30 évvel ezelőtt, 1994. november 15-én jelent meg a Warcraft: Orcs & Humans, mely útjára indította a Warcraft-sorozatot. A játék 10. évfordulójára időzítették a World of Warcraft megjelenését, ami 2004. november 23-án startolt el, a többi pedig már történelem.

A 20. évforduló alkalmából 20 olyan érdekességet gyűjtöttünk össze a játékról, melyekről lehet, hogy még nem hallottál!

  • Amellett, hogy az EverQuest volt az ihletet adó játék, Azeroth több helyszíne, például Elwynn Forest és Duskwood, közvetett módon inspirálódott Tolkien A Gyűrűk Ura világából, különösen Középfölde tájaiból.
  • Az Ogre fajt nagyon sokan várták, ám megjelenése technikai problémákba ütközött, például a karaktermodellek nagy mérete miatt nehéz volt integrálni őket a játék környezetébe. Az ajtókon nehéz volt megoldani az áthaladást, valamint a lépcsőkön is problémákba ütköztek a készítők.
  • Wrath of the Lich King alatt volt egy úgynevezett "dance studio" lehetőség, ami a játékosok számára lehetőséget adott volna, hogy saját táncot hozzanak létre a karakterüknek, de ez is elég sok komplikációba ütközött és az akkori korlátok végül az egész ötlet kukázását eredményezték. - Sokak nagy szomorúságára, gondoljunk csak bele a Fortnite táncőrületbe...
  • A Blizzard úgyszintén a Wrath of the Lich King megjelenése óta tiszteleg elhunyt személyek előtt, köztük játékosok, munkatársak, hírességek. Mára több mint 50 "emlékhely" található Azerothban, ahol a játékosok megemlékezhetnek.
  • A WoW egyik leghíresebb hangeffektje a Murloc-hang úgy született meg, hogy Bob Fitch, egy Blizzard fejlesztő a mikrofonba gargalizált úgy, hogy a szája tele volt joghurttal.
  • Nagyon sokféle XP-növelő buff létezik a játékban, ezek közül a legőrültebb a Whee! névre hallgat. Fent kell lenned a Darkmoon Faire körhintáján, ahhoz, hogy akár egy órára 10% XP bónuszt kapj. Szerencsére a The War Within-ben vannak ennél effektívebb plusz XP-szerzési módok.
  • A Peacebloom több küldetésben is gyógyításhoz szükséges és nagyjából a legalapabb növények egyike, de a háttérsztori szerint Azeroth egyik legősibb növénye, amit a Night elfek használtak ősi rituálékban.
  • Ritka és nehezen megszerezhető tartalomból nincs hiány, rengeteget felsorolhatnánk itt, de azt gondolom, hogy a Voidtalon of the Dark Star egy egyedi módon ritka mount, amely különleges portálokon keresztül érhető el, de a portálok megjelenése teljesen véletlenszerű.
  • Ki a legnépszerűbb alakja a classic WoW világának? Mondhatnánk, hogy Thrall, Kel’Thuzad vagy éppen Jaina, de szó szerint mindenki, aki valaha wowozott, vagy hallotta a történetet mosolyogva emlékszik vissza Leeroy Jenkinsre, aki a legemlékezetesebb Vanilla WoW pillanatot okozta.
  • Nagyon sok új MMO-ban már az időjárás is komoly befolyásoló tényező tud lenni, ez alól a WoW sem kivétel. Akik szeretnek peteket gyűjtögetni, tudják jól milyen fontos lehet 1-1 homokvihar-"vadászat" Tanarisban.

  • A lore szerint az Undead karakterek szomorúságukból próbálnak némi emberi szokást megtartani, például az étkezés rituáléját – még ha nem is éreznek ízt nagy bánatukra. - Híres mesterszakácsuk Gordon Tramsay
  • Eltűnésből csillagos ötös és az egyik leghíresebb, legkeresettebb NPC nem más mint Mankrik’s Wife, akit a Classic WoW-ban is kerestünk már jó sokat, és rejtett easter eggként más zónákban is feltűnt később.
  • A talán legváratlanabb háttérsztorival rendelkező karakter Hogger, az erős gnoll, akit sokan csak vicces ellenségnek tartanak, valójában egy sokkal mélyebb történet része, amely a gnollok háborújához kapcsolódik Elwynn Forestben még a Dark portal előtti időből, amikor STORMWIND mindösszesen alig volt 75 éves.
  • Azeroth világának legősibb létező karaktere Aman’Thul, az idő őrző titán, az univerzum egyik legősibb lénye, aki ténykedett az idő és a teljes univerzum teremtésében. Rengeteg néven ismerik a történet szerint és legalább 30 különböző titulussal rendelkezik, mint például “Ő aki az idő” vagy “A titánok királya”, a WoW-ban továbbra is várjuk a feltűnését.
  • A 20. évforduló alkalmával kis extrákkal induló Classic WoW-ra betérő játékosok között sokszor elhangzik a "Miért nincs repülő mount?" kérdés, melyre nagyon egyszerű a válasz. Az első körben megjelenő Azeroth térkép nem volt felkészülve arra, hogy minden területét felfedezzék, nagyon sok helyen grafikai csúfságok jellemzik, amiket a későbbi kiegészítőkben javítottak.
  • Viszont voltak így is olyan helyszínek ahova csak "glitch" által lehetett bejutni úgy, hogy a terület valójában már készen volt. A legismertebb nem más mint Hyjal, ahova a Burning Crusade alatt voltak akik nemcsak a raidből nézték meg, hanem a kinti térképen "bemásztak". Cataclysm-ra a terület megváltozott és valljuk be jót tett a hegynek és a sztorinak.
  • Az egyik legrandomabb szobor a játékban egy óriási csirkeszobor Feralas-ban, ami küldetéshez is kapcsolódik, de sokan csak egy jó print screen miatt látogatják.
  • A WoW eSport az elmúlt években szépen ível felfelé melynek 2 zászlóshajója az MDI és TGP. Előbbiben a lehető leggyorsabb dungeon-öket nyomnak a csapatok egyedi szabályok mellett (a valaha futott leggyorsabb dungeon a Mandatory nevéhez fűződik a verseny alatt 7:40). A TGP pedig a lehető legnagyobb dungeon kulcsok lenyomásáról szól.
  • Akik a raidelés szerelmesei, azoknak is bőven tartogat szuper szórakozást eSport szinten a Blizzard olyannyira, hogy a The War Within megjelenésekor voltak csapatok, akik más címekből ismert profi castereket is leszerződtettek. Így születhetett meg Medic és az Echo közreműködése is, amivel az elmúlt évek egyik legszórakoztatóbb RWF kiírását koronázták meg. De a PvP szerelmeseinek is bőven vannak izgalmas versenyek.
  • A Blizzard a WoW 20. évfordulójára sok aprósággal készült, köztük újragondolt raiddel, scenariokkal, world bossokkal, nagyon sok megszerezhető transmoggal, mountokkal, amiket egészen január 6-ig lehet pörgetni és farmolni.