Véleménye szerint komoly összefogásra, valamiféle szabványosításra van szükség a PC területén, hogy legyen jövője ennek a platformnak. Mindenesetre ő örül a Vistának, mert grafikai téren magas az alapkövetelménye, így a rá íródó játékok már minimum beállításon is normálisan néznek majd ki (és normálisan futnak). Egyelőre azonban a konzolok lépéselőnyben vannak az ő jelenlegi kedvence a Wii, és a legnagyobb örömmel a Zelda játékokkal nyomul, a Twilight Princess szerinte minden idők egyik legjobb játéka.
A tervezés terén ugyanaz az álláspontja, mint Will Wrightnak: kreatív, problémaközpontú, nyílt végű játékokra van szükség, amely a játékosoknak szabadságot ad, és megtanítja őket, hogy szembesüljenek döntéseik következményével; úgy látja, a piac szerencsére ebbe az irányba mozdul el. Az ideális cím számára egyfajta elegye a GTA-nak, a Sims2-nek és a Half-Life 2-nek: lopakodással, harccal, dumával, vagy más módon megoldást találni a problémákra, egy élő világban és sztoriban, melyben mi magunk irányíthatjuk és befolyásolhatjuk sorsunkat remélhetőleg egy nap elkészítheti ezt a játékot...
Arra a kérdésre pedig, hogy melyik játékot várja 2007-ben a legjobban, így felelt: Spore. Nincs vita. Ugye, nem kell megmagyaráznom? Gyerünk Will, tégy mindannyiunkat büszkévé!
Mellesleg a Thief 1-2-höz nem sok köze volt Warren apónak. Ő a Thief 3 megalkotása felett bábáskodott inkább.
Ha valaki képes újra egy legalább olyan brilliáns játékot megalkotni, mint amilyen a Deus Ex volt, akkor az ő. Remélem, UE3-at használ majd.
Putting Power in Players\' Hands - Szép mottó.
Persze Warren gondolom ténylegesen egy \"rendezői\" módra gondolt. Igazából ez egy hülye ötletnek tűnhet, hiszen ha játszok, akkor sztori kell, ha nincs, akkor idegesek vagyunk, miért nincs, vagy ha van, jobb lenne, ha nem lenne . Szóval értitek... Ahhoz, hogy mi csináljuk a sztorit, szerintem egy The Movies-féle rendezési fázis kellene, majd utána bele a közepébe. Bár ezt vehetnénk úgy is, mintha a játékfejlesztők megalkotnák a keretet, a technikai hátteret, a lehetőségeket, majd rakjuk össze mi a játékot .
Másik megoldásként azt tudom elképzelni, hogy megalkotnak egy nagyon kidolgozott Világot, ahol minden NPC-nek jelentősége van, mindegyiknek van kapcsolata valakivel, aki érdekes lehet, s ennek révén mi döntjük el, hogy kit akarunk választani. Így pl. egy útszéli hajléktalannal beszédbe elegyedve a történet \"végére\" (már ha lenne ilyen) egy hatalmas, emberiségért vívott háborúba keverednénk... LOL? Szerintem ennek korlátai vannak, mert ilyen világ megalkotásához még szerintem nincs meg a technológia.
Az ötlet kétségtelenül eredeti, hiszen ha a mi kezünkbe adná a történet tényleges írását, alakítását, azzal egy nagy áttörés lehetne a játéktörténelemben, hiszen így gyakorlatilag megszületne a laikus designer . S így legalább nem lehetne szidni őket, milyen gagyi sztorit alakítanak ki .
Mindenesetre az tény, hogy valamilyen kiindulási helyzetet, vagy legalább egy kidolgozott Világot kell, hogy rakjanak a lábunk alá. Mert szerintem senki sem szeretné, ha Morrowind-szintű bábukkal lennénk körülvéve, akik vagy ránk támadnak, vagy szóba elegyednek velünk...