2004. november 23. Ez volt az a nap, amikor emberek milliói monitorok előtt álltak sorban, hogy végre belépjenek és elkezdjék kalandjukat Azeroth földjén. A szövetséghez állt és a hordás játékosok túl vannak már Lich King bukásán, Deathwing Azeroth átformálásán, és a legnagyobb veszéllyel is szembe szálltak, a Lángoló Légióval. Argus vereségével Sargerast is börtönbe zárták a titánok, N’Zoth tunyacsápjai se zavarnak már sok vizet. Felmerül tehát a kérdés, hogy akkor milyen, ennél is nagyobb veszély maradt? Ezt mutatja be a World of Warcraft következő nagy kiegészítője, a Shadowlands, amely a játékosokat a titokzatos azerothi túlvilágra viszi. Az élet és halál közötti fátyol áttört, lehetővé téve a halandók számára, hogy először átmenjenek ebbe az anyagtalan területbe. A "Maw Walker" névre keresztelt játékostársakkal megpróbálják helyrehozni a halál és az újjászületés körforgását, amelyet Sylvanas Windrunner tettei zavartak meg a jelenlegi, Azerothért vívott csatában.
A World of Warcraft: Shadowlands zárt bétatesztje már hónapok óta dübörög, Blizzard bácsinak köszönhetően pedig nekünk is megadatott a lehetőség, hogy bepillantást nyerjünk a 8. kiegészítő kulisszái mögé, és jobban szemügyre vegyük, mit nyújt. Több órányi játékidő és a mostanában élesített pre-patch (9.0.1) arra sarkalt minket, hogy még hetekkel a végleges megjelenés előtt megosszuk veletek bétás tapasztalatainkat.
Egy kis történet (Lore)
Lady Sylvanas, akit továbbra is saját halálának átka iránti gyűlölete táplál, elpusztította a Lich King koronáját, megszegte az élet, a halál és a halál halálának törvényeit. Ezzel a kis akciójával pedig megnyitotta Azeroth világát a halálon túli világ felé. Eközben ez a titokzatos birodalom is káoszba jutott: ahogy a játékban nevezik, a „The Maw”-ban minden jó vagy gonosz lélek börtönre van ítélve. Ez egy vad hely, amely végső soron felemészti mindazokat, akik belépnek. De számunkra még nagyobb veszélyt jelent, ugyanis mi még élők vagyunk és ebben az állapotban a Maw „főnökének” nem vagyunk túl szimpatikusak, így egyfolytában a nyomunkban lesz.
Shadowlands négy „Covenantnak” (Szövetségesnek) ad otthont, mindegyiküknek van egy területe és egy hozzá kapcsolodó sztorija is. Ha sikeresen felfejlődtünk a 60-as szintre és teljesítettük mindegyik történetet, akkor lehetőségünk lesz végleg csatlakozni e négy szövetség közül az egyikhez. A csatlakozás után természetesen hozzájutunk az általa kínált bónuszokhoz, valamint az adott Szövetség, specifikus küldetéséihez.
Garázdálkodjunk élőként a holtaknál
Évek óta (WotLK óta) egy balance druid a fő karakterem, így ugyanezzel a szívemhez nőtt bagollyal vágtam bele az új sztoriba. Történetünk pedig hol máshol kezdődhetne, mint Icecrown Citadel fagyos trónjánál, ahol anno Arthast hidegre tettük? Kiderül, hogy nemcsak a fátyol széttörése jelenti a problémát, hanem az is, hogy a Horda és a Szövetség vezetőjét is elrabolták.
Kezdésképpen, miután mi is tiszteletünket tesszük a „Maw”-ban, néhány küldetés után újra találkozni fogunk Jainával, Thrallal és Anduinnal, később pedig Baine-nel is. Megtudjuk, hogy Sylvanas szövetségre lépett a „Maw” urával, Zovaallal, akit csak úgy ismernek, hogy „the Jailer”. Sikeres szökésünk után Oribosban találjuk magunkat, ami, ha úgy tetszik, a kiegészítő „fővárosának” ad otthont.
Oribos bejárása után utunk az első Szövetséges terület, Bastion felé indul, és halad a történet szép folyamatosan a negyedik Szövetséges terület végéig. Igen, jól olvastátok, sajnos nincs lehetőség, hogy eldöntsük merre akarunk először kalandozni, marad a lineáris történetmesélés. Most elkezdhetném sorolni egyenként a területeket, hogy mennyire lenyűgözőek és csodálatosak, de akkor mi maradna a végleges cikkbe, nem igaz? Így erre az olvasóknak kicsit várniuk kell, de higyjétek el, megéri a várakozást, hogy bővebben írjunk majd róluk.
Azeroth új zónája
Igen. Igaz, az Exile Reach már a 9.0.1 pre patchben is elérhető, tehát már az éles szervereken, de azért erről is ejtsünk pár szót, ugyanis lehet hogy valaki jelenleg nem játszik, hanem majd csak az új kiegészítő megjelenésével tér vissza a játékba. Nemcsak a kiegészítő 5 új zónáját kapjuk meg (The Maw, Ardenweald, Bastion, Madraxxus, Revenderth), hanem még egy újat is, ami Azerothban található. Ez az új terület kimondottan kezdőknek szól, akik most kapcsolódnak be a World of Warcraft világába. Úgy is lehetne fogalmazni, hogy a zöldfülüeknek. Lényegében egy tutorialnak is felfogható az egész.
Az „Exile's Reach” egy feltérképezetlen sziget az Északi-tengeren. Az új játékosok indulnak erről a helyről (bár van lehetőség választani, hogy az új karakterrel itt vagy a régi megszokott kezdőterületen kezdjünk). A történet szerint a Horda és a Szövetség korábban küldött expedíciókat erre a felderítetlen földre, de soha nem tértek vissza. Az újonnan indított karaktereket pedig egy csapattal karöltve elküldik erre a területre, hogy járjanak a dolog végére, hogy mégis mi történhetett. A szigetet Ogrék lakják, akiknek egy küldetése van, hogy feltámasszanak egy halott sárkányt. A sárkány életre keltéséhez pedig áldozatok bemutatására van szükségük. A mi feladatunk, hogy kimenekítsük bajtársainkat, majd eltűnjünk a szigetről, mielőtt megtörténik a baj. Az Exile's Reach kezdő zónaként csodálatos, valamelyest sikerül visszaadnia a régi, vanilla korszakbeli kezdőlépések hangulatát.
Összegzés
A Blizzard sajnálatos módon elcsúsztatta az október 27-ei megjelenési dátumot, így még egy kicsit várnunk kell rá, egészen pontosan a november 24-én esedékes megjelenésig, hogy belevessük magunkat az új kiegészítő adta lehetőségekbe. A béta folyamatosan fejlődik, foltozzák be a lyukakat, hetente jönnek a nagyobb méretű javítások, ami azért kicsit megnyugvásra adhat okot, hogy nem kapunk egy újabb „Beta For Azeroth” gúnynévvel ellátott kiegészítőt, illetve indulást. Feltételezzük, hogy ez állhatott a megjelenési dátum elhalasztása mögött, (plusz Covid): hogy a fejlesztők nem akarnak megint egy felemás fogadtatású kiegészítő-rajtot.
Most jelenleg még abban a fázisban tartunk, hogy bármikor, bármit megváltoztathatnak a játékban (ez azért elég sűrűn megtörténik). Nyilván itt már csak a játszható „class”-okra gondolok (plusz egyéb finomhangolások). Amelyik class a legjobb dps, az holnap már nem biztos hogy az lesz. És ez sajnos igaz a tankokra és a healerekre is.
A felépített világ gyönyörű, magával ragadó, a történet és a küldetések teljesen beszippantják az embert. Személy szerint én az a fajta kalandor vagyok, aki szereti az új területeket felfedezni és minden küldetést teljesíteni, így semmi okom nem volt a panaszra. A már-már sztenderdnek számító, „öld meg a 10 disznót”, „szerezz meg 10 gyümölcsöt” küldetések természetesen visszaköszönnek, de ugyanakkor a Blizzardnak ismét sikerült olyan köntösben tálalnia ezeket, hogy nem érezzük lerágott csontnak. A dizájnerek is kitettek magukért, egyedi, új modellekkel és textúrákkal gazdagították a területeket. Nem nagyon van az az érzése az embernek, hogy csak egy új kabátot aggattak a régiekre.
Egy szó, mint száz, a Blizzard láthatóan teljes gőzzel azon dolgozik, hogy egy fantasztikus kiegészítőt tegyen le az asztalra, izgalmas, nem sablonos történettel. Bátran ajánljuk mindenkinek, aki már legalább egyszer betette a lábát Azeroth világába. Reméljük, ez a kis kedvcsináló meghozta a kedveteket, hogy a jelenlegi kiegészítőben még befejezzetek mindent, még mielőtt átruccantok a holtakhoz. Ami biztos, hogy mi ott leszünk, mikor Bolvar Fordragon az ismeretlenbe küld minket. Egyrészt azért, hogy egy terjedelmes teszt formájában alaposan kivesézzük a kiegészítőt, másfelől pedig, hogy összeakasszuk a bajszunkat Sylvanassal és Zovallal.