Raszageth (vagy ahogy a primalisták hívják: Viharfaló) halott. Hiába állították azonban meg Azeroth dicső hősei, az utolsó szárnycsapásaival még sikerült szabadon engednie bajtársait, Vyranothot, Fyrakkt és Iridikront. Habár Fyrakk meg akarta enni a gyilkosok szívét, Iridikron ráparancsolt, hogy ne becsülje alá a halandókat, hiszen erre már Raszageth is ráfázott. A három sárkány tehát a Tiltott Övezet (The Forbidden Reach) felé vette az irányt, hogy megtalálja Neltharion örökségét. A régebben kiképzőközpontként működő szigeten végül rájöttek, hogy amit igazából kerestek, végig ott volt az orruk előtt, a Sárkánysziget (Dragon Isle) alatt ugyanis egy hatalmas barlangrendszer húzódik. Erejüket egyesítve tehát utat vágtak maguknak, melynek a segítségével eljuthatnak a következő nagy patch központi területéhez, Zaralek Cavernhez.

Az imént említett helyszín Neltharion torz kísérleteinek adott otthont, és ez volt az a hely, ahol a mélység védelmezője először kommunikált az Ősi Istenekkel. A többit pedig már ismerjük, mivel ezek a suttogások vezettek odáig, hogy Neltharion, Deathwingként született újjá. Zaralek Cavern ugyanakkor nemcsak a gonoszság és a zsarnokság birodalma, hanem más élőlénynek otthona is: itt találhatók többek között a Niffen néven ismert vakondemberek, a félig ember, félig megkövesedett Drogbarok, valamint az ércvadász sárkányokat vadászó Djaradin faj is.

A hatalmas barlang három élőhelyre osztható:

  • Délen a hatalmas, földből kinövő kristályokkal borított, zöld és lila színben pompázó hasadékok húzódnak.
  • A barlangrendszer középső részén füstölgő kénmedencék, és éppen kitörni készülő gejzírek dominálnak.
  • A terület nyugati és északi részét folyamatosan áramló láva önti el, ahol a Djaradin faj telepedett le.

A kis történelmi kitérő után lássuk, mit is tartogat számunkra a World of Warcraft: Dragonflight első igazi, nagy tapasza, a 10.1-es sorszámmal ellátott Embers of Neltharion.

A barlang legmélyén

A teljesen új, nyolc részből álló küldetéssorozat végigvezet minket az új területen, ahol megismerkedhetünk az imént említett fajokkal, valamint megküzdhetünk Raszageth csatlósaival. A terület felfedezése és maga a történet ezúttal is a szokásos módon ér véget, tehát meglátogatjuk az új raidet, ahol aztán legyőzzük a végső főellenséget – előtte azonban még többszáz küldetéssel, mellékküldetéssel és egyéb kihívásokkal találjuk szembe magunkat. Ha sikeresen teljesítettük a központi szálat, megnyílnak a Daily illetve a World Questek is, tennivaló tehát a sztori után is bőven akad. Zaralek Cavern területét egyébként három járaton keresztül tudjuk elérni: a Thaldraszus peremvidékén, az Ohn ’Ahran Síkság nyugati részén, illetve Azure Span – Three Falls Lookout tábornál.

Így neveld (továbbra is) a sárkányod

A szemfüles játékosok már a történet során könnyedén összegyűjthetik a nyolc Dragon Glyp emblémát, melyek által szeretett sárkányunk két új passzív képességgel gazdagodik – ezek leginkább a regenerálódó képességben nyújtanak segítséget. A sárkánylovaglás szerelmesei is dörzsölhetik tenyerüket, hiszen hat új verseny várja a játékmód megszállottjait, természetesen a szokásos (Normal, Advanced, Reserved) nehézségi szinteken. Személy szerint 1-2 pályát kicsit nehéznek éreztem, szóval mindenki kösse fel azt a bizonyos alsóneműt. És ha már sárkányok: a történet teljesítése végén megkapjuk ötödik „gyíkunkat”, amivel aztán kedvünkre szelhetjük az eget és a kanyargós barlangjáratokat. Az eddig nem látott versenyek és sárkányok természetesen rengeteg friss és ropogós kozmetikai tekercset is hoztak magukkal, hogy minél jobban testreszabhassuk hátasunkat.   

Aberrus, the Shadowed Crucible Raid 

Természetesen nem lenne teljes a frissítés az új raid nélkül: ezúttal Neltharion titkos laboratóriumába kell betörnünk bajtársainkkal, ahol anno az első dracthyr lényeket hozták létre, továbbá – az Ősi Isteneknek köszönhetően – itt kezdődött Deathwing, azaz Halálszárny születése is. A raid kilenc új ellenségnek ad otthont, akik alig várják, hogy megkaparintsuk csábító zsákmányaikat. Az Aberrus május 9-én nyitja meg kapuit a kihívásra vágyók számára, méghozzá a már jól ismert (Normal, Heroic, Mythic) nehézségi fokozatokon – az LFR-es változatra viszont ismét várnunk kell egy kicsit. Emellett persze új Tier szettek is jönnek, méghozzá 2-es, illetve 4-es bónuszképességekkel. A karakterszám miatt ezekre most nem térnénk ki részletesebben, de lényegében a szokásos történetről van szó: néhányan örülni fognak az új bónuszoknak, míg mások csalódottan állnak fel a gép elől.  

Dragonflight Season 2

A raiddel egyidőben, tehát május 9-én indul a Season 2 is, ami új PvP és Mythic+ játékmódot hoz magával (Mythic+ összefoglalónkat egyébként IDE kattintva tudjátok elolvasni). Az új kazamaták pedig a következőképpen alakulnak: Brackhide Hollow, Halls of Infusion, Uldaman – Legacy of Tyr, Neltharus, Freehold (Battle for Azeroth), The Underrot (Battle for Azeroth), Vortex Pinnacle (Cataclysm) és Neltharion’s Lair (Legion).

A szezonális affixek is átalakultak kissé, illetve kaptunk három újat:

  • Incorporeal: Véletlenszerűen jelennek meg lények az instákban, akik különböző varázslatokkal próbálják csökkenteni a sebzésünket vagy gyógyítási képességünket. Ezeket értelemszerűen ártalmatlanítanunk kell (például CC, Stun vagy Silence segítségével), ha sikerre szeretnénk vinni a küldetést.
  • Afflicted: Szellemek tűnnek fel a dungeon területén (általában 1-3 darab, változó időközönként), melyeket fel kell gyógyítanunk – amennyiben ez nem sikerül, tíz másodperces debuffot kapunk, ami értelemszerűen nincs túl jó hatással egészségünkre.
  • Entangling: Valószínűleg ez a legkevésbé zavaró affix az összes közül, hiszen annyi a lényege, hogy 50%-al lecsökkenti a mozgásunkat, ami formváltással könnyen kijátszható.
  • +1 Explosive: kevesebb robbanó gömb fog megjelenni a harcok folyamán, azonban sokkal több élettel rendelkeznek, mint elődjeik.

Az érkezők mellett egyébként akadnak távozók is, név szerint a Quaking, a Grievous és a Volcanic tűnik el – sokak nagy örömére. A Fortified és a Tyrannical heti körforgása viszont megmarad, illetve a heti Vault szabályok sem változnak.

Karakterfelzárkóztatás

Egy új tartalmi frissítés mindig azzal jár, hogy egyes felhasználók szögre akasztják régi karakterüket, és egy másikkal vetik bele magukat a kalandokba. Nekik jelenthet jó hírt, hogy a fejlesztők egy új, úgynevezett felzárkóztatási rendszerrel igyekszik felgyorsítani ezen alt karakterek öltöztetését. A mechanika lényege, hogy Zaralek Cavern területére érve az összes felszerelést feljavíthatjuk magasabb szintűre (a „Flightstone” érmék segítségével), így pillanatok alatt behozhatjuk lemaradásunkat. Az imént említett pénznemet egyébként a küldetések teljesítése, illetve különleges (Rare mob) lények leölése után kapjuk. Zaralek barlangrendszere emellett közel 30, eddig nem látott szörnyet rejt magában, melyek felfedezése elég sok időbe telik, cserébe jutalomban részesülnek, akiknek minden egyes példányt sikerül levadászniuk.

Fyrakk támadása a sárkányok ősi szigetén

Ha ennyi tartalom esetleg nem lenne elég, 24 óránként még Fyrakk és csatlósai is megtámadják Dragon Isle négy alapterületét – az esemény ráadásul egész nap tart, így bőven van időnk teljesíteni a különböző küldetéseket. Amint megközelítjük a Fyrakk által megtámadott területet, a légkör drámaian megváltozik, az égbolt narancssárga színben kezd el pompázni, a vidéket pedig a primalista erők veszik körül. Láthatunk emellett egy töltődő energiacsíkot is, amit a lények leölésével tudunk növelni: ha a csík elérte a maximális szintet, Fyrakk elkezd tombolni, és ránk küldi legerősebb tanítványát, akit a különböző jutalmakért cserébe mi szeretettel fogunk elfenekelni. 

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Cross Faction Guild

Elérkezett a pillanat, amire a WoW indulása óta nem volt példa, és nagy valószínűséggel senki nem gondolt rá, hogy valaha is bekövetkezhet.  Tudvalevő, hogy a horda és a szövetséges játékosok (pontosabban a karaktereik) között mindig is ellentétek húzódtak, a legutóbbi kiegészítőkben ugyanakkor összefogott a két frakció, méghozzá azért, hogy megmentsék Azeroth világát a pusztulástól. Mostantól pedig akár közös klánban is tartózkodhatnak a két ellentétes tábor hősei. Bizony, jól olvastátok, innentől kezdve egy szövetséges játékos is csatlakozhat hordás guildekhez és vice versa. Itt azonban van egy kis csavar a dologban: az ellentétes frakció képviselői ugyan láthatják a közös, céhen belüli beszélgetéseket, emellett hozzáférhetnek a különböző Guild Perkekhez, sőt még raidelhetnek és instázhatnak is együtt, de a nyílt világban már ugyanúgy megtámadhatják egymást a játékosok (persze csak akkor, ha be van kapcsolva a War Mode).

Hetente érkező kihívások

A Loamm városban található Myrrit minden héten újabb kihívásokkal vár minket, a segítségünket kérheti például az ásatásokhoz, melyek során különböző kincsek után kell nyomoznunk. Akik szeretik a nyomozós, fejtörős küldetéseket, azok semmiképp se hagyják ki ezeket a missziókat! Emellett Zaralek Cavern is tartogat néhány térképet, melyeket akár oda is adhatunk kis barátunknak, aki boldogan velünk tart, hogy együtt tárjuk fel az ott elrejtett jóságokat. Glimmeroggban pedig Briggul várja a szerencsejátékok rajongóit. A Warcraft világában lévő csigaversenyeket úgy kell elképzelni, mint az agár- vagy lóversenyeket, csak itt nekünk kell segítenünk a csigabigánkat abban (különböző tárgyak segítségével), hogy még a többiek előtt célba érjen.

Mint látható, a 10.1-es tapasz rengeteg tartalmi frissítést hozott a játékba, a Blizzard szakijai tehát próbálnak minden célközönségnek megfelelni, annak érdekében, hogy azok minél több időt töltsenek a sárkányok földjén. És akkor még nem tértünk ki az olyan apróbb újításokra, módosításokra, mint például a karakterosztályok közötti egyensúly javítása/teljes átalakítása, valamint a UI illetve Craft Order terén történt változások, mivel ezekből is rengeteg érkezett. Akit érdekel a dolog, a hivatalos oldalon minden apró információmorzsát megtalál. A cikk végére érve pedig már csak egyet mondhatunk: a felemás fogadtatásban részesült rajt után egy emelkedő tendencia vette kezdetét, így ha továbbra is ezt a minőséget tartják a fejlesztők, akkor elmondhatjuk, hogy hosszú idő után végre kaptunk egy normális World of Warcraft-kiegészítőt. Ámen.