A Castlevania: Lords of Shadow-t fejlesztő MercurySteam egyik főembere, David Cox interjút adott az Xbox World 360 magazinnak, melyben elégedetlenségének adott hangot a Microsoft adathordozók felé mutatott nemtörődömsége miatt. Cox elmondta, hogy a Castlevania két DVD-n érkezik meg Xboxra, mert máshogy egyszerűen nem tudták összetömöríteni a sok adatot. Az első lemezt fel kell majd installálni a merevlemezre, a másodikkal pedig játszhatunk majd, valahogy úgy, ahogy a Forza Motorsport 3-nál már láttuk. David elmesélte, hogy az MS kiküldte saját embereit is a csapathoz, hogy segíthessenek a méret lecsökkentésében, azok viszont egy "minden rendbennel" annyiban hagyták a dolgokat. Cox szerint a többlemezes játékok el fognak szaporodni az Xbox 360-on, hacsak az MS nem nyit a Sony Blu-ray technológiája felé.
Az interjúban Cox kitért arra is, hogy Kodzsima Hideo milyen szerepet tölt be a fejlesztésben. A mester többek között a játékmenetet megszakító, átvezető animációk rendezését vállalta be, melyek közül a leghosszabb 14 perces lesz. A 24 órás végigjátszási idő nagyon sok helyszínen zajlik majd, ezek jelentik a méret legnagyobb részét is.
S hogy elég lesz-e a DVD az MS-nek az elkövetkezendő években? Jó kérdés. A konkurenciánál már láttunk hatalmas méretre duzzasztott játékokat, melyeket az Xbox 360-ra képtelenség lenne átportolni (pl. God of War III), mindazonáltal az MS szilárdan meg van győződve róla, hogy jó úton haladnak a generációváltás felé. Ti mit gondoltok?
Az interjúban Cox kitért arra is, hogy Kodzsima Hideo milyen szerepet tölt be a fejlesztésben. A mester többek között a játékmenetet megszakító, átvezető animációk rendezését vállalta be, melyek közül a leghosszabb 14 perces lesz. A 24 órás végigjátszási idő nagyon sok helyszínen zajlik majd, ezek jelentik a méret legnagyobb részét is.
S hogy elég lesz-e a DVD az MS-nek az elkövetkezendő években? Jó kérdés. A konkurenciánál már láttunk hatalmas méretre duzzasztott játékokat, melyeket az Xbox 360-ra képtelenség lenne átportolni (pl. God of War III), mindazonáltal az MS szilárdan meg van győződve róla, hogy jó úton haladnak a generációváltás felé. Ti mit gondoltok?
MGS Rising egy mellékvágány lesz Raidennel, mi mást vártál? Egyébként meg nem alibi MGS, hanem pénzbehozó. Hiába volt sikeres a négyes rész, ha exkluzív mivoltából épphogy fedezte a kiadásokat. Az a játékmotor, ami képes volt kezelni Kojima minden óhaját-sóhaját egy vagyon volt, nem csoda, hogy a Rising jön minden platformra (bár a pc-t mostanság elhagyják, nem csodálnám ha a Dantes Inferno sorsára jutna)
"A GTA4 1lemezes volt, meg is látszik. Sokkal kevesebb tartalom van benne, mint a San Andreas-ban."
és ennek ellenére kismilliószor több, mint a játékok 90%-ában...
ReturnedKing: ok, nem tudtam róla
Leon: +1, viszont amiben a ps3 gpu szinten lemarad, azt proci terén nem kicsit hozza vissza, viszont ez tényleg csak az exkluzív cuccokon látszik meg.
Azért futnak rajta jobban a játékok mert jobban elehet osztani az erőforrásokat.
Direcxt könnyebb programozni, kb ha elkészítenek egy pc-s játékot, röpke 17 nap alatt átlehet portolni box-ra. PS3-nál pedig szinte a nulláról újra kell írni a játékot.
512 mb ramja van, nem úgy mint a PS3-nak.
Az XBOX verzió alacsonyabb felbontásban fút, mint PS3-on.
Szerintetek, hogy fért el a GTA 4 xbox-on?
Ott is az engine kreálta a videókat.
Igazából nem maga a textúrák foglalnak sok helyet hanem a hangok.
Az MGS Rising meg az eddigi videók alapján egy vicc. Egy alibi MGS, amit odadobhatnak a PC-seknek meg az X-eseknek. Még Kodzsima is azt mondta, hogy a PSP-s Peace Walker az igazi MGS 5, nem a Rising.
Egyébként nem csak a video, de az audio is sokkal kevésbé tömörített PS-en. Emlékszem mikor megvettem a gépet a Resistance2 tömörítetlen 6.1-es hangsávot tartalmazott. Ezen kívül pl. Star Ocean-re PS3-on ráfért az eredeti japán hangsáv, meg Uncharted-en 8-10 szinkron.
??? Mert, eddig talán nem volt sandbox játék boxon? érdekes mód a GTA 4 és a RDR elfért egy dvd-n, a böhöm és részletes játékvilágával és a tengernyi átvezető vidivel.
Leon: az FF XIII pont ugyanúgy nézett ki mind2 platformon, csak a ps3 magasabb felbontáson renderelt és a videók nem voltak tömörítve.
Régen is voltak például pc-re több lemezes cuccok amiket időközben cserélgetni kellet.
Ez csak egy kis bibi, nem a világ vége. A Sonynak több esze volt ennyi
Mellesleg nehezen hiszem el, hogy annyira nem lehetne elférni 8 gigabyte-on. Csak a sok-sok videó, ami ezeket a jellemzően japános, videókkal telizsúfolt játékokra jellemző, az sok helyet fog, pláne FullHD-ben. A Mass Effect 2 is inkább a sok videó miatt volt kétlemezes, annyival szvsz nem volt több tartalom benne, mint az első részben.
Persze nem bánnám, ha lenne Blu-ray az XBoxban, de szerintem abba se hal bele senki, ha telepítéskor két lemezt kell felraknia... Telepítés nélkül egyébként sem ajánlott játszani szvsz...
Viszont ne keverd a technikai fejlettséget a legjobb grafikával, ami a fix hardver hatalmas előnye, semmi több. Számítógépre ugyanúgy ki lehetne hozni bármelyiket, sőt, messze szebbet is ha úgy igazán ráfeküdnének.
Miért menne a ps3 rovására? Tartalmat nem vágnak ki belőle, akkor hol a probléma? A különbség csak annyi, hogy a 360-as verzió dvd-re való tömörítésével több a munka (ps3-on ez a probléma a hatalmas helykapacitásnak köszönhetően szinte teljesen hanyagolható - ezek a cuccok 30-40 gigányi helyet is fel tudnak emészteni).
"Ergo úgy adják ki a játékot PS3-ra is, mintha annak is DVD meghajtója lenne"
ez hülyeség.
"ezért (is) vernek mindent technikailag a PS3 exkluzívok."
Semmit sem vernek technikailag, ez inkább a pc-s játékokról mondható el.
Csak egy autos játéknál más a helyzett mint egy hack&slash-nél. Ideje lesz lépni az MS-nek valamit.