Saga
Amikor annak idején szétrobbant a Blizzard, az elvándorlók
nagy része létrehozta a Flagship Studios-t - ez ismert sztori. Ám voltak,
akiknek sorsáról talán kevesebbet tudtunk. Ilyen figura volt Dallan
Christensen, a Starcraft: Brood War főprogramozója, aki szintén új hazát
keresett. Nos, a Wahoo Studios falai között megtalálta, és egy év alatt
vezetésével szárnyat kapott egy új, igen ígéretes projekt...
A projekt neve egyszerűen ennyi: Saga, melynek
háttértörténete megfelelően epikus. Réges-rég az Öreg Istenek egyike, Goth-Azul
fellázadt a többiek ellen, ám azok készítettek egy tömlöcgömböt, Gaiai néven,
és ennek belsejébe zárták a kollégát. Bebörtönzése előtt Goth-Azul átadta
tudását egy kisebb istennek, Xethos-Nomnak. Ő, négy másik hasonló fickóval
lenyomta az Öregeket, és a mennyországot elfoglalta. Ezután belső harc
kezdődött a főnöki címért közöttük, mely végül megegyezéshez vezetett: mindenki
kreál egy fajt, melyek Gaia felszínén nekiállnak csatázni, és amely faj győz,
annak istene lesz a kiválasztott. Gaia, a természet istennője, létrehozta az
elfeket (Nature). Rathos, a hadi isten megalkotta a harcos orkokat (War). Tek,
a gépezetek ura megteremtette a technológia és a masinák urait, a törpéket
(Machines). Ari-Alia, a fény és igazság istennője, Xethos-Nom nővére a hosszú
életű, bölcs óriásoknak adott életet (Light), végül bátyja, Xethos-Nom, a
sötétség és félelem atyja a kegyetlen, vakmerő sötét elfek szülője lett (Magic).
Az öt faj kölcsönös utálattal tekintett egymásra: az elfek utálták az orkokat
és a törpéket, az orkok az elfeket és az óriásokat, a törpék az elfeket és a
sötét elfeket, az óriások az orkokat és a sötét elfeket, végül a sötét elfek a
törpéket és óriásokat. Nos, azt hiszem, szép kis pite ez így, lesz bőven ok
kölcsönös és kiadós pofozkodásra...
A mechanizmus természetesen ugyanaz, mint más RTS-ekben:
létre kell hoznunk saját kis birodalmunkat, erőddel, városokkal, parasztokkal
és hadsereggel. Kémkednünk kell, orvgyilkolnunk, megvédenünk földünket, harcba
indulni az ellenség ellen. Gazdaságunk alapja a nyersanyag-kitermelés lesz, és
persze újabb területeket is leigázhatunk. Több mint 100 egységtípus (több száz
páncél- és fegyverfejlesztési lehetőséggel), és szintén száznyi épület kapott
helyet a játékban, no meg rengeteg varázslat és különleges képesség. Ugyancsak
több százra rúg a küldetések és kampányok száma, melyekben kincseket és
tapasztalati pontokat gyűjthetünk. És természetesen szövetségeket is
létrehozhatunk (guild-rendszer), hogy egyesítve erőinket nagyobb eséllyel
szálljunk harcba más frakciókkal szemben.
A játék úgynevezett perzisztens MMORTS. Ez ennyit jelent,
hogy az általad létrehozott birodalom akkor is él, amikor nem vagy jelen a
világban, tehát nem kell minden játékkal újat létrehozni, és persze sereged is
megvár a garnizonokban. Bár birodalmadat nem fenyegeti hatalmas kataklizma,
amikor offline vagy, ellenséged diverzáns akciókat vezethet ellened: kémkedés,
épületek felgyújtása, nyersanyagok elorzása, parasztok és katonák
orvgyilkolása. Ne csodálkozz tehát, ha belépve királyságodba, füstölgő, üres
hombárok, leölt pórok fogadnak, az ellenség pedig a kapuknál feni a kardokat és
tárazza be a hajítógépeket, ismerve gyenge pontjaid... Ilyenkor aztán hamar össze
kell rántanod szövetségeseidet, és megküzdeni a gaz hódítókkal.
A játék vonzerejét tovább növeli, hogy kvázi ingyenes. Mit
jelent ez? Nos, nincs előfizetési díj, ám egységeidet apró booster-packok
formájában veheted meg. Ez jelenti egyébként az egyik stratégiai elemet: mivel
a sereg a csaták során fejlődik, egyre táposabb lesz, ám természetesen el is
eshet, nagyon észnél kell lenni, és meg kell tervezni az ütközeteket, hiszen ez
valóban a zsebedre megy: ha a drága pénzen megvett csapatot sikeresen belevezeted
egy öngyilkos akcióba, hiába a szép nagy birodalom, és a szorgalmasan termelő
parasztok, ha nincs, aki megvédjen... Mindebben a nagy poén az, hogy lesz egy
online piactér, ahol csapatokat, varázslatokat és nyersanyagot is lehet
adni-venni. Ha tehát a megvásárolt csomagban van egy-két elf saslovas, ám te
ogre pörölyösökre építed sereged, mehetsz a vásárba, hogy elcseréld az
emberanyag-portékát.
nagy része létrehozta a Flagship Studios-t - ez ismert sztori. Ám voltak,
akiknek sorsáról talán kevesebbet tudtunk. Ilyen figura volt Dallan
Christensen, a Starcraft: Brood War főprogramozója, aki szintén új hazát
keresett. Nos, a Wahoo Studios falai között megtalálta, és egy év alatt
vezetésével szárnyat kapott egy új, igen ígéretes projekt...
A projekt neve egyszerűen ennyi: Saga, melynek
háttértörténete megfelelően epikus. Réges-rég az Öreg Istenek egyike, Goth-Azul
fellázadt a többiek ellen, ám azok készítettek egy tömlöcgömböt, Gaiai néven,
és ennek belsejébe zárták a kollégát. Bebörtönzése előtt Goth-Azul átadta
tudását egy kisebb istennek, Xethos-Nomnak. Ő, négy másik hasonló fickóval
lenyomta az Öregeket, és a mennyországot elfoglalta. Ezután belső harc
kezdődött a főnöki címért közöttük, mely végül megegyezéshez vezetett: mindenki
kreál egy fajt, melyek Gaia felszínén nekiállnak csatázni, és amely faj győz,
annak istene lesz a kiválasztott. Gaia, a természet istennője, létrehozta az
elfeket (Nature). Rathos, a hadi isten megalkotta a harcos orkokat (War). Tek,
a gépezetek ura megteremtette a technológia és a masinák urait, a törpéket
(Machines). Ari-Alia, a fény és igazság istennője, Xethos-Nom nővére a hosszú
életű, bölcs óriásoknak adott életet (Light), végül bátyja, Xethos-Nom, a
sötétség és félelem atyja a kegyetlen, vakmerő sötét elfek szülője lett (Magic).
Az öt faj kölcsönös utálattal tekintett egymásra: az elfek utálták az orkokat
és a törpéket, az orkok az elfeket és az óriásokat, a törpék az elfeket és a
sötét elfeket, az óriások az orkokat és a sötét elfeket, végül a sötét elfek a
törpéket és óriásokat. Nos, azt hiszem, szép kis pite ez így, lesz bőven ok
kölcsönös és kiadós pofozkodásra...
A mechanizmus természetesen ugyanaz, mint más RTS-ekben:
létre kell hoznunk saját kis birodalmunkat, erőddel, városokkal, parasztokkal
és hadsereggel. Kémkednünk kell, orvgyilkolnunk, megvédenünk földünket, harcba
indulni az ellenség ellen. Gazdaságunk alapja a nyersanyag-kitermelés lesz, és
persze újabb területeket is leigázhatunk. Több mint 100 egységtípus (több száz
páncél- és fegyverfejlesztési lehetőséggel), és szintén száznyi épület kapott
helyet a játékban, no meg rengeteg varázslat és különleges képesség. Ugyancsak
több százra rúg a küldetések és kampányok száma, melyekben kincseket és
tapasztalati pontokat gyűjthetünk. És természetesen szövetségeket is
létrehozhatunk (guild-rendszer), hogy egyesítve erőinket nagyobb eséllyel
szálljunk harcba más frakciókkal szemben.
A játék úgynevezett perzisztens MMORTS. Ez ennyit jelent,
hogy az általad létrehozott birodalom akkor is él, amikor nem vagy jelen a
világban, tehát nem kell minden játékkal újat létrehozni, és persze sereged is
megvár a garnizonokban. Bár birodalmadat nem fenyegeti hatalmas kataklizma,
amikor offline vagy, ellenséged diverzáns akciókat vezethet ellened: kémkedés,
épületek felgyújtása, nyersanyagok elorzása, parasztok és katonák
orvgyilkolása. Ne csodálkozz tehát, ha belépve királyságodba, füstölgő, üres
hombárok, leölt pórok fogadnak, az ellenség pedig a kapuknál feni a kardokat és
tárazza be a hajítógépeket, ismerve gyenge pontjaid... Ilyenkor aztán hamar össze
kell rántanod szövetségeseidet, és megküzdeni a gaz hódítókkal.
A játék vonzerejét tovább növeli, hogy kvázi ingyenes. Mit
jelent ez? Nos, nincs előfizetési díj, ám egységeidet apró booster-packok
formájában veheted meg. Ez jelenti egyébként az egyik stratégiai elemet: mivel
a sereg a csaták során fejlődik, egyre táposabb lesz, ám természetesen el is
eshet, nagyon észnél kell lenni, és meg kell tervezni az ütközeteket, hiszen ez
valóban a zsebedre megy: ha a drága pénzen megvett csapatot sikeresen belevezeted
egy öngyilkos akcióba, hiába a szép nagy birodalom, és a szorgalmasan termelő
parasztok, ha nincs, aki megvédjen... Mindebben a nagy poén az, hogy lesz egy
online piactér, ahol csapatokat, varázslatokat és nyersanyagot is lehet
adni-venni. Ha tehát a megvásárolt csomagban van egy-két elf saslovas, ám te
ogre pörölyösökre építed sereged, mehetsz a vásárba, hogy elcseréld az
emberanyag-portékát.
kapcsolódó játékok
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.