Csak aztán az a fény nehogy a vonat legyen, amely az óriási kiadó felé halad. Talán senkinek nem árulunk el túl nagy újdonságot azzal, ha megsúgjuk: az EA, bár akkora méretűre dagad lassan, mint egy termetes ámbráscet, mégsem képes rá, hogy a klasszikus nevein kívül "áttörje" azokat a korlátokat, amelyeket -- inkompetencia, valamint hihetetlen franchise-herdálás árán -- maga épített önmaga köré. Bár a The Sims, a Need for Speed, meg a többi sorozat remek eladásokat produkál, a cégnél pedig olyan címek vannak talonban, mint az egyelőre sajnos a tökéletes alapanyagtól függetlenül is csak másodrangú játékváltozatokat kapó Harry Potter, és a Battle for Middle-Earth-öt leszámítva hasonló cipőben járó Gyűrűk Ura filmek -- csak éppenséggel valamiért egyszerűen rettegnek attól, hogy bármit is MMOG-be ültessenek. Természetesen az indokok sokunk előtt ismertek: nagy vehemenciával, és a futószalagról kikerülő programjaikhoz szokott időkorlátokkal belevágtak párszor a nagy internetes világ meghódításába, éppen csak az az egy-másfél év, ami elég ahhoz, hogy kicseréljenek pár autót, meg felépítsenek pár pályát, nem elég ahhoz, hogy létrehozzanak egy jól működő, több ezer, sőt, néha több tízezer játékos számára nagy élményt nyújtó világot...
Ezért, amint azt már megszokhattuk, a kiadóóriás John "ne haragudjatok ránk" Riccitiello (az EA aktuális atyaúristene, aki kinevezése óta folyamatosan a minőségre és a hibák kijavítására esküszik, aztán minden egyes új és új cím után burkoltan elnézést kér a félmunkáért) vezetésével Microsoftos lendületet vett, és felvásárolt egy céget meg egy félkész projektet, mondván, hogy ha nekik nem megy, talán majd a külsősök megoldják a problémákat. A felvásárolt vállalat azonban mindenki számára pozitív előjelekkel kecsegtetett, ugyanis a Mythic Entertainment -- a pénzügyi tranzakció célpontja -- ezidáig egyedüliként tudott valódi, működő PvP-vel (vagyis játékos játékos elleni küzdelemmel) megáldott MMOG-t készíteni, a 2001 októberében debütált Dark Age of Camelot képében. A projekt, amit elkezdtek, amikor "megették őket", szintén nem egy kis fa annak a bizonyos fejszének: a világszerte ismert és rajongott Warhammer (fantasy) világ 1983-as fennállása óta emberek százezreit, sőt, megkockáztatom, millióit varázsolta már el.
Azonban amióta az EA és a Mythic együtt dolgozik, úgy tűnt, mérhetetlenül nagy átok került a projekt nyakába. Az első bétatesztek alapján a legtöbb potenciális MMOG-rajongó (vagyis azok, akik nem először tettek próbát a műfajjal, ismerik, szeretik, és tisztelik azt) a brigád szemére vetette, hogy a játék ronda, korszerűtlen, és telis-tele van olyan hibákkal, amelyeket még jóval az első nyílt béta előtt érdemes lett volna kigyomlálni -- a szaksajtó pedig ezeket a visszhangokat szajkózva igen csak letörte még azokat is, akik idáig csak az offline médiából tájékozódtak a munkával kapcsolatban. Ha pedig mindez nem volna elég, a játék megjelenése folyamatosan csúszott -- ráadásul végig bizonytalan volt, végül is mikor dobják piacra. Most azonban úgy látszik, megtört a jég, ugyanis az EA szingapúri weboldalán felbukkant a Warhammer Online: Age of Reckoning, méghozzá idén szeptember 23-i megjelenéssel -- ezt a dátumot pedig villámgyorsan átvették a nagyobb online boltok is.
Ezért, amint azt már megszokhattuk, a kiadóóriás John "ne haragudjatok ránk" Riccitiello (az EA aktuális atyaúristene, aki kinevezése óta folyamatosan a minőségre és a hibák kijavítására esküszik, aztán minden egyes új és új cím után burkoltan elnézést kér a félmunkáért) vezetésével Microsoftos lendületet vett, és felvásárolt egy céget meg egy félkész projektet, mondván, hogy ha nekik nem megy, talán majd a külsősök megoldják a problémákat. A felvásárolt vállalat azonban mindenki számára pozitív előjelekkel kecsegtetett, ugyanis a Mythic Entertainment -- a pénzügyi tranzakció célpontja -- ezidáig egyedüliként tudott valódi, működő PvP-vel (vagyis játékos játékos elleni küzdelemmel) megáldott MMOG-t készíteni, a 2001 októberében debütált Dark Age of Camelot képében. A projekt, amit elkezdtek, amikor "megették őket", szintén nem egy kis fa annak a bizonyos fejszének: a világszerte ismert és rajongott Warhammer (fantasy) világ 1983-as fennállása óta emberek százezreit, sőt, megkockáztatom, millióit varázsolta már el.
Azonban amióta az EA és a Mythic együtt dolgozik, úgy tűnt, mérhetetlenül nagy átok került a projekt nyakába. Az első bétatesztek alapján a legtöbb potenciális MMOG-rajongó (vagyis azok, akik nem először tettek próbát a műfajjal, ismerik, szeretik, és tisztelik azt) a brigád szemére vetette, hogy a játék ronda, korszerűtlen, és telis-tele van olyan hibákkal, amelyeket még jóval az első nyílt béta előtt érdemes lett volna kigyomlálni -- a szaksajtó pedig ezeket a visszhangokat szajkózva igen csak letörte még azokat is, akik idáig csak az offline médiából tájékozódtak a munkával kapcsolatban. Ha pedig mindez nem volna elég, a játék megjelenése folyamatosan csúszott -- ráadásul végig bizonytalan volt, végül is mikor dobják piacra. Most azonban úgy látszik, megtört a jég, ugyanis az EA szingapúri weboldalán felbukkant a Warhammer Online: Age of Reckoning, méghozzá idén szeptember 23-i megjelenéssel -- ezt a dátumot pedig villámgyorsan átvették a nagyobb online boltok is.