A Warcraft 3 volt a legelső Blizzard játékom, ami azonnal elvarázsolt. Utána jött a Diablo 2 és a kiegészítője, a Starcraft a Brood Warral együtt, azonban mindig vissza akartam térni a Warcraft 3 világába. Erre pedig következő évben lehetőség lesz, ugyanis 2019 végén megjelenik a Warcraft 3 Reforged, azonban a Blizzard még tart bétát, amik inkább pre-alfa próba lesz.
Pete Stillwell, a Blizzard vezető producere kijelentette, hogy "remélik, hogy következő év elején már tarthatnak próbát. Minél előbb sor kerül rá, annál jobb lesz." Stillwell azt állítja, hogy minden egyes befejezett rész után fognak tartani egy tesztet, így amikor befejezik az élőholtakat, akkor majd 1 vs. 1 meccsekben lehet majd visszajelzést adni a fejlesztőknek a működésükről. Ennek alapján pedig nem egy, hanem több tesztidőszakot tervez a Blizzard.
A teljes interjút az alábbi YT-videoban tekinthetitek meg, a Blizzard pedig már fel is lőtt egy oldalt arról, hogy "hogyan válhat valaki a teszt résztvevőjévé." Egyelőre nem mond túl sokat, de ahhoz pont eleget, hogy jelezzük a részvételi szándékunkat.
Szóval ez a reforged, dolog nem két perc alatt készül el. Ráadásul az eredeti motort dolgozzák át. Igaz hogy kísérletezni már nem nagyon kell nekik, mert az wow és az sc2 motor is a wc3 motor továbbfejlesztéséből készült. Azonban még így is bele kell vinni a kódba, átalakítani a régi modelleket is. hogy az alap textúra mellett használják a többi textúra típust is. A hivatalos videoban a normal mapokról esett szó. Szóval azzal együtt már legalább 2 féle textúra (alap vagy is diffuse illetve a normal map)kell csak a régi modelleknek. Ezen kívül ha tényleg sc2 alapján fejlesztik akkor ez mellé még jönnek más textúrák is részlet az egyik modder siteról:
These texture are called maps. Each model has different layers of maps, it has a diffuse map (the "paint"), normal maps (used to add details to the geometry), emissive map, decal map, and many more. These maps have "UV Coordinates" Which are basically created in order to tell the model where each part of the texture goes. Which is why when we look at one diffuse texture (the "paint") it will look like it has the parts of a unit
Szóval ha ezt meg akarják csinálni, az sem kis meló. Ez mellé jönnek még a hd modellek amiknek már az alap modelje is sokkal részletesebb. Ráadásul a textúrájuk is, amikből szintén létre kell hozni ezeket a rétegeket. Ezen kívül a hangokat is meg kell csinálni, fel kell javítani vagy újra felvenni. Tulajdonképpen warcraft 4et csinálnak, annyi különbséggel hogy nem az sc2 és/vagy hots motorját újítják fel, hanem a régi warcraft 3ét hozzák kb ezek szintjére, mindezt úgy hogy a régi wc3 játékmenet megmarad. Persze valószínűnek tartom hogy a minden emberük ezen dolgozna akkor 1 év alatt simán kész lennének, azonban különböző területre vannak beosztva, és tudtommal a classic team a legkisebb(ha esetleg ezzel kapcsolatba tévedek akkor nyugodtan javítsatok ki), és ők is egyszerre több classic dologgal foglalkoznak, amiből eddig 2őt is merünk az sc1 remastered és a wc3 regorged, bár gondolom utóbbit most prioritással kezelik, megjelenés szempontjából, de ezen kívül lehetnek más classic fejlesztések is amiről nem tudunk.