A Sony élőszereplős Marvel-univerzuma nem aratott valami nagy sikert, és akkor még finomak voltunk. A sztori olyan 20-30 évvel ezelőtt vette kezdetét, amikor is a népszerű kiadó a képregényeinek és karaktereinek jogait különféle stúdiók közt szórta el, és így az X-Men például a 20th Century Fox stúdióhoz, a Pókember pedig a Sonyhoz került. Habár Sam Raimi első két Pókember-filmje nagyot ment, az a franchise már a harmadik résznél repedezni kezdett, majd a 2012-ben elindított reboot, A csodálatos Pókember is földbe állt két felvonás után. Ezt követően a Sony megállapodást kötött a Marvel Studiosszal a falmászó kapcsán, így lehetőséget biztosított Kevin Feige-nak, hogy a karakter csatlakozzon az MCU-hoz, azonban a Sony emellett fenntartotta a jogot arra, hogy saját Pókember-univerzumot építsen. Ennek köszönhetően született meg a Venom, a Venom 2: Vérontó, a Morbius, a Madame Web, valamint a Venom: Az utolsó menet – a többségük csúnyán elbukott a kasszáknál, a kritikai visszhangjuk pedig egyértelműen negatív volt, vagy legjobb esetben is gyenge közepes.
A Sony idén még egy filmmel, a Kraven, a vadásszal jelentkezik, ám az előrejelzések annak sem jósolnak túl combos mozis pályafutást. Ennek köszönhetően a Sony állítólag úgy döntött, hogy egy időre pihenteti a képregényadaptációkat, legalábbis az élőszereplős fronton, mivel nem elégedett a színvonallal, valamint a pénzügyi teljesítménnyel sem. A bennfentes forrásokra alapozott jelentést a The Wrap hozza le, amelyben szó esik a Sony Pókember nélküli Pókember-univerzumának jövőjéről. A cikk írója felemlegette a múlt hétvégén lezajlott brazil illetőségű Comic Cont, a CCXP-t, mely során a Kraven is kapott egy saját panelt, és a szervezők valamilyen oknál fogja azt gondolták, hogy hatalmas lesz iránta az érdeklődés, viszont a Wrap leírása szerint a nézőtér tele volt üres székkel, amiben valószínűleg az is nagy szerepet játszhatott, hogy a film sztárjai nem igen jelentek meg a rendezvényen.
A cikkíró úgy gondolja, hogy ez a CCXP-s érdektelenség nem csupán a Kravenről, hanem az egész Sony Pókember-univerzumról is sokat elárul, vagyis a stúdió lényegében elvesztette az emberek bizalmát. Emellett a jelentésben olvasható az is, hogy a Sonynak egyelőre nincs több ötlet a tarsolyában, szóval nem tervez semmilyen új projektet a Kraven, a vadász után, amivel bővíthetné az élőszereplős Pókember-univerzumot. Az animációs filmek rajongóinak azért nincs félnivalója, továbbá a Sony MCU-hoz is tartozó Pókember 4-e és a Nicolas Cage-féle Spider-Noir sorozat is sínen van, azonban ezeken kívül az élőszereplős Pókember-spinoffok gyártása ha nem is örökre, de huzamosabb ideig leállhat. A Wrap egyik bennfentes forrása szerint a stúdió egyelőre teljesítette a Pókember-univerzummal kapcsolatos terveit, míg egy másik azt állítja, hogy inkább a minőséggel van a probléma, vagyis nem elég színvonalasak a filmek, ezért a Sony pihenőt fújt. Tehát innentől kezdve Pókember élvezi a teljes figyelmet.
Ebből az univerzumból eddig csak a Tom Hardy-féle Venom-mozik tudtak sikert aratni: az első felvonás 856 millió dollárt termelt a kasszáknál, a második rész 506,8 milliót, a harmadik, egyben utolsó fejezet pedig 472,8 milliót. A Morbius a 167,5 milliós világszintű eredményével megbukott, és a Madame Web a maga 100,5 milliójával is ugyanígy járt. A Kraven gyenge hétvégi nyitányra számíthat, a becslések szerint már az is szerencse lesz, ha eléri a 25 millió dollárt az USA-ban, szóval valószínűleg nem ez az alkotás fogja megváltani a Sony Pókember-univerzumát.
A borítóképek forrása: Marvel