Jumpgate
A Jumpgate sztorija elég érdekes. Még 1997 elején három
louisville-i (Colorado, USA) srác elhatározta, hogy készít egy online
űrstratégia/akció címet, nagyjából az Elite és a Wing Commander: Privateer
nyomdokán. Megalakították a NetDevil stúdiót, felvettek még három szakit, és
2001 szeptemberében piacra is került a Jumpgate, a 3DO gondozásában. Pár hónap
múlva a haldokló kiadóval megszakadt a kontaktus, ekkor a fiúk átigazoltak a
Themis Grouphoz, amely átvette a technikai támogató funkciókat. Az európai
verzió 2001 júliusában indult a német Mightygames patronálásával, ez 2005.
június 1-ig tartott, amikor is a germán cég becsukta kapuit. A NetDevil ekkor a
cég maradék GM-je segítségével minden élő accountot átvitt a US szerverre, mely
azóta Worldwide Server néven fogadja a világ minden részéből a
pilótajelölteket.
A Jumpgate alapelve tulajdonképpen egyszerű: a játékosok
pilóták, akiknek célja hírnév- és vagyonszerzés kereskedelemmel, bányászattal,
és/vagy harccal. A perzisztens univerzum 160 szektort tartalmaz, ezek között a
címadó térkapuk (jumpgate) segítségével lehet közlekedni. Vannak szektorok,
melyekben űrállomás és egy bolygó található, illetve aszteroidamezősök,
melyekben ugyan nincs központi állomás, de játékosok által birtokoltak és
vezetettek igen, és itt találunk a GM-ek (játékmesterek) által irányított
eseményeket is. Van PvP és PVE is, némi RPG-vonallal és sztoriívvel, lehet
egyedül boldogulni vagy osztagokba tömörülve mókázni. Öt frakció van, ebből
kettőt az M.I. �kezel�, a többi játszható. A játék egyik truvája, hogy itt
aktuálisan tényleg neked kell a hajót terelni (48 modell van, mind fejleszthető),
a dokkolástól a manőverezésen át a csatákig, épp ezért egyébként ajánlott hozzá
egy joystick is; a játék minden háromtengelyű, �gázkaros� (throttle),
általánosságban repszimhez használt szerkezetet támogat, de tökéletesen
kezelhető egér/billentyű kombóval is. Kiemelendő, hogy a hajókra a newtoni
fizika hat, bár a játszhatósághoz idomítva, így a repülés közel valós élményt
nyújt.
Aki ki akarja próbálni a cuccot, a hivatalos weboldalról
letöltheti a mindössze 150 megás kliensprogramot, ami ráadásul ingyenes,
offline szimulátorként működik, itt ki lehet próbálni a terméket, és jár hozzá
egy 10 napos online próbakulcs is. Akinek megtetszik a cucc, havi 9,95
dollárért csatlakozhat az univerzumhoz.
louisville-i (Colorado, USA) srác elhatározta, hogy készít egy online
űrstratégia/akció címet, nagyjából az Elite és a Wing Commander: Privateer
nyomdokán. Megalakították a NetDevil stúdiót, felvettek még három szakit, és
2001 szeptemberében piacra is került a Jumpgate, a 3DO gondozásában. Pár hónap
múlva a haldokló kiadóval megszakadt a kontaktus, ekkor a fiúk átigazoltak a
Themis Grouphoz, amely átvette a technikai támogató funkciókat. Az európai
verzió 2001 júliusában indult a német Mightygames patronálásával, ez 2005.
június 1-ig tartott, amikor is a germán cég becsukta kapuit. A NetDevil ekkor a
cég maradék GM-je segítségével minden élő accountot átvitt a US szerverre, mely
azóta Worldwide Server néven fogadja a világ minden részéből a
pilótajelölteket.
A Jumpgate alapelve tulajdonképpen egyszerű: a játékosok
pilóták, akiknek célja hírnév- és vagyonszerzés kereskedelemmel, bányászattal,
és/vagy harccal. A perzisztens univerzum 160 szektort tartalmaz, ezek között a
címadó térkapuk (jumpgate) segítségével lehet közlekedni. Vannak szektorok,
melyekben űrállomás és egy bolygó található, illetve aszteroidamezősök,
melyekben ugyan nincs központi állomás, de játékosok által birtokoltak és
vezetettek igen, és itt találunk a GM-ek (játékmesterek) által irányított
eseményeket is. Van PvP és PVE is, némi RPG-vonallal és sztoriívvel, lehet
egyedül boldogulni vagy osztagokba tömörülve mókázni. Öt frakció van, ebből
kettőt az M.I. �kezel�, a többi játszható. A játék egyik truvája, hogy itt
aktuálisan tényleg neked kell a hajót terelni (48 modell van, mind fejleszthető),
a dokkolástól a manőverezésen át a csatákig, épp ezért egyébként ajánlott hozzá
egy joystick is; a játék minden háromtengelyű, �gázkaros� (throttle),
általánosságban repszimhez használt szerkezetet támogat, de tökéletesen
kezelhető egér/billentyű kombóval is. Kiemelendő, hogy a hajókra a newtoni
fizika hat, bár a játszhatósághoz idomítva, így a repülés közel valós élményt
nyújt.
Aki ki akarja próbálni a cuccot, a hivatalos weboldalról
letöltheti a mindössze 150 megás kliensprogramot, ami ráadásul ingyenes,
offline szimulátorként működik, itt ki lehet próbálni a terméket, és jár hozzá
egy 10 napos online próbakulcs is. Akinek megtetszik a cucc, havi 9,95
dollárért csatlakozhat az univerzumhoz.
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.