A Batman: Arkham Origins mellékhajtása a harcrendszer tekintetében közvetlen rokona az Arkham-játékoknak, hiszen minden pontosan ugyanúgy működik, mint a nagy testvérek esetében, a körítés és a játékmenet egyéb részei azonban már a saját útjukat járják. Kezdetnek már maga a stílus is jelentősen eltér, hiszen oldalnézetből éljük át az eseményeket, s javarész síkban harcolunk, esetenként az előtérbe vagy a háttérbe ugorva valamiért. Másrészt pedig fejlődés és a tapasztalati pontok gyűjtögetése itt nincs, minden eszközünkre úgy tesszük rá a kezünket, ha azt a játékvilágban felkutatjuk.
A játéknak helyszínéül szolgáló börtön és az annak otthont adó sziget részben szabadon bejárható, a repertoárunk pedig megegyezik azzal, amit a többi játékban használhattunk, s a Predator mód itt is jelen van, csak leegyszerűsített formában, ami azt jelenti, hogy a zölden világító ellenfelek nem látnak, míg akik pirosak, tudják, hogy a közelben vagyunk -- játékosként láthatjuk a látóterüket is.