A War Leaders: Clash of Nations alapötlete nem rossz. Mint a neve is sugallja, a II. világháború híres hadvezéreinek bőrébe bújhatunk, és levezényelhetjük az ismert csatákat, ám ügyködésünk eredményeképp természetesen az egész háború, és ezáltal a világ sorsát is megváltoztathatjuk. Ráadásul a srácok elég komplex hierarchiát építettek fel, ugyanis a játszható hét nemzet (Anglia, USA, Franciaország, Olaszország, Oroszország, Németország, Japán) négy rétege kerül irányításunk alá: a felső vezetők (Churchill, Roosevelt, De Gaulle, Mussolini, Sztálin, Hitler, Tojo), a hadszíntéren tevékenykedő tábornokok (Patton, Montgomery, Rommel, stb.), az ismert hősök (Vaszilij és König őrnagy, akiknek drámáját az Ellenség a kapuknál című filmben láthattuk, vagy Marina Raszkova, a legendás pilótanő, akinek életéről szóló könyv gyermekkorom egyik meghatározó élménye volt), plusz az egységek (tankok, repülők, gyalogság, prototípusok [Panzer VIII Maus, Me-262 Schwalbe], stb.). Mindehhez jön az újabb csavar: a játék két, jól elkülöníthető, mégis összefüggő elemből áll össze.
Az első lépcsőfok a körökre osztott rendszerű, a vezérekkel lezavart menedzsermód, mely leginkább talán a Civilizationsra hajaz: seregeiddel a szomszédos területekre lépve inváziót indítasz, kutatóüzemeket, gyárakat, védelmi hálózatokat építesz, haderőt képzel és fejlesztesz, hadat üzensz vagy diplomáciai úton más hadvezetőkkel tárgyalsz, hátországi stratégiákat dolgozol ki (adók kivetése, kereskedés, kémkedés), új technológiákat fejlesztesz ki (radar, maghasadás, sugárhajtómű), és a nyersanyagokat menedzseled (kőolaj, acél, arany, stb.).
Ha a fentiekkel végeztél, jöhet a második fázis, az RTS-mód, melynek múzsája bevallottan a Codename: Panzers széria, és melyben már a tábornokoknak és a hősöknek jut szerep, ők támogathatják seregeidet. Több mint 250-féle egység áll rendelkezésedre, kétéltűek, légi- és vízi egységek, amelyektől bármikor kérhetsz támogatást (bombázás, zárótűz), különféle képességekkel (mesterlövészet, aknatelepítés, épületekbe behatolás, fedezékbe vonulás) bíró gyalogság és járművek. Az egységek tapasztalati pontokat gyűjtenek, fejlődnek, az M.I. irányította tábornokok különféle utasításokat adhatnak nekik (formációk, visszavonulás, támadás, pozíció elfoglalása, stb.).
Mindehhez a srácok látványos körítést ígérnek, hatalmas, teljesen interaktív, megsemmisíthető és átalakítható pályákat (ezek száma 41 lesz, minden hadszíntéren Európa, Észak-Afrika, Csendes-óceáni térség, így dzsungelben, hómezőn, sivatagban, városokban is küzdhetünk, akár 4 négyzetkilométeres terepeken is), fizikát (pl. robbanás hatására szétrepülő romok), időjárást és dinamikus fényeket, a különféle egységek, fegyverek paramétereinek valós leképzését, részletesen kidolgozott, majdnem FPS-minőségű egységeket (3500 poligon, normal & specular map), változatos kameramódokat (például lesz egy légi nézet, melyben felülről tekinthetjük át a csatamezőt). Az ígéretekhez tartozik még, hogy mindkét fázisban várnak ránk speciális küldetések is, a lejátszható híres csaták száma 18, lesz spectator mode, azaz olyan lehetőség, hogy az ütközeteket nézőként tekintsük meg. Tetejébe koronát: egy beépített II. világháborús enciklopédia, és hiteles dokumentumfilm-bejátszások, plusz történelmi fotók, a játékhoz adaptálva. Ez utóbbit megmagyarázom: a híres fényképeket a motor speciális módon úgy manipulálja, hogy igazodjon az általad végrehajtott lépésekhez; bizonyára mindenki ismeri a képet, amikor Reichstag tetejére az oroszok kitűzik a vörös lobogót - nos, ha úgy játszol, ezen a képen a jenkik csillagos-sávos zászlója fog díszelegni. Vagy egy másik példa: a jaltai konferencián nem Sztálin, Roosevelt és Churchill fog feszíteni a székekben, hanem mondjuk Hitler, Sztálin és Mussolini...
Még egy érdekesség: a szólista móka 3 különböző történelmi pontosságot kínál, mely mind egy-egy külön játékmódként is felfogható. Az első a teljes hitelesség: a kampány abban az időpontban indul, amikor a kiválasztott nemzet belépett a háborúba, a megfelelő gazdasági és politikai helyzettel, a szövetséges és ellenséges haderők valós státuszával. A második a közepes pontosság: 1939-ben kezdünk, függetlenül attól, kinek az oldalán vitézkedünk, de a fenti tényezők (politika, gazdaság, katonai helyzet) hiteles lesz. A harmadik természetesen a teljes szabadság: 1939 a kezdőév, ám a világban egy elképzelt politikai stabilitás van, és nem alakultak még ki a nexusok, így bármilyen képtelen helyzetet (pl. német-amerikai-japán szövetség) elő lehet állítani attól függően, hogyan játsszuk a cuccot. Hozzáteszem, a hét játszható nemzeten kívül a másik 6 + 13 hadviselő, és számos semleges állam is szerepet kap a játékban, így a stratégák valóban kiélhetik magukat. A fejlesztők szerint több mint 80 órányi játékot kínál a kampánymód, lesznek tízperces, de egy órás pályák is. Ezen túlmenően Free Campaign (amolyan sandbox mód), RTS Battles (csak csaták, a menedzserrész nélkül) és többjátékos módok is várnak ránk.
A hardverkövetelmény ezzel együtt nem lesz vészes, a minimum P4 2,4 GHz, 128 megás T&L videokártya (DirectX 9.0c), fél giga RAM, és bármilyen Windows, 98-tól Vistáig, a javasolt pedig P4 3 GHz, 1 giga RAM, és valami jobb grafikus cucc (Nvidia FX7600, ATi X1600, 256 Mb VRAM körül). Tegyük hozzá, a publikált képeket látva mindez azért nem meglepő, de ugye nem a külcsín számít, hanem a belbecs, és ha a srácok beváltják az ígéreteket... nos, ugye értitek. Márpedig úgy tűnik, van érdeklődés utána, ugyanis korábban az Akella az orosz, a Micro Application a francia nyelvterület lefedését vállalta el, aztán idén márciusban a japán Zoo Corporation is megvette a kiadási jogokat a szigetországbeli terjesztésre, áprilisban pedig az egyik legjelentősebb német kiadó, a The Games Company Worldwide GmbH (TGC) írta alá a német, osztrák és svájci terítést. Meglátjuk, ha minden igaz, már idén ha csak megint nem jön közbe valami... Addig is nézegessétek a galériát (a híres vezetők portréi - a háttérképeknél - egész jól sikerültek), plusz a rövidke kedvcsináló videót.
Az első lépcsőfok a körökre osztott rendszerű, a vezérekkel lezavart menedzsermód, mely leginkább talán a Civilizationsra hajaz: seregeiddel a szomszédos területekre lépve inváziót indítasz, kutatóüzemeket, gyárakat, védelmi hálózatokat építesz, haderőt képzel és fejlesztesz, hadat üzensz vagy diplomáciai úton más hadvezetőkkel tárgyalsz, hátországi stratégiákat dolgozol ki (adók kivetése, kereskedés, kémkedés), új technológiákat fejlesztesz ki (radar, maghasadás, sugárhajtómű), és a nyersanyagokat menedzseled (kőolaj, acél, arany, stb.).
Ha a fentiekkel végeztél, jöhet a második fázis, az RTS-mód, melynek múzsája bevallottan a Codename: Panzers széria, és melyben már a tábornokoknak és a hősöknek jut szerep, ők támogathatják seregeidet. Több mint 250-féle egység áll rendelkezésedre, kétéltűek, légi- és vízi egységek, amelyektől bármikor kérhetsz támogatást (bombázás, zárótűz), különféle képességekkel (mesterlövészet, aknatelepítés, épületekbe behatolás, fedezékbe vonulás) bíró gyalogság és járművek. Az egységek tapasztalati pontokat gyűjtenek, fejlődnek, az M.I. irányította tábornokok különféle utasításokat adhatnak nekik (formációk, visszavonulás, támadás, pozíció elfoglalása, stb.).
Mindehhez a srácok látványos körítést ígérnek, hatalmas, teljesen interaktív, megsemmisíthető és átalakítható pályákat (ezek száma 41 lesz, minden hadszíntéren Európa, Észak-Afrika, Csendes-óceáni térség, így dzsungelben, hómezőn, sivatagban, városokban is küzdhetünk, akár 4 négyzetkilométeres terepeken is), fizikát (pl. robbanás hatására szétrepülő romok), időjárást és dinamikus fényeket, a különféle egységek, fegyverek paramétereinek valós leképzését, részletesen kidolgozott, majdnem FPS-minőségű egységeket (3500 poligon, normal & specular map), változatos kameramódokat (például lesz egy légi nézet, melyben felülről tekinthetjük át a csatamezőt). Az ígéretekhez tartozik még, hogy mindkét fázisban várnak ránk speciális küldetések is, a lejátszható híres csaták száma 18, lesz spectator mode, azaz olyan lehetőség, hogy az ütközeteket nézőként tekintsük meg. Tetejébe koronát: egy beépített II. világháborús enciklopédia, és hiteles dokumentumfilm-bejátszások, plusz történelmi fotók, a játékhoz adaptálva. Ez utóbbit megmagyarázom: a híres fényképeket a motor speciális módon úgy manipulálja, hogy igazodjon az általad végrehajtott lépésekhez; bizonyára mindenki ismeri a képet, amikor Reichstag tetejére az oroszok kitűzik a vörös lobogót - nos, ha úgy játszol, ezen a képen a jenkik csillagos-sávos zászlója fog díszelegni. Vagy egy másik példa: a jaltai konferencián nem Sztálin, Roosevelt és Churchill fog feszíteni a székekben, hanem mondjuk Hitler, Sztálin és Mussolini...
Még egy érdekesség: a szólista móka 3 különböző történelmi pontosságot kínál, mely mind egy-egy külön játékmódként is felfogható. Az első a teljes hitelesség: a kampány abban az időpontban indul, amikor a kiválasztott nemzet belépett a háborúba, a megfelelő gazdasági és politikai helyzettel, a szövetséges és ellenséges haderők valós státuszával. A második a közepes pontosság: 1939-ben kezdünk, függetlenül attól, kinek az oldalán vitézkedünk, de a fenti tényezők (politika, gazdaság, katonai helyzet) hiteles lesz. A harmadik természetesen a teljes szabadság: 1939 a kezdőév, ám a világban egy elképzelt politikai stabilitás van, és nem alakultak még ki a nexusok, így bármilyen képtelen helyzetet (pl. német-amerikai-japán szövetség) elő lehet állítani attól függően, hogyan játsszuk a cuccot. Hozzáteszem, a hét játszható nemzeten kívül a másik 6 + 13 hadviselő, és számos semleges állam is szerepet kap a játékban, így a stratégák valóban kiélhetik magukat. A fejlesztők szerint több mint 80 órányi játékot kínál a kampánymód, lesznek tízperces, de egy órás pályák is. Ezen túlmenően Free Campaign (amolyan sandbox mód), RTS Battles (csak csaták, a menedzserrész nélkül) és többjátékos módok is várnak ránk.
A hardverkövetelmény ezzel együtt nem lesz vészes, a minimum P4 2,4 GHz, 128 megás T&L videokártya (DirectX 9.0c), fél giga RAM, és bármilyen Windows, 98-tól Vistáig, a javasolt pedig P4 3 GHz, 1 giga RAM, és valami jobb grafikus cucc (Nvidia FX7600, ATi X1600, 256 Mb VRAM körül). Tegyük hozzá, a publikált képeket látva mindez azért nem meglepő, de ugye nem a külcsín számít, hanem a belbecs, és ha a srácok beváltják az ígéreteket... nos, ugye értitek. Márpedig úgy tűnik, van érdeklődés utána, ugyanis korábban az Akella az orosz, a Micro Application a francia nyelvterület lefedését vállalta el, aztán idén márciusban a japán Zoo Corporation is megvette a kiadási jogokat a szigetországbeli terjesztésre, áprilisban pedig az egyik legjelentősebb német kiadó, a The Games Company Worldwide GmbH (TGC) írta alá a német, osztrák és svájci terítést. Meglátjuk, ha minden igaz, már idén ha csak megint nem jön közbe valami... Addig is nézegessétek a galériát (a híres vezetők portréi - a háttérképeknél - egész jól sikerültek), plusz a rövidke kedvcsináló videót.