Matt Findley, az inXile elnöke a Rock, Paper, Shotgunnak nyilatkozott a Wasteland 2 NPC-inek viselkedéséről. Bár a játék kizárólag a kalandokról szól, azért a nemünk is számít, csakúgy, mint a csapat felépítése, hisz a nem játékos karakterek mindent látnak és hallanak, és ízlésüknek megfelelően reagálnak a partinkra.
Sőt, a két faktor kombinálva is más-más hatást érhet el: Matt példája szerint lesznek NPC-k, akik rajonganak a csak nőkből álló partikért, míg másoknak akadtak gondjaik a gyengébb nem képviselőivel és ezért inkább elkerülik őket. A különböző nemű karakterek és a társaink tulajdonságai többféle dialógust nyithatnak meg, és sosem tudhatjuk előre, hogy mi vár ránk. Ha szimpatikusak vagyunk, több extra előnyhöz jutunk, míg ha nem, ellenségekre tehetünk szert.
Findley szerint a Wasteland 2-ben nincs jó és rossz, a játékos döntései csak és kizárólag saját morális beállítottságán múlnak, mert a csapat nem kíván dönteni egyik irányba sem. Lesznek döntéshelyzetek, melyek az egész játékra kihatnak, mások viszont csak olyan apróságokat befolyásolnak majd, mint egy elköszönés.
A Wasteland 2 tehát jön, még ha késik is kicsit. Addig is jó hír, hogy az első Wasteland GoG-on és Steamen is elérhető lesz a jövőben, így akinek kimaradt a legendás Fallout elődje, hamarosan fejest ugorhat a program világába. Méghozzá ingyen, ugyanis a Wastelandet az inXile szeretné térítésmentesen terjeszteni.