A mérsékelt, bár pozitív fogadtatásban részesült War of the Roses egy kvázi-folytatást kap; folytatást, ugyanis az alapvető játékmechanizmusok nem változtak, csak kibővültek, a lovagok helyet pedig ezúttal kőkemény vikingek és szászok törhetik szilánkosra egymás fejét a 9. és 10. század véres csataterein. Egyszóval tehát az önmagában is sok fejlődésen átment War of the Roses logikus továbbgondolásával állunk szemben, ami igyekszik maximálisan a rajongók kedvébe járni.
A fejlesztést ezúttal is a Fatshark gárdája végzi, akik egy maximálisan 64 főnek elegendő multiplayer élményt építenek, ahol a történelmi alapokból való kiindulás nagyon fontos volt, de nem annyira, hogy betűre pontosan is kövessék. Ez azt jelenti, hogy noha hiteles fegyverekkel lesz majd dolgunk a csapatalapú csatározásaink során, más népek által használt korabeli arzenálokhoz is lesz hozzáférésünk. Így kerülték el a srácok azt, hogy egysíkú legyen a felhozatal, s biztosították, hogy azért semmi se lógjon ki a sorból -- a War of the Vikings bevallottan nem történelmileg hiteles játék, de az inspirációja az.
Természetesen az új játék is lehetőséget biztosít arra, hogy személyre szabjuk a harcosunkat a kinézetétől a fegyverzetéig, s itt is több játékmód vár ránk (epikus csaták 64 fővel, kisebb ütközetek ennek felével és gyakorlás), valamint már a kezdetektől lesz gamepad-támogatás, a lovas harc azonban kimaradt a szórásból.
A War of the Vikings a tervek szerint valamikor 2014-ben fog megjelenni, a munkálatokban azonban már egészen hamar részt vehetünk, ugyanis a hivatalos oldalon lehet jelentkezni a zárt alfatesztelésre, mely első körben három alkalommal enged egy kis betekintést a játékba: egyrészt a GamesCom és a PAX Prime rendezvény idején, másrészt pedig egy most még titkos szombati napon lehet majd játszani.
War of the Vikings -- Megjelenés: 2014 -- Gépigény: ismeretlen
Pedig ha ezt az egyet nem szúrnák el mindig, szeretném az összes játékukat.