Aztán ez a lendület kicsit alábbhagyott, napjainkban pedig úgy kell nagyítóval keresni az újabb versenyzőket, ami számomra azért is érthetetlen, mert ha valahol, ebben a műfajban aztán meg lehetne mutatni, mire képesek a grafikuskártyák és az egész új generációs technológia... De hát e játékokhoz gondolkodni kell, és itt bukik el a dolog, ami többek között a kalandjátékok vesztét is okozta. Itt nem lehet agyatlanul előremenni és lőni mindenre, ami mozog, ráadásul Jézusom, egy hatalmas, nyitott űrben mehetünk arra, amerre akarunk...
A német Egosoft hála istennek makacs, mint az öszvér: 1999-ben piacra dobta az első X-játékot, X: Beyond The Frontier címmel, ezzel megnyitva a kalandvágyók előtt a végtelen és egyre táguló X-univerzumot. A széria mottója jól reflektál az előző bekezdésben foglaltakra: Trade, Fight, Build, Think. - azaz kereskedj, harcolj, építs, gondolkodj. Az elmúlt tíz év alatt összesen hat cím jelent meg, és kialakult köré egy masszív, lelkes rajongótábor, akik rendületlenül tolják az „egósok” és az X (űr)szekerét (dacolva a negatív kritikákkal és a kisebb-nagyobb botlásokkal, hibákkal), így egyelőre nyugodtak, de legalábbis bizakodóak lehetünk a sorozat jövőjét illetően.
Akik nincsenek annyira képben: a sztori alapja klasszikus sci-fi : az emberiség a 21. században felfedezi a féreglyukakat és ezek kihasználásával ugrókapukat épít, melyek segítségével eljut egy idegen, ám néptelen naprendszerbe, az X-univerzumba, ahol meglepetésükre újabb ugrókapukat találnak. Az új világ kiaknázására Terraformálókat építenek, mesterséges intelligenciájú, önreplikáló automata űrhajókat, melyek egy szoftverhiba következtében készítőik ellen fordulnak, ezért a „mieink” Nathan R. Gunne vezetésével átcsalják őket az X-univerzumba, majd lerombolják az odavezető kaput. Ám 750 év múlva felbukkan egy Terraformáló, kísérleti ugróhajtóművel, mely szükségtelenné teszi a kapukat. A földiek elkapják, lemásolják, és az X-Shuttle névre keresztelt járgányt Kyle Brennan feneke alá teszik, aki, naná, átkerül a „túloldalra”, ahol idegen fajokat, Gunne leszármazottait, no meg a bosszúszomjas robothajókat találja...
A nagy lélegzetű eposz immár a harmadik felvonásánál tart, melynek gyűjteményes kiadását most jelentette be a Koch Media, természetesen továbbra is a Deep Silver címke alatt. A 2009 második negyedévében megjelenő X3: Gold Edition csomag kínálata igen gazdag: először is helyet kap benne a 2005-ben megjelent, 2935-ben játszódó X3: Reunion (a 2.5-ös verzióra frissítve, a The Bala Gi Missions add-onnal), és annak önálló küldetéslemeze, a 2008-as Terran Conflict (a legfrissebb, 2.0 verzió), melyben hazalátogathatunk a naprendszerünkbe, és megnézhetjük, mi változott a Földön az elmúlt pár száz évben. Ráadásként a srácok voltak olyan jók, és ehhez is összedobtak egy add-ont „The Aldrin Missions” címmel, mely itt debütál, és amelyben számos friss küldetést, hajót és szektort találunk. A címszereplő Aldrin egy kolónia, mely évszázadokkal ezelőtt „elveszett”, és most ismét csatlakozik a Terran-rendszerhez. A mi feladatunk lesz, hogy felfedezzük és újragyarmatosítsuk a kallódó világot, újfajta hajókkal és új eszközökkel, lehetőségekkel. A csomagot, mindezt megfejelve, egy, a TC zenei anyagát tartalmazó cédé teszi teljessé – és a Personal Uplink lehetőség, melynek segítségével csatlakozhatunk az Egosoft vadonatúj, erre a névre keresztelt közösségéhez, és összevethetjük teljesítményeinket, statisztikáinkat az X-univerzum többi játékosával.
(Közbevetőleg megjegyzem, hogy aki nem akarja megvenni az „aranykiadást”, az a megjelenés után az Aldrin Mission minicsomagot patch formájában letöltheti majd a készítőktől és a Steamről, illetve április 7-én megjelenik a Terran Conflict 2.0, ezzel az add-onnal egybefűzve, önálló termékként is; a szokásos német precizitás, és a szokásos törődés a rajongókkal, Egosoft módra...)
A sajtóközlemény szerint az X3: Gold Edition az X-trilógia „nagyfináléja”, mely sok-sok óra szórakozást ígér – én azért reménykedem benne, hogy ez nem jelenti az egész széria végét, és jönni fog valamikor majd az X4, vagy ha az nem, valami hasonló remek cím a tehetséges srácoktól. Minden trend dacára, ahogy azt például a Sins of a Solar Empire példája is bizonyította nemrég, igény volna rá...
A német Egosoft hála istennek makacs, mint az öszvér: 1999-ben piacra dobta az első X-játékot, X: Beyond The Frontier címmel, ezzel megnyitva a kalandvágyók előtt a végtelen és egyre táguló X-univerzumot. A széria mottója jól reflektál az előző bekezdésben foglaltakra: Trade, Fight, Build, Think. - azaz kereskedj, harcolj, építs, gondolkodj. Az elmúlt tíz év alatt összesen hat cím jelent meg, és kialakult köré egy masszív, lelkes rajongótábor, akik rendületlenül tolják az „egósok” és az X (űr)szekerét (dacolva a negatív kritikákkal és a kisebb-nagyobb botlásokkal, hibákkal), így egyelőre nyugodtak, de legalábbis bizakodóak lehetünk a sorozat jövőjét illetően.
Akik nincsenek annyira képben: a sztori alapja klasszikus sci-fi : az emberiség a 21. században felfedezi a féreglyukakat és ezek kihasználásával ugrókapukat épít, melyek segítségével eljut egy idegen, ám néptelen naprendszerbe, az X-univerzumba, ahol meglepetésükre újabb ugrókapukat találnak. Az új világ kiaknázására Terraformálókat építenek, mesterséges intelligenciájú, önreplikáló automata űrhajókat, melyek egy szoftverhiba következtében készítőik ellen fordulnak, ezért a „mieink” Nathan R. Gunne vezetésével átcsalják őket az X-univerzumba, majd lerombolják az odavezető kaput. Ám 750 év múlva felbukkan egy Terraformáló, kísérleti ugróhajtóművel, mely szükségtelenné teszi a kapukat. A földiek elkapják, lemásolják, és az X-Shuttle névre keresztelt járgányt Kyle Brennan feneke alá teszik, aki, naná, átkerül a „túloldalra”, ahol idegen fajokat, Gunne leszármazottait, no meg a bosszúszomjas robothajókat találja...
A nagy lélegzetű eposz immár a harmadik felvonásánál tart, melynek gyűjteményes kiadását most jelentette be a Koch Media, természetesen továbbra is a Deep Silver címke alatt. A 2009 második negyedévében megjelenő X3: Gold Edition csomag kínálata igen gazdag: először is helyet kap benne a 2005-ben megjelent, 2935-ben játszódó X3: Reunion (a 2.5-ös verzióra frissítve, a The Bala Gi Missions add-onnal), és annak önálló küldetéslemeze, a 2008-as Terran Conflict (a legfrissebb, 2.0 verzió), melyben hazalátogathatunk a naprendszerünkbe, és megnézhetjük, mi változott a Földön az elmúlt pár száz évben. Ráadásként a srácok voltak olyan jók, és ehhez is összedobtak egy add-ont „The Aldrin Missions” címmel, mely itt debütál, és amelyben számos friss küldetést, hajót és szektort találunk. A címszereplő Aldrin egy kolónia, mely évszázadokkal ezelőtt „elveszett”, és most ismét csatlakozik a Terran-rendszerhez. A mi feladatunk lesz, hogy felfedezzük és újragyarmatosítsuk a kallódó világot, újfajta hajókkal és új eszközökkel, lehetőségekkel. A csomagot, mindezt megfejelve, egy, a TC zenei anyagát tartalmazó cédé teszi teljessé – és a Personal Uplink lehetőség, melynek segítségével csatlakozhatunk az Egosoft vadonatúj, erre a névre keresztelt közösségéhez, és összevethetjük teljesítményeinket, statisztikáinkat az X-univerzum többi játékosával.
(Közbevetőleg megjegyzem, hogy aki nem akarja megvenni az „aranykiadást”, az a megjelenés után az Aldrin Mission minicsomagot patch formájában letöltheti majd a készítőktől és a Steamről, illetve április 7-én megjelenik a Terran Conflict 2.0, ezzel az add-onnal egybefűzve, önálló termékként is; a szokásos német precizitás, és a szokásos törődés a rajongókkal, Egosoft módra...)
A sajtóközlemény szerint az X3: Gold Edition az X-trilógia „nagyfináléja”, mely sok-sok óra szórakozást ígér – én azért reménykedem benne, hogy ez nem jelenti az egész széria végét, és jönni fog valamikor majd az X4, vagy ha az nem, valami hasonló remek cím a tehetséges srácoktól. Minden trend dacára, ahogy azt például a Sins of a Solar Empire példája is bizonyította nemrég, igény volna rá...
A Sins of a Solar Empire meg egyszerűen egy rohadt jó sci-fi játék. IGN-en díjat is kapott.
A Sins of a Solar Empire meg egyszerűen egy rohadt jó sci-fi játék. IGN-en díjat is kapott.
Sxi-fi rajongóként nagyon szeretem az efféle játékokat.
De sajnos nem vagyok angolosítva.
Sxi-fi rajongóként nagyon szeretem az efféle játékokat.
De sajnos nem vagyok angolosítva.
Rabbit: nagyin jó játék, bár számomra a Reunion (előző rész) az etalon.
TK: hát..a mai társadalomban, ahol a játék kb arról szól, hogy nyomsz 1 gombot vadul azt jóvan (alla GoW, bocs ha vkit ezzel megsértek), sztem épp hogy jól jön egy ilyen kis "fecske".
Rabbit: nagyin jó játék, bár számomra a Reunion (előző rész) az etalon.
TK: hát..a mai társadalomban, ahol a játék kb arról szól, hogy nyomsz 1 gombot vadul azt jóvan (alla GoW, bocs ha vkit ezzel megsértek), sztem épp hogy jól jön egy ilyen kis "fecske".
Mindezt nem azért írtam le, mert magamra vettem a dolgot, csupán utálom az ilyen hülye általánosításokat.
Mindezt nem azért írtam le, mert magamra vettem a dolgot, csupán utálom az ilyen hülye általánosításokat.
Pár éve bejelentették, hogy készül az Elite 4. Azóta mi van azzal?
Pár éve bejelentették, hogy készül az Elite 4. Azóta mi van azzal?
Amúgy a cikkhez meg annyit, hogy tényleg ez a baj a műfajjal...gondolkodni kell...ja, hogy ez az a misztikus dolog, amire az emberek durván 80%-a képtelen...hoppáá...nem szóltam.
(Természetesen a 80%-ot nem az itt lévő emberekre értettem.)
Amúgy a cikkhez meg annyit, hogy tényleg ez a baj a műfajjal...gondolkodni kell...ja, hogy ez az a misztikus dolog, amire az emberek durván 80%-a képtelen...hoppáá...nem szóltam.
(Természetesen a 80%-ot nem az itt lévő emberekre értettem.)