Gabe Newell már 2014-ben kijelentette, hogy idővel meg fog szűnni a Steam Greenlight. Nos, ez bekövetkezett: a Zöld Út lehúzza a rolót, tavasszal pedig átveszi a helyét a Steam Direct. A rendszert 2012-ben vezette be a Valve, és bár jónéhány sikerjáték jelent meg ennek használatával, a fejlesztők és a játékosok is kritikával illették. A Valve szerint nem váltotta be teljesen a hozzá főzött reményeket, a direktebb terjesztés célját. Több, mint 100 olyan Greenlit játék van, ami egy millió dollárnál is többet hozott, ugyanakkor ezek a címek nem biztos, hogy piacra kerültek volna a régi rendszerben, amikor egyenként döntöttek arról a Steam kurátorok, hogy mi jelenhet meg az áruházban.
A Steam Direct jelenleg még kidolgozás alatt van, legkorábban csak tavasszal indulhat el, de az, hogy az új rendszer ahhoz fog hasonlítani, mintha valakik egy bankszámlát akarna nyitni. Ezután minden egyes megjelentetni kívánt játék után díjat kell majd fizetni. Ennek mértéke még vita tárgya, a Valve a fejlesztőkkel tárgyal, de 100 és 5000 dollár közötti összegre lehet számítani. "Mindkettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai, így további információkat kell gyűjtenünk, mielőtt eldöntenénk." -- közölte a Valve illetékese.
A cél az, hogy csökkenjen a nem megfelelő minőségű játékok mennyisége. Ugyanakkor lehetséges, hogy egy tehetséges indie stúdió alkotása nem jelenhetne meg, ha 5000 dolláros díjat kéne kifizetnie. Jelenleg a Steam Greenlight-on 100 dollárt kell kifizetniük a fejlesztőknek, hogy a játék a későbbi, potenciális vásárlók elé kerülhessen. Ezt az összeget a Valve alig egy héttel a rendszer startja után vezette be, hogy kiszűrje a trollokat.
Szerintetek az új rendszerrel kevesebb, gyenge, nem az áruházba való játék fog megjelenni a Steamen? Szerintetek mi lenne az az összeg, ami még elfogadható lenne? Mondjátok el!
Ez olyan mint a parkolás Magyarországon, hogy csak fizess, de ha feltörik a kocsit, akkor a te bajod.
Akinek a szemét szúrja a sok általa nem kívánatos játék az nézzen másfele, mert eleve kibuknak a rossz termékek és azok, amik nem elég népszerűek, mivel a pénzével fizet az ember, amire fizetnek annak van létjogosultsága.
5000 a MINIMUM ! Ha üzletileg ÉLETKÉPTELEN terméket csinálnak, semmi keresnivalójuk a PIACON! :(((
Egyébként a megoldás egy olyan greenlight-kickstarter hybrid lenne, hogy lehet feliratkozni, mint vásárló a játékra, de legyen valami komoly összeg minimum, mint cél. Ha összejön, kiadhatják, ha nem ég áldja... Ja és takarodjanak az early access és félkész sz@rok a fenébe. Vegyék át a Sony marketing politikáját : "gyere vissza öcsi, ha majd kész leszel" !!!
Vedd be most már azt a pirulát, mert nagyon hangoskodsz.
Ha jobb játékot tudsz készíteni azoknál, akkor csinálj, hadd próbálkozzanak azok is, akik "lúzerek".
A pénztárcával fizet az ember, ha valamit látsz ami nem tetszik, nem veszed meg és kész.
1000 dolcsi maximum erre a célra, de szerintem kitolás az emberekkel, mert nem úgy fognak neki állni, hogy kerítenek csapattársakat és közös erővel összedobják a pénzt. Főleg úgy, hogy a kezdő lelkes amatőrök vagy ügyesebb emberkék sem szeretnének kezdetben céget alapítani és a költségeket vállalni, úgy, hogy a termékük megjelentetéséért még fizetni is kelljen és eleve sáp van rajta, ha felkerült.
A sony sem adott ki teljes és kész dolgokat, hanem összecsórták sok helyről a dolgokat. Sok játék amivel dolguk volt tréj, ráadásul beszűkültek.
Ez nagymértékű üzleti visszalépés lenne, ha az összeg ilyen mértékű.
5000 a MINIMUM ! Ha üzletileg ÉLETKÉPTELEN terméket csinálnak, semmi keresnivalójuk a PIACON! :(((
Egyébként a megoldás egy olyan greenlight-kickstarter hybrid lenne, hogy lehet feliratkozni, mint vásárló a játékra, de legyen valami komoly összeg minimum, mint cél. Ha összejön, kiadhatják, ha nem ég áldja... Ja és takarodjanak az early access és félkész sz@rok a fenébe. Vegyék át a Sony marketing politikáját : "gyere vissza öcsi, ha majd kész leszel" !!!
A Steamworks dev fórumban sokan még Ny-Európából is nagyon túlzónak érzik ezt az összeget, akkor szerinted egy magyar vagy akármelyik más szegényebb országban élő fiatal csak úgy dobálózhat ilyen összegekkel?
Kickstarteren lehet koldulni pénzt, de ott főleg a marketing képesség számít és nem az, hogy van egy jó játékötleted és meg is tudod valósítani.
Szerintem a 100-1000 dollár még elfogadható összeg lenne.