Az Xbox One bejelentésének fontos momentuma volt az, mikor a Microsoft közölte: az Xbox Live szerverparkja a következő konzolgeneráció megjelenésére 300 ezer gépet fog számlálni, ezzel minden eddiginél masszívabb lefedettséget nyújtva, illetve ehhez kapcsolódóan megtudtuk, hogy a felhő nagy szerepet fog játszani a konzol működésében, különböző szolgáltatásokat biztosítva a felhasználók tömegének.
A Microsoft ma Twitteren erősítette meg, hogy ezt a gigászi gépparkot arra is felhasználják majd, hogy minden Xbox One-ra megjelenő, multiplayer móddal is rendelkező játéknak dedikált szervereket biztosítsanak. A hírt Albert Penello, a Microsoft terméktervezési osztályának vezetője szállította.
Ez minden bizonnyal jó hír azok számára, akik ki nem állhatják a peer-to-peer rendszerű összekapcsolást, ami ugyebár jóval több késést és bizonytalanságot rejt magában, mint egy direkt a multiplayernek szentelt gép.