Mindig örömömre szolgál olyan játékok bejelentéséről írni, amelyek nagyszerű, ámbár egy letűnt korba tartozó, így a többség számára ismeretlen előddel bírnak. A Shadowgate pont ilyen alkotás, hisz eredetije 1987-ben jelent meg Macintoshra, majd az akkortájt is igen költséges platformot elhagyva, 1989-ben NES-re is kiadták. A Nintendo konzolja ugyan az akciódús sidescrollerekről a leghíresebb, vannak azonban kivételt képező klasszikusok a gép gyűjteményében. Ezek közé tartozik a Shadowgate is, elvégre egy point 'n' click kalandjátékról van szó, fantasy környezetben, szerepjátékos elemekkel megtoldva -- összességében tehát egy lassú játékmenetű, gondolkodást igénylő címről beszélünk.

Noha a kései 90-es és korai 2000-es években elképzelhetetlen lett volna, hogy valaki fantáziát lásson a Shadowgate feltámasztásában, manapság a független fejlesztések előretörése és a közösségi finanszírozás megjelenése ennek a projektnek is szárnyakat adott. A Kickstarteren 137 ezer dollárt begyűjtő, jórészt mobilos kalandjátékairól híres ZOJOI most a Steam Greenlighton is bemutatta a Shadowgate remake-jét, amin az eredeti játékot alkotó két tervező (bár akkoriban inkább afféle polihisztorként működtek), Dave Marsh és Karl Roelofs is dolgozik.

A Shadowgate ugyan nem folytatás, hanem újragondolás, de az alapok megmaradtak, szóval most is egy klasszikus kalandjátékot kapunk, aminek világát első személyű nézetben játszva fedezhetjük fel. A játékmenet legjobban a hazánkban is népszerű lapozgatós kalandkönyvekre hajaz: betérünk egy terembe, látunk magunk előtt egy kézzel festett képet (amit persze a kor elvárásainak megfelelően itt-ott animálnak azért), majd eldöntjük, hogy mit csinálunk: továbbmegyünk valamelyik irányba, elbeszélgetünk a sarokban ücsörgő imppel, vagy nekiveselkedünk az elénk táruló logikai feladványnak, ami persze szükségessé teheti a további kutakodást, hátha elhagytunk egy felvehető tárgyat.

A játék közel 100 bejárható helyszínt (azaz végigkattintgatható hátteret), rengeteg agymozgató feladványt, átvezetőkben elmesélt történetet és old-school fantasy játékélményt ígér, achievementekkel és háromféle nehézségi fokozattal -- utóbbiak minden bizonnyal a régimódi kalandjátékok sokszor megbocsáthatatlan puzzle-jeit nem ismerő, fiatalabb játékosok miatt kerülnek implementálásra. Sajnos megjelenési dátum nincs, és még a Steam támogatottsága is a levegőben lóg. Ha viszont elkészül a játék, Windowson, Macen, iOS-en és Androidon egyaránt részesei lehetünk a kalandnak.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!