok (DS9, Voyager) felé közelít, de az eredeti sorozat jegyeit még nagyon szembetűnően magán hordozza (pl. Worf maszkírozása ), nem csak külcsínben, de ugyanúgy stílusában is.
Evvel tudnék vitatkozni, szerintem teljesen más hangulatában és stílusában, mint a TOS. Roddenberrynek pont ez is volt a célja, a könnyedebb, humorosabb vonalat hátrahagyva néha kőkemény filozófiát vittek az epizódokba. Ez pedig néha bejött, néha nem...
Valahogy mindig sikerül megfeledkeznem erről a fórumról huzamosabb időre, régen írta már, azóta volt nálam egy-két dolog Star Trek-téren.
Mindenekelőtt a legfontosabb, hogy már jó egy hónapja befejeződött a DS9 vetítése a tévében. A hetedik évad utolsó epizódjai, de elsősorban a két záró rész óriásira sikerült, tényleg, egyszerűen nem tudok negatívumot felhozni, ennél méltóbb zárása nem lehetett volna a sorozatnak. Ami nagyon tetszett még, hogy nem úgymond totális happyenddel fejezték be (gondolom már nagyjából mindenki látta, spoilerezésbe pedig végképp nem akarok belekezdeni), és ez egyúttal nagyon illet a sorozat stílusához is.
Azóta az Enterprise-t nézem, az elejétől kezdték, tudom, hogy majd a harmadik évad lesz az igazán nagy (már alig várom, hogy a módosított főcímdal csendüljön fel ), de az eddigiek is jók, ma volt a második évad nyitó része. Kicsit még hiányolom a klingonok szerepeltetését, most majd lassacskán az andoriánok is bejönnek végre, ez a szulibánok-temporális (hideg)háború dolog szerintem egy-két apróságtól eltekintve jól meg van oldva. Nagyjából megint akkor megy majd a harmadik évad, amikor tavaly elkezdtem nézni az Enterprise-t (szintén a harmadik évaddal ugye), jó kis 1 éves trekker-jubileum lesz.
Ma kezdték adni a TV6-on Az új nemzedéket is, ez az egy sorozat, ami eddig nálam teljesen kimaradt a ST-palettából, természetesen nem mulasztottam el most megnézni az első részt. Érdekes volt látni, hogy ugyan már a modern sorozatok (DS9, Voyager) felé közelít, de az eredeti sorozat jegyeit még nagyon szembetűnően magán hordozza (pl. Worf maszkírozása ), nem csak külcsínben, de ugyanúgy stílusában is. Ezt nem fogom rendszeresen nézni, de gyakran nézek majd meg belőle részeket, majd kiderül, hogy összességében mennyire jön be, itt lesz klingon, borg, vulkáni, minden egyben, majd meglátjuk.
JohnBart írta: A Farscape idegenjeire pedig sajna már nem emlékszem, leszámítva Claudia Blacket...
Meg tudom érteni. Mondjuk nekem Chiana volt a kedvencem az öt szépség közül. Hirtelen róluk találtam képet: a jó öreg Rygel, egy másik idegen és még egy.
JohnBart írta: A warpolás hangeffektje brutálisan jó lett, mikor moziban hallottam beszartam tőle.
Nekem annyira nem tetszik sem a hangeffekt, sem az, ahogy kinéz az új filmben...
Necros írta:
Meg tudom érteni. Mondjuk nekem Chiana volt a kedvencem az öt szépség közül. Hirtelen róluk találtam képet: a jó öreg Rygel, egy másik idegen és még egy.
Rygelre már nem is emlékeztem, pedig őt azért nehéz elfelejteni...
Újabb IMDB böngészés, újabb érdekességek. Ezúttal az ENT a soros, nézzük, mi fán termett az NX-01...
Az ENT volt az első sorozat, ahol a szereplőket a nyitánynál nem fontossági sorrend, hanem ábécérend szerint listázták. Emellett a korábbi szériákkal szemben, a színész neve alatt nem szerepelt a karakternév.
Az egyetlen Star Trek sori, amelynek a gárdájában nem történt semmilyen változás a gyártása alatt.
Az első részben szereplő parancsnokok és admirálisok jelentős része a TOS szereplői után lettek elnevezve. Forrest admirális DeForest Kelley (McCoy), Williams parancsnok Shatner, Leonard admirális pedig ugye Leonard Nimoy (Spock) után kapta a nevét. A vulkáni Tos neve gondolom adja magát...
Archer keresztneve eredetileg Jeffrey lett volna. Ezt azután változtatták meg, hogy akkoriban (2001 körül) még igen sokat híreztek a hamis tanúzás miatt botrányba került brit politikus-író-színész Jeffrey Archerről. Az új név Jackson lett, erről azonban kiderült, hogy szintén nem jó, mivel egész Amerikában csupán egy(!) Jackson Archer él. Tartva az esetleges pénzszerzési kísérlettől így végül a Jonathan mellett döntöttek a készítők, abból ugyanis a népszámlálási adatok szerint 20 él jelenleg az USA-ban.
Scott Bakula többször is viccesen megjegyezte, hogy Archer kapitány középső neve Beckett, utalva így a Quantum Leapben alakított karakterére.
Az Enterprise díszleteit egy nukleáris tengeralattjáró után mintázták, és összesen 80 plazmamonitort használtak fel a felépítésük során.
Az isteni Jolene Blalock karakterét eredetileg T'Pau-nak hívták volna, aki a TOS egyik epizódjában jelent meg. A nevet az utolsó pillanatban változtatták meg, mikor kiderült, hogy minden alkalommal, mikor a karakter megjelent volna, jogdíjat kellett volna fizetni az epizód írójának - ami minden epizód alkalmával megtörtént volna, mikor Blalock minden részben szerepelt.
Jolene Blalock egyszer elmesélte, hogy forgatás első napjaiban a producerek úgy döntöttek, hogy T'Pol frizuráját meg kell változtatni - ami azt is jelentette, hogy a hölgy addig elkészített jeleneteit újra fel kellett venni.
Julia Rose (egyébként az első, nyilvántartásba vett örmény-amerikai színész), az egyik részben megjelenő MACO-katonalány egyenruhája pontosan az, amit Hilary Swank hordott a pár hónappal korábban leforgatott A Mag-ban. A jelmezen olyan kevés változtatást végeztek, hogy még Swank valódi neve is rajtamaradt.
A hím Porthost két nőstény beagle személyesítette meg.
A moziesteken vetített filmek döntő többsége Paramount film volt, elkerülve így a jogdíjfizetés szükségességét.
Manny Coto elmondta, hogy ha az ENT-et meghosszabították volna még egy évadra, Jeffrey Combs (Ty'lek Shran) állandó tagja lett volna a stábnak.
A show első és utolsó mondata ugyanaz: "Ahová még senki nem merészkedett..."
Necros írta: Ha ez nem szőrszálhasogatás, akkor nem tudom, mi az... Ráadásul a felvetett "problémák" jó része arra utal, hogy ha nézte is a sorozatokat az illető, csak nagyon felületesen tette.
Nos igen, bár kétségtelen, hogy pusztán a józan paraszti észre támaszkodva igaza van több állításnál is. Ugyanakkor: melyik más sci-fiben ne találnánk ehhez hasonló átgondolatlanságokat?
Nekem igazából mindig csak egyetlen problémám volt a Trekben, egy alapvető probléma, ami sajna az új filmben is igen erősen jelen volt. Még mindig nem tudom megérteni, hogy mégis mi a túróért mindig a kapitánynak plusz 2-3 másik embernek kell lesugároznia, hogy megoldja az éppen aktuális problémát? Nem lehetne egyszer végre legalább egy kicsit életszagúbban megoldani a fegyveres konfliktuskezelést? Teszem azt, a tűzharcokat ráhagynák egy olyan biztonsági osztagra, aminek a vezetője állandó szereplő, a tagok pedig visszatérő vendégszereplők lennének.
Azért akármennyire is idealista a Trek-világ, nem kéne elfelejteni, hogy mióta világ a világ, a hajók kapitánya mindig is a jármű legfontosabb személye volt, aki így semmilyen körülmények között nem kockáztathatta az életét úgy, ahogy azt a Trekben teszik - és nem is csak a személy, hanem az egész hajó biztonsága miatt. A negyedik évadra ezt már az ENT-ben is unni kezdtem, az új film azonban még fészpalmosabb lett ilyen szempontból, ahol dacára a "cukorfalat" biztonsági tisztnek és hasonló szekrényfelépítésű kollégáinak, Néróékat csak a Kirk-Spock duó fogja lenyomni a nagy fézercsattogtatásban. Sóhaj.
Necros írta:
A TNG-ben van egy rész, amiben megmagyarázzák a dolgot, ha jól emlékszek. Másik sorozatot említve, ott a Farscape, abban van több egyáltalán nem emberszabású idegen faj is, a többiekre pedig, azt hiszem, a TNG-hez hasonló magyarázattal álltak elő.
Sajnos nem hallottam erről az elméletről, bár gondolom sokban nem térhet el az új BSG-ben hallott magyarázattól. A Farscape idegenjeire pedig sajna már nem emlékszem, leszámítva Claudia Blacket...
Necros írta:
Aha! Ebbe még nem is kötöttem bele, jó, hogy eszembe juttattad! Lehet, hogy közelebb áll a valósághoz, de az mégis ki a francot érdekel a Star Trek esetében... Így szokták meg a rajongók, nem kéne ezt is elk... átalakítani.
A warpolás hangeffektje brutálisan jó lett, mikor moziban hallottam beszartam tőle. Azóta megszerkesztettem csengőhangba, arra kapom az SMS-eket. Sajnos egyszer voltam olyan feledékeny, és nem némítottam el egy gyakorlatom előtt, a mellettem ülő csoporttársam majd szívbajt kapott, mikor bátyámtól üzit kaptam...
Necros írta:
A fézer sugarának az erősségét is lehet állítani, nem csak azt, hogy kábítson vagy öljön. A megfelelő szint beállítása pedig gondolom, tapasztalat alapján rutin a föderációs tiszteknek.
Igen, de azért a fentiek alapján szerintem mégis adná magát, hogy egyszer (talán) egy Trek-epizódban Nagy Morális Probléma kerekedjen abból, hogy egy ismeretlen faj szervezete igen hevesen reagál az enyhe kábításra is, életveszélybe sodorva így az adott személyt...
JohnBart írta:
A Farscape idegenjeire pedig sajna már nem emlékszem, leszámítva Claudia Blacket...
Meg tudom érteni. Mondjuk nekem Chiana volt a kedvencem az öt szépség közül. Hirtelen róluk találtam képet: a jó öreg Rygel, egy másik idegen és még egy.
JohnBart írta:
A warpolás hangeffektje brutálisan jó lett, mikor moziban hallottam beszartam tőle.
Nekem annyira nem tetszik sem a hangeffekt, sem az, ahogy kinéz az új filmben...
Ha ez nem szőrszálhasogatás, akkor nem tudom, mi az... Ráadásul a felvetett "problémák" jó része arra utal, hogy ha nézte is a sorozatokat az illető, csak nagyon felületesen tette.
JohnBart írta: Voltaképp a fentiekben a bejegyzés meg is magyarázta a hiba univerzumbeli és valódi okait... Érdekes egyébként, de több sci-fi könyvben is találkoztam ehhez hasonló koncepcióval (azaz, hogy valami törvényszerűség folytán az idegen fajok többsége nagyon hasonlít az emberhez), szóval ez a jelenség nem csak a Trekre jellemző. Sőt, sorozatoknál sem kell messzire menni
A TNG-ben van egy rész, amiben megmagyarázzák a dolgot, ha jól emlékszek. Másik sorozatot említve, ott a Farscape, abban van több egyáltalán nem emberszabású idegen faj is, a többiekre pedig, azt hiszem, a TNG-hez hasonló magyarázattal álltak elő.
JohnBart írta: Ez van, ha nincs pénz extra CGI-re, csak papírháttérre. Az ENT-nél ugye ilyen gond nem volt, ott még az ablakok mögé is monitorokat szereltek, ahol a warp-effekt futott. Azt egyébként mellékesen megemlítem, hogy a fénycsíkos warpeffekt a fizikusok szerint eléggé távol áll a valóságtól, az új film tejfehér szubtere valószínűleg közelebb áll a valósághoz.
Aha! Ebbe még nem is kötöttem bele, jó, hogy eszembe juttattad! Lehet, hogy közelebb áll a valósághoz, de az mégis ki a francot érdekel a Star Trek esetében... Így szokták meg a rajongók, nem kéne ezt is elk... átalakítani.
JohnBart írta: Remek észrevétel, ezt írva épp azon gondolkozok, hogy nincs-e olyan rész valamelyik soriban, ahol a kábító használatából valami probléma adódott-e...
A fézer sugarának az erősségét is lehet állítani, nem csak azt, hogy kábítson vagy öljön. A megfelelő szint beállítása pedig gondolom, tapasztalat alapján rutin a föderációs tiszteknek.
Necros írta:
Ha ez nem szőrszálhasogatás, akkor nem tudom, mi az... Ráadásul a felvetett "problémák" jó része arra utal, hogy ha nézte is a sorozatokat az illető, csak nagyon felületesen tette.
Nos igen, bár kétségtelen, hogy pusztán a józan paraszti észre támaszkodva igaza van több állításnál is. Ugyanakkor: melyik más sci-fiben ne találnánk ehhez hasonló átgondolatlanságokat?
Nekem igazából mindig csak egyetlen problémám volt a Trekben, egy alapvető probléma, ami sajna az új filmben is igen erősen jelen volt. Még mindig nem tudom megérteni, hogy mégis mi a túróért mindig a kapitánynak plusz 2-3 másik embernek kell lesugároznia, hogy megoldja az éppen aktuális problémát? Nem lehetne egyszer végre legalább egy kicsit életszagúbban megoldani a fegyveres konfliktuskezelést? Teszem azt, a tűzharcokat ráhagynák egy olyan biztonsági osztagra, aminek a vezetője állandó szereplő, a tagok pedig visszatérő vendégszereplők lennének.
Azért akármennyire is idealista a Trek-világ, nem kéne elfelejteni, hogy mióta világ a világ, a hajók kapitánya mindig is a jármű legfontosabb személye volt, aki így semmilyen körülmények között nem kockáztathatta az életét úgy, ahogy azt a Trekben teszik - és nem is csak a személy, hanem az egész hajó biztonsága miatt. A negyedik évadra ezt már az ENT-ben is unni kezdtem, az új film azonban még fészpalmosabb lett ilyen szempontból, ahol dacára a "cukorfalat" biztonsági tisztnek és hasonló szekrényfelépítésű kollégáinak, Néróékat csak a Kirk-Spock duó fogja lenyomni a nagy fézercsattogtatásban. Sóhaj.
Necros írta:
A TNG-ben van egy rész, amiben megmagyarázzák a dolgot, ha jól emlékszek. Másik sorozatot említve, ott a Farscape, abban van több egyáltalán nem emberszabású idegen faj is, a többiekre pedig, azt hiszem, a TNG-hez hasonló magyarázattal álltak elő.
Sajnos nem hallottam erről az elméletről, bár gondolom sokban nem térhet el az új BSG-ben hallott magyarázattól. A Farscape idegenjeire pedig sajna már nem emlékszem, leszámítva Claudia Blacket...
Necros írta:
Aha! Ebbe még nem is kötöttem bele, jó, hogy eszembe juttattad! Lehet, hogy közelebb áll a valósághoz, de az mégis ki a francot érdekel a Star Trek esetében... Így szokták meg a rajongók, nem kéne ezt is elk... átalakítani.
A warpolás hangeffektje brutálisan jó lett, mikor moziban hallottam beszartam tőle. Azóta megszerkesztettem csengőhangba, arra kapom az SMS-eket. Sajnos egyszer voltam olyan feledékeny, és nem némítottam el egy gyakorlatom előtt, a mellettem ülő csoporttársam majd szívbajt kapott, mikor bátyámtól üzit kaptam...
Necros írta:
A fézer sugarának az erősségét is lehet állítani, nem csak azt, hogy kábítson vagy öljön. A megfelelő szint beállítása pedig gondolom, tapasztalat alapján rutin a föderációs tiszteknek.
Igen, de azért a fentiek alapján szerintem mégis adná magát, hogy egyszer (talán) egy Trek-epizódban Nagy Morális Probléma kerekedjen abból, hogy egy ismeretlen faj szervezete igen hevesen reagál az enyhe kábításra is, életveszélybe sodorva így az adott személyt...
A múltkorában a Wikipédián böngészgettem egy pár órát, szóval gondoltam lecsekkolom a Star Trek szócikket is. Elég szépen összefoglalták a frencsájzról szóló információkat, azonban volt egy alfejezet, amin különösen megakadt a szemem. Úgy szólt: Tényszerű hibák a Star Trekben. Van kedvetek kivesézni őket, my dear fellow Trekkers?
Nézzük csak...
Wikipedia írta: A legnagyobb hiba a Star Trek történeteiben, hogy dominánsan emberközpontú, aktuális földi állapotokat, gondolkodást helyez, képzel a más világokkal, fajokkal teli, épp ezért változatos, galaktikus miliőbe, ahol emiatt szinte állandóan földi vonatkozású dolgok, megnyilvánulások köszönnek vissza, bárhol is járjanak a szereplők az űrben. Ilyen helyzetben azonban nyilvánvalóan más szabályok, szempontok, vagy épp a világok, fajok különbözőségei is hangsúlyosabban érvényesülnének. Gyakori továbbá, hogy az emberek nélkül más fajok kevésbé eredményesek, vagy az emberi, földi gondolkodás a döntő egy probléma megoldása során, mintha más fajok önállóan nem lehetnének hatékonyak, vagy ha azok ezt minimálisan éreztetik csupán.
Igaz megállapítás, főleg a Voyagernél szembetűnő ez, ahol az adott epizódban megjelenő idegenek tényleg eléggé "Földszagúak" a technikai eszközeiket, és a saját megjelenésüket is figyelembe véve. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy mindez miért van; pontosan azért, amit a bejegyzés is említ: "dominánsan emberközpontú, aktuális földi állapotokat, gondolkodást helyez, képzel a más világokkal, fajokkal teli, épp ezért változatos, galaktikus miliőbe". Ilyen körülmények között ez szerintem több mint megbocsájtható, főleg mivel a Trek sosem volt realista sci-fi, hanem sokkal inkább idealista.
Az idézett rész második részével azonban nem teljesen értek egyet, mind a TNG-ben, mind a VOY-ban, mind az ENT-ben tudnék több olyan részt is említeni, ahol egy idegen karakter mentette meg a helyzetet (Worf, Tuvok, Neelix, T'Pol), pont azért, mert az embereknél valami miatt beütött a krach. Azt azonban aláírom, ezek a személyek is Csillagflottások, szóval az emberi galaktikus vonulat azért állandóan érvényesül.
Wikipedia írta: A Föderáció 2161-ben jött létre, holott vannak békés fajok akik fejlettebbek az embernél, pl. a vulcaniak, ők tehát már régen létrehozhatták volna a Föderációt, vagy egy annak megfelelő szervezetet az emberek nélkül is. A történetben azonban az emberek űrbéli "színre lépése" előtt ezek az embernél régebben űrutazó fajok láthatóan mégis képtelenek voltak szervezetileg összeállni. (Föderáció: Párizs, Csillagflotta: San Fransisco)
Ez az ENT-ben azért elég jól meg lett magyarázva. A földieken kívül mindenki nagyhatalomnak számított a térségben, ami egyfajta egészséges cinizmust is magával vont a többi Birodalom irányába.
Azonban túllépve a történeti kereteken visszaérünk a fentebb idézett állításhoz: miután a Trek egy optimista, idealista sci-fi, szinte törvényszerű, hogy a galaktikus "béke és bódottá" állapotát a Föld fogja elhozni.
Wikipedia írta: Az idegen fajok szinte mindegyike nagyon emberszerű, sőt némely esetben nincs is különbség az ember és egy másik faj külső megjelenése között. Rendkívül kicsi az esélye annak, hogy egy galaxison belül ennyi faj egymáshoz ennyire hasonló felépítésű legyen (de a történetben állítólag van erre is magyarázat). A valóságban, főleg régebbi sorozat, film esetében nyilván anyagi és technikai akadálya volt az embertől jelentősen elütő lények megjelenítésének, de később a számítógépes trükkök elterjedésével itt is sikerült néhány minden ízében idegen lényt hitelesen megalkotni, pl. a 8472-es fajt a VOY-ben.
Voltaképp a fentiekben a bejegyzés meg is magyarázta a hiba univerzumbeli és valódi okait... Érdekes egyébként, de több sci-fi könyvben is találkoztam ehhez hasonló koncepcióval (azaz, hogy valami törvényszerűség folytán az idegen fajok többsége nagyon hasonlít az emberhez), szóval ez a jelenség nem csak a Trekre jellemző. Sőt, sorozatoknál sem kell messzire menni, a Battlestar Galactica végén is kiderül, hogy
a földi őslakosok génkészlete hogy, hogy nem, TELJESEN megegyezik a kolóniai emberek DNS-ével, annak ellenére, hogy egymástól függetlenül fejlődtek ki.
Wikipedia írta: Az emberek és a különböző egyéb fajok minden probléma nélkül képesek közösen utódot nemzeni. Példa rá Spock, akinek apja, Sarek vulcani, anyja ember. Feltéve, hogy a különböző fajok szaporodási folyamata akárcsak köszönőviszonyban van egymással, erre csak akkor lenne lehetőség, ha a különböző fajoknak közös genetikai eredete lenne. De mivel a fajok az emberhez hasonlóan a saját bolygójukon, egymástól függetlenül fejlődtek ki, nyilván teljesen különböző DNS-sel, kizárt egy ilyen félvér létrejötte. Ettől függetlenül gyakran szerepelnek ilyen félvér vagy negyedvér szereplők Spockon kívül is a történetekben, pl. az ember-betazoid tanácsadó Deanna Troi a TNG, vagy az ember-klingon főgépész B'Elanna Torres hadnagy a VOY sorozatokban, a különbözőségek elfogadásának nyilvánvaló hangsúlyozása érdekében.
A jelenség célját az utolsó mondat jól megmagyarázza, de univerzumbeli megoldás is van: az orvostudomány fejlődésével lehetségessé válik az utód kevert DNS-ének stabilizálása, illetve a szülők eltérő DNS-ének kompatibilissá tétele. Ezt az ENT vége támasztja alá, ahol ugye T'Pol és Trip gyermeke a fenti okok miatt meghal, a doktor azonban nem zárja ki a lehetőséget, hogy a jövőben át lehet törni az ebből fakadó korlátokat.
Wikipedia írta: Egy faj tagja, ha egy idegen faj hajójára kerül, azonnal tudja mi micsoda és hogyan kell az idegen faj műszereit kezelni, sőt némely eszköz és szerszám kompatibilis az idegen űrhajó eszközeivel. Ez nem mindig van így, pl. a negyedik mozifilmben Scottynak elég sok problémája van a klingon hajó általuk működtethetővé tételével.
Két szó: episode runtime. Jól is néznénk ki, ha a 45 perces epizód fele azzal menne el, hogy valamelyik karakter egy konzollal szerencsétlenkedik, szóval ez megbocsájtható. Egyébként az ENT erre a problémára is megoldást nyújtott az első évadában, mivel volt néhány olyan rész, ahol Trip és Archer igen komolyan megszenvedett, mire begyakorolta egy idegen pult/konzol használatát.
Wikipedia írta: A Föderációs űrhajókon, létesítményekben minden felirat földi, angol nyelvű, a hajók neve, és regisztrációs száma is. Idegen feliratok csak a különböző fajok saját hajóin, bolygóin, létesítményein találhatók. Habár a Föderáció és a Csillagflotta is földi központú szervezetek legalább a Föderációt alapító fajok nyelveinek is szerepelniük kellene a Föderáció helyein, hajóin.
Jogos észrevétel, bár mivel a föderációs és csillagflottás központok mind a Földön találhatóak, gondolom alapkövetelmény minden tisztnél és föderációs diplomatánál, hogy beszéljen angolul. Ha pedig nem is beszél, az univerzális fordító segít. Az alapítótagok nyelvének kiírása szintén jó ötlet, de azért azt ne felejtsük el, hogy az EU-s épületekben sincs minden felirat lefordítva minden alapítótag nyelvére, szóval ha már az emberi fajon belül sincs ez maradéktalanul megoldva, akkor miért várjuk el intergalaktikus környezetben ugyanezt?
Wikipedia írta: Érdekes az is, hogy az eredeti sorozattól kezdve (TOS) szinte minden faj egy nyelvet beszél (az angolt), az időrendben ez előtti sorozatban (Enterprise) legalább bajlódnak az "egyetemes fordítóval" és nehezebb a kommunikáció...
Mivel a 23. század közepére kiforrott a technológia.
Wikipedia írta: Több esetben is, amikor tudjuk, hogy egy csillaghajó a szubtérben halad (ekkor a csillagok fénycsíkként jelennek meg), némely helyszínen a csillaghajón, ahol ablak is van, a csillagok mozdulatlanok. Vagy ha tudjuk, hogy a hajó épp egy csillagászati jelenséget figyel meg, ami erős fénnyel jár(hat), akkor ez a fényjelenség több esetben a hajó más helyiségeiben, ahol ablak is van, nem jelenik meg, hanem csak a fix háttér-csillagok látszanak. Ez a hiba legjobban a Voyager sorozat számos epizódjában érhető tetten (elsősorban ott is az étkezdében). Mozifilmeknél más a helyzet: a Star Trek: Nemzedékekben például az Amargosa csillag fénye az Enterprise-D étkezdéjét, és a kapitány kabinját is bevilágítja.
Ez van, ha nincs pénz extra CGI-re, csak papírháttérre. Az ENT-nél ugye ilyen gond nem volt, ott még az ablakok mögé is monitorokat szereltek, ahol a warp-effekt futott. Azt egyébként mellékesen megemlítem, hogy a fénycsíkos warpeffekt a fizikusok szerint eléggé távol áll a valóságtól, az új film tejfehér szubtere valószínűleg közelebb áll a valósághoz.
Wikipedia írta: Mindegyik sorozatban előfordul a fézerek használata. Ha többen fognak egyszerre fézert használni egy jelenetben, akkor általában a rangidős tiszt parancsot ad a fézer kábító vagy halálos fokozatának a beállítására, mielőtt a veszélyes területet vagy személyek(et) megközelítenék. Azt azonban honnan tudhatják, hogy egy másik faj egyedének mely fézerfokozat számít halálos vagy kábító hatásúnak, főleg, ha először találkoznak a fajjal vagy előre nem tudhatják, hogy egy adot helyen mely faj tagja(i) támad(hat)nak rájuk? Sőt, egy adott faj egyedei között is lehet eltérés, hiszen a célpont lehet beteg vagy valamilyen okból gyengébb a szervezetének ellenálló képessége, mint a fajtársainak általában.
Remek észrevétel, ezt írva épp azon gondolkozok, hogy nincs-e olyan rész valamelyik soriban, ahol a kábító használatából valami probléma adódott-e...
Wikipedia írta: Se űrhajón, se űrkompon nem használnak biztonsági övet, vagy más, azt helyettesítő eszközt, pl. erőteret, ami akár magától bekapcsolna krízishelyzetben. Így a legénység tagjai egy "átlagos" támadás során is ide-oda vetődnek magatehetetlenül a hajón, főleg a hídon, ahol így sérüléseket szerezhetnek. Erre nyilván a harcok hevességének érzékeltetése miatt van szükség, de a valóságban ilyen műszaki háttérrel már rég megoldották volna a legénység tagjainak effajta megóvását.
Az új film forgatása során ezt Ábraháms is észrevette, épp ezért egy csomó plusz korlátot és fogódzót szereltett a díszletekbe. Mondjuk nem erőtér, de legalább kijelenthetjük, hogy a Narada felbukkanása után a Flotta kicsit szigorított a biztonsági protokollokon.
Wikipedia írta: A gravitáció minden más faj hajóján, minden bolygón, ahova emberek is érkeznek, a földiével egyenlő. Bár az Enterprise sorozat Kir'Shara epizódjában megemlítik, hogy a Vulkán gravitációja nagyobb, mint a Földé, de ez a gyakorlatban semmilyen hátránnyal nem jár az emberi szereplők számára.
Jogos. Legalább említés szintjén előfordulhatna többször, de miután a figyelembevétele sokszor csak értelmetlenül nehezítené a forgatást, nem hiszem, hogy sok haszna lenne komolyabban foglalkozni vele.
Wikipedia írta: A gravitációhoz hasonlóan legtöbbször a légkör és a hőmérséklet is megfelel a földi viszonyoknak, és ez a közeg láthatóan a többi faj számára is elfogadható. Bár van egy-két lény, akik például valamilyen inhalátorszerű eszközzel szűrik meg a levegőt számukra belélegezhetővé, számuk csupán jelzésértékű.
Azért az ENT-ben igen sokszor használják a szkafandert, arról nem is beszélve, hogy a Strange New Worldben pont ezt a Trek-típushibát figurázzák ki azzal, hogy Tripék védőfelszerelés nélkül maradnak lent, de megszívják...
Wikipedia írta: A Csillagflotta hajóiban a turboliftek sokszor igencsak meghazudtolják a nevüket. A liftek ugyanis nemegyszer akár percekig is haladhatnak néhány emelet között (közben természetesen az adott epizód cselekményét tovább vezető párbeszéd folyik a liftben tartózkodó szereplők között. A lift így szintén gyakori dramaturgiai eszköz.)
Utolsó mondattal a probléma megválaszolva. Arról nem is beszélve, hogy a lift sokszor hosszanti irányba is haladhat, ami azért egy több kilométer hosszú hajónál lényegesen megnövelheti az utazási időt.
Wikipedia írta: Az eredeti sorozatban többször hangoztatják, hogy a "Galaxis másik végéből jöttünk..." vagy "A galaxis ezen részén...". Az akkori sorozatban még szó sem esett a kvadránsokról, mintha a Föderáció a galaxis minden szegletébe el tudna jutni, ám a későbbi sorozatokból kettő is (DS9 és VOY) kifejezetten a galaxis még felderítetlen két kvadránsával foglalkozik. Továbbá a későbbi sorozatok részeiben szinte sosem fordul elő olyan cselekmény, mely a galaxisunk elhagyására irányulna (akár kutatási céllal vagy valamilyen kényszerítő helyzetben), pedig az eredeti sorozatban nemegyszer ki is lépnek a galaxisunkból.
Sőt, a szomszéd galaxisba jutást Picardék egyszer igazi csodaként értékelik. Itt ugye nyilvánvalóan arról van szó, hogy a bejárható terület koncepciója az idő múlásával forrott ki.
Wikipedia írta: A Star Trek II: Khan haragja című mozifilmben Chekov felismeri Khan hajóját a Ceti Alpha V-n, majd Khan felismeri Chekov-ot, pedig abban a TOS részben amelyben Khan feltűnik, Chekov nem szerepel (jóval később jelenik meg a sorozatban). Tehát nem találkozhattak.
Így van. Ez viszont nem általános jellegű probléma, hanem egy egyedi, a történethez kötődő hiba, szóval nem tudom, miért volt benne a felsorolásban.
Ha ez nem szőrszálhasogatás, akkor nem tudom, mi az... Ráadásul a felvetett "problémák" jó része arra utal, hogy ha nézte is a sorozatokat az illető, csak nagyon felületesen tette.
JohnBart írta:
Voltaképp a fentiekben a bejegyzés meg is magyarázta a hiba univerzumbeli és valódi okait... Érdekes egyébként, de több sci-fi könyvben is találkoztam ehhez hasonló koncepcióval (azaz, hogy valami törvényszerűség folytán az idegen fajok többsége nagyon hasonlít az emberhez), szóval ez a jelenség nem csak a Trekre jellemző. Sőt, sorozatoknál sem kell messzire menni
A TNG-ben van egy rész, amiben megmagyarázzák a dolgot, ha jól emlékszek. Másik sorozatot említve, ott a Farscape, abban van több egyáltalán nem emberszabású idegen faj is, a többiekre pedig, azt hiszem, a TNG-hez hasonló magyarázattal álltak elő.
JohnBart írta:
Ez van, ha nincs pénz extra CGI-re, csak papírháttérre. Az ENT-nél ugye ilyen gond nem volt, ott még az ablakok mögé is monitorokat szereltek, ahol a warp-effekt futott. Azt egyébként mellékesen megemlítem, hogy a fénycsíkos warpeffekt a fizikusok szerint eléggé távol áll a valóságtól, az új film tejfehér szubtere valószínűleg közelebb áll a valósághoz.
Aha! Ebbe még nem is kötöttem bele, jó, hogy eszembe juttattad! Lehet, hogy közelebb áll a valósághoz, de az mégis ki a francot érdekel a Star Trek esetében... Így szokták meg a rajongók, nem kéne ezt is elk... átalakítani.
JohnBart írta:
Remek észrevétel, ezt írva épp azon gondolkozok, hogy nincs-e olyan rész valamelyik soriban, ahol a kábító használatából valami probléma adódott-e...
A fézer sugarának az erősségét is lehet állítani, nem csak azt, hogy kábítson vagy öljön. A megfelelő szint beállítása pedig gondolom, tapasztalat alapján rutin a föderációs tiszteknek.
A múltkorában a Wikipédián böngészgettem egy pár órát, szóval gondoltam lecsekkolom a Star Trek szócikket is. Elég szépen összefoglalták a frencsájzról szóló információkat, azonban volt egy alfejezet, amin különösen megakadt a szemem. Úgy szólt: Tényszerű hibák a Star Trekben. Van kedvetek kivesézni őket, my dear fellow Trekkers?
Nézzük csak...
Wikipedia írta:
A legnagyobb hiba a Star Trek történeteiben, hogy dominánsan emberközpontú, aktuális földi állapotokat, gondolkodást helyez, képzel a más világokkal, fajokkal teli, épp ezért változatos, galaktikus miliőbe, ahol emiatt szinte állandóan földi vonatkozású dolgok, megnyilvánulások köszönnek vissza, bárhol is járjanak a szereplők az űrben. Ilyen helyzetben azonban nyilvánvalóan más szabályok, szempontok, vagy épp a világok, fajok különbözőségei is hangsúlyosabban érvényesülnének. Gyakori továbbá, hogy az emberek nélkül más fajok kevésbé eredményesek, vagy az emberi, földi gondolkodás a döntő egy probléma megoldása során, mintha más fajok önállóan nem lehetnének hatékonyak, vagy ha azok ezt minimálisan éreztetik csupán.
Igaz megállapítás, főleg a Voyagernél szembetűnő ez, ahol az adott epizódban megjelenő idegenek tényleg eléggé "Földszagúak" a technikai eszközeiket, és a saját megjelenésüket is figyelembe véve. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy mindez miért van; pontosan azért, amit a bejegyzés is említ: "dominánsan emberközpontú, aktuális földi állapotokat, gondolkodást helyez, képzel a más világokkal, fajokkal teli, épp ezért változatos, galaktikus miliőbe". Ilyen körülmények között ez szerintem több mint megbocsájtható, főleg mivel a Trek sosem volt realista sci-fi, hanem sokkal inkább idealista.
Az idézett rész második részével azonban nem teljesen értek egyet, mind a TNG-ben, mind a VOY-ban, mind az ENT-ben tudnék több olyan részt is említeni, ahol egy idegen karakter mentette meg a helyzetet (Worf, Tuvok, Neelix, T'Pol), pont azért, mert az embereknél valami miatt beütött a krach. Azt azonban aláírom, ezek a személyek is Csillagflottások, szóval az emberi galaktikus vonulat azért állandóan érvényesül.
Wikipedia írta:
A Föderáció 2161-ben jött létre, holott vannak békés fajok akik fejlettebbek az embernél, pl. a vulcaniak, ők tehát már régen létrehozhatták volna a Föderációt, vagy egy annak megfelelő szervezetet az emberek nélkül is. A történetben azonban az emberek űrbéli "színre lépése" előtt ezek az embernél régebben űrutazó fajok láthatóan mégis képtelenek voltak szervezetileg összeállni. (Föderáció: Párizs, Csillagflotta: San Fransisco)
Ez az ENT-ben azért elég jól meg lett magyarázva. A földieken kívül mindenki nagyhatalomnak számított a térségben, ami egyfajta egészséges cinizmust is magával vont a többi Birodalom irányába.
Azonban túllépve a történeti kereteken visszaérünk a fentebb idézett állításhoz: miután a Trek egy optimista, idealista sci-fi, szinte törvényszerű, hogy a galaktikus "béke és bódottá" állapotát a Föld fogja elhozni.
Wikipedia írta:
Az idegen fajok szinte mindegyike nagyon emberszerű, sőt némely esetben nincs is különbség az ember és egy másik faj külső megjelenése között. Rendkívül kicsi az esélye annak, hogy egy galaxison belül ennyi faj egymáshoz ennyire hasonló felépítésű legyen (de a történetben állítólag van erre is magyarázat). A valóságban, főleg régebbi sorozat, film esetében nyilván anyagi és technikai akadálya volt az embertől jelentősen elütő lények megjelenítésének, de később a számítógépes trükkök elterjedésével itt is sikerült néhány minden ízében idegen lényt hitelesen megalkotni, pl. a 8472-es fajt a VOY-ben.
Voltaképp a fentiekben a bejegyzés meg is magyarázta a hiba univerzumbeli és valódi okait... Érdekes egyébként, de több sci-fi könyvben is találkoztam ehhez hasonló koncepcióval (azaz, hogy valami törvényszerűség folytán az idegen fajok többsége nagyon hasonlít az emberhez), szóval ez a jelenség nem csak a Trekre jellemző. Sőt, sorozatoknál sem kell messzire menni, a Battlestar Galactica végén is kiderül, hogy
a földi őslakosok génkészlete hogy, hogy nem, TELJESEN megegyezik a kolóniai emberek DNS-ével, annak ellenére, hogy egymástól függetlenül fejlődtek ki.
Wikipedia írta:
Az emberek és a különböző egyéb fajok minden probléma nélkül képesek közösen utódot nemzeni. Példa rá Spock, akinek apja, Sarek vulcani, anyja ember. Feltéve, hogy a különböző fajok szaporodási folyamata akárcsak köszönőviszonyban van egymással, erre csak akkor lenne lehetőség, ha a különböző fajoknak közös genetikai eredete lenne. De mivel a fajok az emberhez hasonlóan a saját bolygójukon, egymástól függetlenül fejlődtek ki, nyilván teljesen különböző DNS-sel, kizárt egy ilyen félvér létrejötte. Ettől függetlenül gyakran szerepelnek ilyen félvér vagy negyedvér szereplők Spockon kívül is a történetekben, pl. az ember-betazoid tanácsadó Deanna Troi a TNG, vagy az ember-klingon főgépész B'Elanna Torres hadnagy a VOY sorozatokban, a különbözőségek elfogadásának nyilvánvaló hangsúlyozása érdekében.
A jelenség célját az utolsó mondat jól megmagyarázza, de univerzumbeli megoldás is van: az orvostudomány fejlődésével lehetségessé válik az utód kevert DNS-ének stabilizálása, illetve a szülők eltérő DNS-ének kompatibilissá tétele. Ezt az ENT vége támasztja alá, ahol ugye T'Pol és Trip gyermeke a fenti okok miatt meghal, a doktor azonban nem zárja ki a lehetőséget, hogy a jövőben át lehet törni az ebből fakadó korlátokat.
Wikipedia írta:
Egy faj tagja, ha egy idegen faj hajójára kerül, azonnal tudja mi micsoda és hogyan kell az idegen faj műszereit kezelni, sőt némely eszköz és szerszám kompatibilis az idegen űrhajó eszközeivel. Ez nem mindig van így, pl. a negyedik mozifilmben Scottynak elég sok problémája van a klingon hajó általuk működtethetővé tételével.
Két szó: episode runtime. Jól is néznénk ki, ha a 45 perces epizód fele azzal menne el, hogy valamelyik karakter egy konzollal szerencsétlenkedik, szóval ez megbocsájtható. Egyébként az ENT erre a problémára is megoldást nyújtott az első évadában, mivel volt néhány olyan rész, ahol Trip és Archer igen komolyan megszenvedett, mire begyakorolta egy idegen pult/konzol használatát.
Wikipedia írta:
A Föderációs űrhajókon, létesítményekben minden felirat földi, angol nyelvű, a hajók neve, és regisztrációs száma is. Idegen feliratok csak a különböző fajok saját hajóin, bolygóin, létesítményein találhatók. Habár a Föderáció és a Csillagflotta is földi központú szervezetek legalább a Föderációt alapító fajok nyelveinek is szerepelniük kellene a Föderáció helyein, hajóin.
Jogos észrevétel, bár mivel a föderációs és csillagflottás központok mind a Földön találhatóak, gondolom alapkövetelmény minden tisztnél és föderációs diplomatánál, hogy beszéljen angolul. Ha pedig nem is beszél, az univerzális fordító segít. Az alapítótagok nyelvének kiírása szintén jó ötlet, de azért azt ne felejtsük el, hogy az EU-s épületekben sincs minden felirat lefordítva minden alapítótag nyelvére, szóval ha már az emberi fajon belül sincs ez maradéktalanul megoldva, akkor miért várjuk el intergalaktikus környezetben ugyanezt?
Wikipedia írta:
Érdekes az is, hogy az eredeti sorozattól kezdve (TOS) szinte minden faj egy nyelvet beszél (az angolt), az időrendben ez előtti sorozatban (Enterprise) legalább bajlódnak az "egyetemes fordítóval" és nehezebb a kommunikáció...
Mivel a 23. század közepére kiforrott a technológia.
Wikipedia írta:
Több esetben is, amikor tudjuk, hogy egy csillaghajó a szubtérben halad (ekkor a csillagok fénycsíkként jelennek meg), némely helyszínen a csillaghajón, ahol ablak is van, a csillagok mozdulatlanok. Vagy ha tudjuk, hogy a hajó épp egy csillagászati jelenséget figyel meg, ami erős fénnyel jár(hat), akkor ez a fényjelenség több esetben a hajó más helyiségeiben, ahol ablak is van, nem jelenik meg, hanem csak a fix háttér-csillagok látszanak. Ez a hiba legjobban a Voyager sorozat számos epizódjában érhető tetten (elsősorban ott is az étkezdében). Mozifilmeknél más a helyzet: a Star Trek: Nemzedékekben például az Amargosa csillag fénye az Enterprise-D étkezdéjét, és a kapitány kabinját is bevilágítja.
Ez van, ha nincs pénz extra CGI-re, csak papírháttérre. Az ENT-nél ugye ilyen gond nem volt, ott még az ablakok mögé is monitorokat szereltek, ahol a warp-effekt futott. Azt egyébként mellékesen megemlítem, hogy a fénycsíkos warpeffekt a fizikusok szerint eléggé távol áll a valóságtól, az új film tejfehér szubtere valószínűleg közelebb áll a valósághoz.
Wikipedia írta:
Mindegyik sorozatban előfordul a fézerek használata. Ha többen fognak egyszerre fézert használni egy jelenetben, akkor általában a rangidős tiszt parancsot ad a fézer kábító vagy halálos fokozatának a beállítására, mielőtt a veszélyes területet vagy személyek(et) megközelítenék. Azt azonban honnan tudhatják, hogy egy másik faj egyedének mely fézerfokozat számít halálos vagy kábító hatásúnak, főleg, ha először találkoznak a fajjal vagy előre nem tudhatják, hogy egy adot helyen mely faj tagja(i) támad(hat)nak rájuk? Sőt, egy adott faj egyedei között is lehet eltérés, hiszen a célpont lehet beteg vagy valamilyen okból gyengébb a szervezetének ellenálló képessége, mint a fajtársainak általában.
Remek észrevétel, ezt írva épp azon gondolkozok, hogy nincs-e olyan rész valamelyik soriban, ahol a kábító használatából valami probléma adódott-e...
Wikipedia írta:
Se űrhajón, se űrkompon nem használnak biztonsági övet, vagy más, azt helyettesítő eszközt, pl. erőteret, ami akár magától bekapcsolna krízishelyzetben. Így a legénység tagjai egy "átlagos" támadás során is ide-oda vetődnek magatehetetlenül a hajón, főleg a hídon, ahol így sérüléseket szerezhetnek. Erre nyilván a harcok hevességének érzékeltetése miatt van szükség, de a valóságban ilyen műszaki háttérrel már rég megoldották volna a legénység tagjainak effajta megóvását.
Az új film forgatása során ezt Ábraháms is észrevette, épp ezért egy csomó plusz korlátot és fogódzót szereltett a díszletekbe. Mondjuk nem erőtér, de legalább kijelenthetjük, hogy a Narada felbukkanása után a Flotta kicsit szigorított a biztonsági protokollokon.
Wikipedia írta:
A gravitáció minden más faj hajóján, minden bolygón, ahova emberek is érkeznek, a földiével egyenlő. Bár az Enterprise sorozat Kir'Shara epizódjában megemlítik, hogy a Vulkán gravitációja nagyobb, mint a Földé, de ez a gyakorlatban semmilyen hátránnyal nem jár az emberi szereplők számára.
Jogos. Legalább említés szintjén előfordulhatna többször, de miután a figyelembevétele sokszor csak értelmetlenül nehezítené a forgatást, nem hiszem, hogy sok haszna lenne komolyabban foglalkozni vele.
Wikipedia írta:
A gravitációhoz hasonlóan legtöbbször a légkör és a hőmérséklet is megfelel a földi viszonyoknak, és ez a közeg láthatóan a többi faj számára is elfogadható. Bár van egy-két lény, akik például valamilyen inhalátorszerű eszközzel szűrik meg a levegőt számukra belélegezhetővé, számuk csupán jelzésértékű.
Azért az ENT-ben igen sokszor használják a szkafandert, arról nem is beszélve, hogy a Strange New Worldben pont ezt a Trek-típushibát figurázzák ki azzal, hogy Tripék védőfelszerelés nélkül maradnak lent, de megszívják...
Wikipedia írta:
A Csillagflotta hajóiban a turboliftek sokszor igencsak meghazudtolják a nevüket. A liftek ugyanis nemegyszer akár percekig is haladhatnak néhány emelet között (közben természetesen az adott epizód cselekményét tovább vezető párbeszéd folyik a liftben tartózkodó szereplők között. A lift így szintén gyakori dramaturgiai eszköz.)
Utolsó mondattal a probléma megválaszolva. Arról nem is beszélve, hogy a lift sokszor hosszanti irányba is haladhat, ami azért egy több kilométer hosszú hajónál lényegesen megnövelheti az utazási időt.
Wikipedia írta:
Az eredeti sorozatban többször hangoztatják, hogy a "Galaxis másik végéből jöttünk..." vagy "A galaxis ezen részén...". Az akkori sorozatban még szó sem esett a kvadránsokról, mintha a Föderáció a galaxis minden szegletébe el tudna jutni, ám a későbbi sorozatokból kettő is (DS9 és VOY) kifejezetten a galaxis még felderítetlen két kvadránsával foglalkozik. Továbbá a későbbi sorozatok részeiben szinte sosem fordul elő olyan cselekmény, mely a galaxisunk elhagyására irányulna (akár kutatási céllal vagy valamilyen kényszerítő helyzetben), pedig az eredeti sorozatban nemegyszer ki is lépnek a galaxisunkból.
Sőt, a szomszéd galaxisba jutást Picardék egyszer igazi csodaként értékelik. Itt ugye nyilvánvalóan arról van szó, hogy a bejárható terület koncepciója az idő múlásával forrott ki.
Wikipedia írta:
A Star Trek II: Khan haragja című mozifilmben Chekov felismeri Khan hajóját a Ceti Alpha V-n, majd Khan felismeri Chekov-ot, pedig abban a TOS részben amelyben Khan feltűnik, Chekov nem szerepel (jóval később jelenik meg a sorozatban). Tehát nem találkozhattak.
Így van. Ez viszont nem általános jellegű probléma, hanem egy egyedi, a történethez kötődő hiba, szóval nem tudom, miért volt benne a felsorolásban.
Necros írta:
Annyiban osztom a véleményedet, hogy jól alakította a szerepet, de én jobban örültem volna, ha Paul McGillion kapja.
Ezen a téren én semleges voltam, mert nem néztem a Stargate: Atlantist.
Necros írta: Olvastad a sztoriját, amiben Shatnert fikázza? Szerintem bűzlik az egész. Ok, az eleje még úgy-ahogy hihető, neki is lehet rossz napja, de a többi...
Erről lécci világosítsál már fel, mert semmit nem tudok róla.
Necros írta:
Igaz, de szerintem sem volt jó ötlet a Spock - Uhura románc. Nekem erőltetettnek is tűnik, hogy valami kapcsolat legyen benne, de ugye Kirk nem lehet az egyik fél, mert ő inkább epizódonként hódított, a filmben pedig Spock volt a másik főszereplő, szóval muszáj volt neki kitalálni valamit. Na mindegy, Rachel Nichols orion lányként való megmutatásával ellensúlyozták ezt a rossz döntést.
Én is meglepődtem rajta, hogy Kurtzman és Orci megpróbálta összeboronálni a két karaktert, de ha úgy nézzük, ez is felfogható egyfajta homagenak, méghozzá az ENT felé, ahol ugye szintén volt egy ember-vulkáni romantikus szál. Azt viszont remélem, hogy ha már egyszer bevállalták, akkor nem fogják elsorvasztani ezt a szálat a második filmben.
Arbyter írta: Értem. Ezzel az alternatív univerzummal eddig is tisztában voltam, bár nekem úgy tűnik (és szerintem nem is alaptalanul), hogy ez (is) csak egy kibúvó...
Jól látod a dolgot, valóban egy kibúvó - kibúvó az alól, hogy szabadabb kezet kapjon a kreatív stáb, és ne kösse őket béklyóba az eddig elkészített tíz filmben és öt sorozatban elhangzó hatalmas mennyiségű tény és információ (amik sokszor akár még egy sorozaton belül is ellent mondhatnak egymásnak). Nem mondom, hogy felhőtlenül örülök ennek (elvégre nekem minden vágyam egy ENT-film lett volna), de a végeredmény így is felül múlta minden várakozásomat.
JohnBart írta:
Erről lécci világosítsál már fel, mert semmit nem tudok róla.
JohnBart írta: Szerintem Urban remek választás volt
Szerintem is. Mondjuk, nekem inkább a LOTR filmekből és a Doomból ismerős. Láttam a Bourne trilógiát is, de abban nem tett rám olyan nagy benyomást.
JohnBart írta: A cserével pedig nem értek egyet, Pegg remek comic relief volt, bár a Shaun of the Dead óta csípem a búráját, szóval kicsit elfogult vagyok ezen a téren.
Annyiban osztom a véleményedet, hogy jól alakította a szerepet, de én jobban örültem volna, ha Paul McGillion kapja.
JohnBart írta: Chekov angol eredetiben is ugyanilyen erőltetett akcentussal beszél, akárcsak Walter Koenig tette a TOS-ben. "Oda" pedig úgy kerül, hogy a TOS-hez hasonlóan csodagyerek, csak épp nem utálja mindenki úgy, mint Wesley Crushert...
Olvastad a sztoriját, amiben Shatnert fikázza? Szerintem bűzlik az egész. Ok, az eleje még úgy-ahogy hihető, neki is lehet rossz napja, de a többi...
JohnBart írta: Elfelejted, hogy a film egy alternatív univerzumban játszódik, ami a Narada megjelenésével tért el a normál Trek univerzumtól.
Igaz, de szerintem sem volt jó ötlet a Spock - Uhura románc. Nekem erőltetettnek is tűnik, hogy valami kapcsolat legyen benne, de ugye Kirk nem lehet az egyik fél, mert ő inkább epizódonként hódított, a filmben pedig Spock volt a másik főszereplő, szóval muszáj volt neki kitalálni valamit. Na mindegy, Rachel Nichols orion lányként való megmutatásával ellensúlyozták ezt a rossz döntést.
Necros írta:
Annyiban osztom a véleményedet, hogy jól alakította a szerepet, de én jobban örültem volna, ha Paul McGillion kapja.
Ezen a téren én semleges voltam, mert nem néztem a Stargate: Atlantist.
Necros írta:
Olvastad a sztoriját, amiben Shatnert fikázza? Szerintem bűzlik az egész. Ok, az eleje még úgy-ahogy hihető, neki is lehet rossz napja, de a többi...
Erről lécci világosítsál már fel, mert semmit nem tudok róla.
Necros írta:
Igaz, de szerintem sem volt jó ötlet a Spock - Uhura románc. Nekem erőltetettnek is tűnik, hogy valami kapcsolat legyen benne, de ugye Kirk nem lehet az egyik fél, mert ő inkább epizódonként hódított, a filmben pedig Spock volt a másik főszereplő, szóval muszáj volt neki kitalálni valamit. Na mindegy, Rachel Nichols orion lányként való megmutatásával ellensúlyozták ezt a rossz döntést.
Én is meglepődtem rajta, hogy Kurtzman és Orci megpróbálta összeboronálni a két karaktert, de ha úgy nézzük, ez is felfogható egyfajta homagenak, méghozzá az ENT felé, ahol ugye szintén volt egy ember-vulkáni romantikus szál. Azt viszont remélem, hogy ha már egyszer bevállalták, akkor nem fogják elsorvasztani ezt a szálat a második filmben.
Arbyter írta:
Értem. Ezzel az alternatív univerzummal eddig is tisztában voltam, bár nekem úgy tűnik (és szerintem nem is alaptalanul), hogy ez (is) csak egy kibúvó...
Jól látod a dolgot, valóban egy kibúvó - kibúvó az alól, hogy szabadabb kezet kapjon a kreatív stáb, és ne kösse őket béklyóba az eddig elkészített tíz filmben és öt sorozatban elhangzó hatalmas mennyiségű tény és információ (amik sokszor akár még egy sorozaton belül is ellent mondhatnak egymásnak). Nem mondom, hogy felhőtlenül örülök ennek (elvégre nekem minden vágyam egy ENT-film lett volna), de a végeredmény így is felül múlta minden várakozásomat.
Értem. Ezzel az alternatív univerzummal eddig is tisztában voltam, bár nekem úgy tűnik (és szerintem nem is alaptalanul), hogy ez (is) csak egy kibúvó... De most nem a filmet akarom kritizálni vagy a hibáit taglalni, ahogy már az értékelésemnél is írtam, összességében jó alkotás függetlenül attól, hogy nálam nem veri a klasszikus ST-filmeket.
Amit még elfelejtettem említeni, azok az apró utalások a filmekre ill. sorozatokra. A kedvencem Archer admirális kutyája.
JohnBart írta: Chekov angol eredetiben is ugyanilyen erőltetett akcentussal beszél, akárcsak Walter Koenig tette a TOS-ben. "Oda" pedig úgy kerül, hogy a TOS-hez hasonlóan csodagyerek, csak épp nem utálja mindenki úgy, mint Wesley Crushert...
Félreértetted amit mondtam. Chekov-val nekem nincs semmi bajom, kifejezetten bírom is az eredeti sorozatban ill. a filmekben, csak éppen azt furcsállom, hogy a TOS-ban ha jól tudom csak a harmadik évadban jelent meg (nem biztos, hogy pont akkor, a lényeg, hogy nem a legelejétől szerepel a sorozatban), a filmben pedig már szerepel. Ezt az akcentusos dolgot már értem, de a TOS és a filmek szinkronjával akkor is jobb.
Ezért említette, hogy ez a film egy alternatív univerzumban játszódik, tehát nyugodtan változtathattak a dolgokon.
Arbyter írta: McCoy-t jobban is megcsinálhatták volna (más szereplőt is el tudtam volna képzelni), az eredeti sorozatból ismerős fóbiái itt is megvannak, de a Spock-al való baráti ellenszenvéből kicsit többet is tehettek volna a filmbe...
Szerintem Urban remek választás volt, kb. a negyvenedik percben ugrott be, hogy ő volt az orosz bérgyilkos a Bourne-csapdában...
A Spock-McCoy ellenszenv pedig tökéletesen megfelelő mennyiségben volt jelen, elvégre ne feledd, a film a kezdetek kezdetét mutatta be, így McCoy és Spock nem hogy nem voltak még barátok, de nem is ismerték egymást annyira. Gondolom a következő részben többet fognak egymással szívózni.
Arbyter írta: a Scotty-t alakító srácot is 'egy-az-egyben' lecserélhették volna (jól indult, hogy egymaga van azon az isten háta mögötti helyőrségen, de aztán nagyon kijöttek a szerepe gyengeségei),
Való igaz, sajnos nem kapott elég teret, de miután ez a rész Kirkre és Spockra koncentrált, a következő részben ez is változhat. A cserével pedig nem értek egyet, Pegg remek comic relief volt, bár a Shaun of the Dead óta csípem a búráját, szóval kicsit elfogult vagyok ezen a téren.
Arbyter írta: Sulu jellemét is jól átültették az eredeti sorozatból, csak az a kardozás megint hogy jött oda
Úgy, hogy Sulu a TOS-ben is vívott, volt egy rész, ahol ez különösen nagy szerepet játszott. No meg belsős Trek poén is, George Takei annak idején többek között azért tarthatta meg az állását, mert a producereknek azt hazudta, hogy tud vívni (épp ezért egy hét alatt kellett rohamléptékben elsajátítani az alapokat a következő rész forgatásához).
Arbyter írta: Chekov pedig azon túl, hogy borzalmas volt a magyar szinkronja (nem értem minek kellett ez az akcentus), nem tudom egyáltalán hogy kerül oda.
Chekov angol eredetiben is ugyanilyen erőltetett akcentussal beszél, akárcsak Walter Koenig tette a TOS-ben. "Oda" pedig úgy kerül, hogy a TOS-hez hasonlóan csodagyerek, csak épp nem utálja mindenki úgy, mint Wesley Crushert...
Arbyter írta: Nem tudom, miért kellett ez az Uhura-Spock szerelmi szál, az eredeti sorozatban semmi utalás nincs erre, ez a Vulkán-elpusztulós dolog is eléggé sántít, Spock anyja pedig szerepel A hazatérés (The Voyage Home) című filmben, szóval az ő halálát ki találta ki... Vannak még kisebb hibák, de ezektől függetlenül... De erre már ott van az értékelés az előző hozzászólásban.
Elfelejted, hogy a film egy alternatív univerzumban játszódik, ami a Narada megjelenésével tért el a normál Trek univerzumtól. A vulkáni eseményt pedig azért illett volna benyomni egy spoiler gomb mögé...
JohnBart írta:
Chekov angol eredetiben is ugyanilyen erőltetett akcentussal beszél, akárcsak Walter Koenig tette a TOS-ben. "Oda" pedig úgy kerül, hogy a TOS-hez hasonlóan csodagyerek, csak épp nem utálja mindenki úgy, mint Wesley Crushert...
Félreértetted amit mondtam. Chekov-val nekem nincs semmi bajom, kifejezetten bírom is az eredeti sorozatban ill. a filmekben, csak éppen azt furcsállom, hogy a TOS-ban ha jól tudom csak a harmadik évadban jelent meg (nem biztos, hogy pont akkor, a lényeg, hogy nem a legelejétől szerepel a sorozatban), a filmben pedig már szerepel. Ezt az akcentusos dolgot már értem, de a TOS és a filmek szinkronjával akkor is jobb.
Arbyter írta: McCoy-t jobban is megcsinálhatták volna (más szereplőt is el tudtam volna képzelni), az eredeti sorozatból ismerős fóbiái itt is megvannak, de a Spock-al való baráti ellenszenvéből kicsit többet is tehettek volna a filmbe...
Szerintem Urban remek választás volt, kb. a negyvenedik percben ugrott be, hogy ő volt az orosz bérgyilkos a Bourne-csapdában...
A Spock-McCoy ellenszenv pedig tökéletesen megfelelő mennyiségben volt jelen, elvégre ne feledd, a film a kezdetek kezdetét mutatta be, így McCoy és Spock nem hogy nem voltak még barátok, de nem is ismerték egymást annyira. Gondolom a következő részben többet fognak egymással szívózni.
Arbyter írta: a Scotty-t alakító srácot is 'egy-az-egyben' lecserélhették volna (jól indult, hogy egymaga van azon az isten háta mögötti helyőrségen, de aztán nagyon kijöttek a szerepe gyengeségei),
Való igaz, sajnos nem kapott elég teret, de miután ez a rész Kirkre és Spockra koncentrált, a következő részben ez is változhat. A cserével pedig nem értek egyet, Pegg remek comic relief volt, bár a Shaun of the Dead óta csípem a búráját, szóval kicsit elfogult vagyok ezen a téren.
Arbyter írta: Sulu jellemét is jól átültették az eredeti sorozatból, csak az a kardozás megint hogy jött oda
Úgy, hogy Sulu a TOS-ben is vívott, volt egy rész, ahol ez különösen nagy szerepet játszott. No meg belsős Trek poén is, George Takei annak idején többek között azért tarthatta meg az állását, mert a producereknek azt hazudta, hogy tud vívni (épp ezért egy hét alatt kellett rohamléptékben elsajátítani az alapokat a következő rész forgatásához).
Arbyter írta: Chekov pedig azon túl, hogy borzalmas volt a magyar szinkronja (nem értem minek kellett ez az akcentus), nem tudom egyáltalán hogy kerül oda.
Chekov angol eredetiben is ugyanilyen erőltetett akcentussal beszél, akárcsak Walter Koenig tette a TOS-ben. "Oda" pedig úgy kerül, hogy a TOS-hez hasonlóan csodagyerek, csak épp nem utálja mindenki úgy, mint Wesley Crushert...
Arbyter írta: Nem tudom, miért kellett ez az Uhura-Spock szerelmi szál, az eredeti sorozatban semmi utalás nincs erre, ez a Vulkán-elpusztulós dolog is eléggé sántít, Spock anyja pedig szerepel A hazatérés (The Voyage Home) című filmben, szóval az ő halálát ki találta ki... Vannak még kisebb hibák, de ezektől függetlenül... De erre már ott van az értékelés az előző hozzászólásban.
Elfelejted, hogy a film egy alternatív univerzumban játszódik, ami a Narada megjelenésével tért el a normál Trek univerzumtól. A vulkáni eseményt pedig azért illett volna benyomni egy spoiler gomb mögé...
JohnBart írta:
Szerintem Urban remek választás volt
Szerintem is. Mondjuk, nekem inkább a LOTR filmekből és a Doomból ismerős. Láttam a Bourne trilógiát is, de abban nem tett rám olyan nagy benyomást.
JohnBart írta:
A cserével pedig nem értek egyet, Pegg remek comic relief volt, bár a Shaun of the Dead óta csípem a búráját, szóval kicsit elfogult vagyok ezen a téren.
Annyiban osztom a véleményedet, hogy jól alakította a szerepet, de én jobban örültem volna, ha Paul McGillion kapja.
JohnBart írta:
Chekov angol eredetiben is ugyanilyen erőltetett akcentussal beszél, akárcsak Walter Koenig tette a TOS-ben. "Oda" pedig úgy kerül, hogy a TOS-hez hasonlóan csodagyerek, csak épp nem utálja mindenki úgy, mint Wesley Crushert...
Olvastad a sztoriját, amiben Shatnert fikázza? Szerintem bűzlik az egész. Ok, az eleje még úgy-ahogy hihető, neki is lehet rossz napja, de a többi...
JohnBart írta:
Elfelejted, hogy a film egy alternatív univerzumban játszódik, ami a Narada megjelenésével tért el a normál Trek univerzumtól.
Igaz, de szerintem sem volt jó ötlet a Spock - Uhura románc. Nekem erőltetettnek is tűnik, hogy valami kapcsolat legyen benne, de ugye Kirk nem lehet az egyik fél, mert ő inkább epizódonként hódított, a filmben pedig Spock volt a másik főszereplő, szóval muszáj volt neki kitalálni valamit. Na mindegy, Rachel Nichols orion lányként való megmutatásával ellensúlyozták ezt a rossz döntést.
Nálam a negatívumok jobbára a szereplőknél jelentkeznek. A Kirk-öt akalító Chris Pine-al nincs különösebben semmi bajom, ugyanez a helyzet a Spock szerepében "tündöklő" Zachary Quinto-val, illetve még Uhura az, akiben nem véltem felfedezni különösebb hibát. McCoy-t jobban is megcsinálhatták volna (más szereplőt is el tudtam volna képzelni), az eredeti sorozatból ismerős fóbiái itt is megvannak, de a Spock-al való baráti ellenszenvéből kicsit többet is tehettek volna a filmbe, a Scotty-t alakító srácot is 'egy-az-egyben' lecserélhették volna (jól indult, hogy egymaga van azon az isten háta mögötti helyőrségen, de aztán nagyon kijöttek a szerepe gyengeségei), Sulu jellemét is jól átültették az eredeti sorozatból, csak az a kardozás megint hogy jött oda , Chekov pedig azon túl, hogy borzalmas volt a magyar szinkronja (nem értem minek kellett ez az akcentus), nem tudom egyáltalán hogy kerül oda. Nem tudom, miért kellett ez az Uhura-Spock szerelmi szál, az eredeti sorozatban semmi utalás nincs erre, ez a Vulkán-elpusztulós dolog is eléggé sántít, Spock anyja pedig szerepel A hazatérés (The Voyage Home) című filmben, szóval az ő halálát ki találta ki... Vannak még kisebb hibák, de ezektől függetlenül... De erre már ott van az értékelés az előző hozzászólásban.
(Az a kacsintás még arról a bizonyos másik fórumról van, nem is vettem észre, hogy valami gond van vele.)
Arbyter írta:
McCoy-t jobban is megcsinálhatták volna (más szereplőt is el tudtam volna képzelni), az eredeti sorozatból ismerős fóbiái itt is megvannak, de a Spock-al való baráti ellenszenvéből kicsit többet is tehettek volna a filmbe...
Szerintem Urban remek választás volt, kb. a negyvenedik percben ugrott be, hogy ő volt az orosz bérgyilkos a Bourne-csapdában...
A Spock-McCoy ellenszenv pedig tökéletesen megfelelő mennyiségben volt jelen, elvégre ne feledd, a film a kezdetek kezdetét mutatta be, így McCoy és Spock nem hogy nem voltak még barátok, de nem is ismerték egymást annyira. Gondolom a következő részben többet fognak egymással szívózni.
Arbyter írta:
a Scotty-t alakító srácot is 'egy-az-egyben' lecserélhették volna (jól indult, hogy egymaga van azon az isten háta mögötti helyőrségen, de aztán nagyon kijöttek a szerepe gyengeségei),
Való igaz, sajnos nem kapott elég teret, de miután ez a rész Kirkre és Spockra koncentrált, a következő részben ez is változhat. A cserével pedig nem értek egyet, Pegg remek comic relief volt, bár a Shaun of the Dead óta csípem a búráját, szóval kicsit elfogult vagyok ezen a téren.
Arbyter írta:
Sulu jellemét is jól átültették az eredeti sorozatból, csak az a kardozás megint hogy jött oda
Úgy, hogy Sulu a TOS-ben is vívott, volt egy rész, ahol ez különösen nagy szerepet játszott. No meg belsős Trek poén is, George Takei annak idején többek között azért tarthatta meg az állását, mert a producereknek azt hazudta, hogy tud vívni (épp ezért egy hét alatt kellett rohamléptékben elsajátítani az alapokat a következő rész forgatásához).
Arbyter írta:
Chekov pedig azon túl, hogy borzalmas volt a magyar szinkronja (nem értem minek kellett ez az akcentus), nem tudom egyáltalán hogy kerül oda.
Chekov angol eredetiben is ugyanilyen erőltetett akcentussal beszél, akárcsak Walter Koenig tette a TOS-ben. "Oda" pedig úgy kerül, hogy a TOS-hez hasonlóan csodagyerek, csak épp nem utálja mindenki úgy, mint Wesley Crushert...
Arbyter írta:
Nem tudom, miért kellett ez az Uhura-Spock szerelmi szál, az eredeti sorozatban semmi utalás nincs erre, ez a Vulkán-elpusztulós dolog is eléggé sántít, Spock anyja pedig szerepel A hazatérés (The Voyage Home) című filmben, szóval az ő halálát ki találta ki... Vannak még kisebb hibák, de ezektől függetlenül... De erre már ott van az értékelés az előző hozzászólásban.
Elfelejted, hogy a film egy alternatív univerzumban játszódik, ami a Narada megjelenésével tért el a normál Trek univerzumtól. A vulkáni eseményt pedig azért illett volna benyomni egy spoiler gomb mögé...
Nálam a negatívumok jobbára a szereplőknél jelentkeznek. A Kirk-öt akalító Chris Pine-al nincs különösebben semmi bajom, ugyanez a helyzet a Spock szerepében "tündöklő" Zachary Quinto-val, illetve még Uhura az, akiben nem véltem felfedezni különösebb hibát. McCoy-t jobban is megcsinálhatták volna (más szereplőt is el tudtam volna képzelni), az eredeti sorozatból ismerős fóbiái itt is megvannak, de a Spock-al való baráti ellenszenvéből kicsit többet is tehettek volna a filmbe, a Scotty-t alakító srácot is 'egy-az-egyben' lecserélhették volna (jól indult, hogy egymaga van azon az isten háta mögötti helyőrségen, de aztán nagyon kijöttek a szerepe gyengeségei), Sulu jellemét is jól átültették az eredeti sorozatból, csak az a kardozás megint hogy jött oda , Chekov pedig azon túl, hogy borzalmas volt a magyar szinkronja (nem értem minek kellett ez az akcentus), nem tudom egyáltalán hogy kerül oda. Nem tudom, miért kellett ez az Uhura-Spock szerelmi szál, az eredeti sorozatban semmi utalás nincs erre, ez a Vulkán-elpusztulós dolog is eléggé sántít, Spock anyja pedig szerepel A hazatérés (The Voyage Home) című filmben, szóval az ő halálát ki találta ki... Vannak még kisebb hibák, de ezektől függetlenül... De erre már ott van az értékelés az előző hozzászólásban.
(Az a kacsintás még arról a bizonyos másik fórumról van, nem is vettem észre, hogy valami gond van vele.)
Megint volt egy jókora kihagyásom, valahogy mindig megfeledkezek erről a fórumról. De jelentem, hosszú idő után tegnap végre eljutottam oda, hogy megnéztem az új Star Trek-filmet. Egy másik fórumon már írtam egy rövid értékelést róla, ide is beilleszteném ezt a rövid szöveget, amiből remélhetőleg kitűnik, hogy bennem milyen vélemény alakult ki a filmről:
Kétes érzésekkel és előítéletekkel ültem le elé, mert egyrészt korábban szinte mindenhonnan azt hallottam, hogy mennyire jó film, az utóbbi évek egyik, ha nem a legjobb sci-fi-je, hogy Abrams rendező úr megreformálta a Star Trek-et, és hasonlók; másrészt viszont tartottam tőle, hogy nem fog igazán tetszeni, úgy gondoltam, az eredeti, klasszikus Star Trek-et nálam nem múlhatja felül. Miután láttam a filmet, valahol a kettő között vagyok. Az eredeti szereplőgárdával készült filmek szintjét nálam valóban nem éri el, de ettől függetlenül szerintem önmagában jó film. A stílus, stb. teljesen megváltozott, így nem is nagyon hasonlítgatnám a klasszikus filmekhez, vannak ugyan olyan részek, amiket kicsit furcsálltam benne, sőt az eredeti sorozat ismeretében egyenesen azt mondom, annak nem úgy kellene lennie, de semleges és 'trekker' szemmel nézve sem okoz csalódást, talán még az év legjobb filmjei közé is beférkőzhet (nálam legalábbis), és akár a folytatás is jöhet ugyanebben a stílusban, ugyanezzel a szereplőgárdával. Összegezve tehát nem az igazi Star Trek, de jó!
Értékelés: 8/10
Röviden-tömören, mindenféle részletezés nélkül (szereplők, stb.) nagyjából ennyi, várom a reakciókat.
Nekem is hasonló a véleményem, csak a negatívumok nálam többségben vannak.
Ide kapcsolódik, most rakok fel 24 STO képet, vannak köztük igen látványosak is. Hátha ez a játék sikeres lesz és csinálnak végre egy rendes Trek RPG-t.
A szerkesztőségi anyagok vírusellenőrzését az ESET programcsomagokkal végezzük, amelyet a szoftver magyarországi forgalmazója, a Sicontact Kft. biztosít számunkra.