Rubi nem az a csinibaba, aki gengszterek oldalán, a kocsijukban nercbundában üldögél, inkább két pisztollyal, vagy egy katanával a kezében egytől-egyig kivégzi őket. Nem számít neki az sem, ha egy egész hadsereget kell elintéznie: ugorva, csúszva, a levegőben pörögve, vagy akár triplaszaltózva is képes a rosszfiúk szeme közé találni. A WET az ősz első napjainak legőrültebb akciójátéka lesz, ez a tegnap Live-ra felkerült demóból azonnal kiderült.

A lány, aki az akciót "nedvesen" szereti...

A WET hárompályás demója mindössze 600 megabájt körüli mérettel terheli meg Xbox 360-unk merevlemezét, ami manapság egész "baráti" - éppen ezért eleinte gyanakodtam, hogy valamilyen parasztvakítással lesz dolgom két perces akcióval és egy "Coming Soon" képernyővel. Szerencsére erről szó sincs: a demo a mai "alig mutatok meg valamit a játékból" trendekhez képest viszonylag hosszú és igyekeztek a készítők, hogy három különféle aspektusból mutassák meg a játék sajátosságait. A legelső pályán Rubival egy maffiózók közötti vérengzéssé fajult üzleti tárgyalás kellős közepébe "csöppenünk" (ha már WET a játék címe, haha). A karakterek bemutatása Tarantino, Guy Ritchie, illetve a klasszikus Martin Scorcese filmekére emlékeztet: egy pillanatra megáll a kamera és kiíródik a nevük. A játék vizuális világa is egészen sajátos: a hetvenes évekre emlékeztet, és a Tarantino stílusára emlékeztető "régi filmes" effektussal operál - egyértelműen a rendezőtől származik az ihlet.

Wet JátékképekWet JátékképekWet Játékképek

Ezt még a Menyasszony is megirigyelné...


A demo első pályáján fokozatosan tanuljuk meg Rubi fantasztikus képességeit, miközben a Kill Bill vérengzéseire emlékeztető jelenetben irtjuk ki a ránk támadó rosszarcúak igazi hadseregét. A játék természetesen sok elemet átvesz az olyan régebbi bullet time-os TPS-ekből, mint a Max Payne, a Blood Rayne, vagy a Stranglehold, de megtaláljuk a Prince of Persia-féle falfutást és egyéb levegőattrakciókat is benne. Töltényünk sohasem fogy el és nem fogunk ötszáz féle pisztolyt és puskát elszedni az ellenségtől, magyarán Rubi egyfolytában saját két pisztolyát és kardját használja majd. Mielőtt még felhördülnétek, hogy ez mennyire gáz már: itt nem is ez a lényeg, hanem az állandó tüzelés közben végrehajtható speciális mutatványok. A program egyfolytában figyeli és értékeli akrobatikus képességeinket: akár 360 fokban elkövetett, vagy egyszerre két pisztollyal végrehajtott fejlövésekről, vagy bármi egyébről legyen szó, a program folyamatosan számon tartja és nyilván ezeknek köszönhetően zsákszámra hozhatjuk elő a különféle achievementeket.

Wet JátékképekWet JátékképekWet Játékképek

Crazy bitch

Tulajdonképpen ez a játék lényege, és ha a többi pálya is hasonló lesz a demóhoz, akkor úgy tűnik, hogy a WET-tel a készítők továbbhaladtak a Stranglehold által megkezdett úton, amely a sokféle hasonló kaszkadőrmutatvány alkalmazása ellenére gyakran alakult át hosszú távon unalmas, fedezékbe vonulós, védekezős TPS-sé. Külön "bullet time" gomb egyébként nincs: minden egyes ugrásnál magától lassulnak le körülöttünk az események és ez addig így is marad, amíg földet nem érünk. A szaltók, vagy egyéb akrobatikus akciók közben a célkereszt széles körré alakul és a gengszterekre fixálódik, így még könnyebb dolgunk van, miközben irtjuk őket ezerrel.
A demo második pályáján Rubi "vérgőzös" tekintetén keresztül látjuk az eseményeket és úgy kell hatványozottan több ellenfelet leginkább karddal elintéznünk. Ez valószínűleg valamilyen bónusz pálya lehet, mert nem valamilyen képesség feltöltődéséhez kötődik, hanem külön töltődik be. Végül a demó utolsó részében egy autós üldözésben kell úgy részt vennünk, hogy nem a volán mögé ülünk be, hanem a kocsik tetejéről kell átugrálni, miközben tésztaszűrőt gyártunk az ellenségből. Ezt a részt is profin megcsinálták a készítők, sokkal elegánsabb és élvezetesebb, mint például a Wheelman-féle Vin Dieseles autós ugra-bugra - annak ellenére, hogy nem itt ülhetünk be a volán mögé.

Wet JátékképekWet JátékképekWet Játékképek

Egy igazi femme fatale


A WET demója nekem nagyon bejött, annak ellenére, hogy már most sejtem előre: hosszú távon picit monotonná válik majd az akció és talán kicsit túl könnyű is a játék - bár ez a végleges verzióban még változhat. Boss harcok ebben a rövid részben egyelőre még nem voltak - meglátjuk, mennyire erőltetik-e ezt a teljes verzióban. Igazából én nem is vágyom erre, mert sohasem rajongtam a realisztikus TPS-ekben azért, amikor egy hozzánk hasonlóan hús-vér embert negyed óráig kell lőni, míg végre kileheli lelkét. Ami nagyon feldobja a játékot, az a remek hangulat, a rendkívül jól kidolgozott, "tarantinós" vizuális világ és zenei rész. Sajnos egyetlen komolyabb negatívummal kell zárnom a cikket: PC-s verzióról egyelőre még nincs hír. Mindenesetre én várom szeretettel Xbox 360-on, remélem nem kell csalódnom majd Rubiban...

Wet JátékképekWet JátékképekWet Játékképek