Warren Spector, a Deus Ex és az Epic Mickey atyja szerint az olyan játékok, mint az Uncharted, a Telltale féle The Walking Dead vagy éppen a Heavy Rain sztorijai nem úgy működnek, ahogy egy videojátékban annak működnie kellene: nincs összhangban a játékkal.

„Ha csak azt akarod megmutatni, milyen okos vagy, akkor húzz el a médiumomból!” – mondta Spector a PAX Australián. „Készíts filmet vagy ilyesmit, mert azt kéne csinálnod.” Ezután példákkal is élt. Először az Uncharted szérián vezette le, hogy bár remek a sztorija – saját bevallása jobb, mint bármi, amit eddig ő kitalált –, és távolról sem rossz játék, de a limitált interakció miatt a játékosok nem bontakozhatnak ki. „Arról szól, hogy hogyan tudod teljesíteni az utat két történeti pont között.”

Eztán jött a Telltale The Walking Dead-je, amit ugyan imád, ám szerinte nagy baj vele, hogy meghozható döntések kikényszerítettek, a fejlesztők vezetik benne a kezünket. „Minden választás előre scriptelt, valahol egy játéktervező megírta, és a döntések következményei előre elrendeltettetek a fejlesztők által.”

Végül a Heavy Raint hozta fel, ami szerinte szintén az ő munkásságát felülmúló történettel bír, de ez csak azért van így, mert a játékos semmi meglepőt vagy előre nem kiszámíthatót nem tehet a sztori folyamán. „Tulajdonképpen öt mozifilm forgatókönyve összemosva, és te csak azt döntheted el, hogy a játék adott pontján éppen melyik szkriptből legyen elmesélve a történet adott szakasza.”

Nektek mi a véleményetek?

warren-spector.jpg