- A játékmenet a Dishonoredre emlékeztet
- Az NPC-k komoly kapcsolati hálóban élnek
- Ténykedésünk így hatással van London életére
- Ha folyamatosan rossz döntést hozunk, akár egy egész körzetet elveszthetünk
- Ez sztoriszálak és küldetések elbukását jelenti
Igencsak érdekes játéknak tűnik a Dontnod Vampyr-ja, amiben hősünk, Dr. Jonathan Reid nem csak az első világháborút megjárt katonaorvos, de egy olyan Londonban praktizál, ahol éppen tombol a spanyolnátha, az emberek pedig valamiért agyatlan, kannibál mutánsokká válnak – ezek a skalok. Ja, és Dr. Reid amúgy vámpír, akire persze vadásznak a vámpírvadászok.
Mozgásban a játék leginkább a Dishonoredre hajaz, szabad, harcközpontú játékmenete sok izgalmat kínál, de van itt valami, ami még érdekesebbnek tűnik. A fejlesztők már korábban is emlegették, hogy a játékban vámpírként történő ténykedésünk hatással lesz London lakóira, de igazából csak az E3 2017-en zárt ajtók mögött bemutatott demó világított rá arra, hogyan is fog ez működni.
Nos, a lakosság egy meglehetősen bonyolult kapcsolati hálóban élnek. A demóban prezentált példával élve, van egy kedves kis öregasszony, akinek van egy fia, illetve él az utcán egy másik kölyök is, aki szinte anyjaként szereti ezt az öreglányt. Éppen emiatt az asszony fia féltékeny az utcagyerekre, nem mellesleg a srác sorozatgyilkos. A kedves öregasszony ezt tudja, mi több, falaz a csávónak.
Itt jön a képbe a moralitás. Kiszipolyozhatjuk a gyilkos vérmérsékletű fickót, ezzel megszabadítva Londont egy veszélyforrástól. Igen ám, viszont kiderül, hogy a mama vére sokkal-sokkal finomabb, általa gyorsabban fejlődhetünk. Igen ám, de az öreglányt sokan kedvelik, így ha híre megy, mit tettünk, a népszerűségünk finoman szólva is zuhanni kezd.
A kérdés adott: a lassabb fejlődéssel London lakóinak kedvezünk, vagy beáldozzuk hírnevünket a gyors fejlődés érdekében, és hagyjuk tovább szabadon garázdálkodni a sorozatgyilkost. Bárhogy is döntünk, annak egyes körzetekre nézve komoly következménye lehet. Mert miután táplálkoztunk, el kell rejtőznünk egy rövid időre, hogy feldolgozzuk a felszürcsölt vért. S míg mi az igazak álmát alusszuk, tettünknek híre megy, és a világ ennek hatására változni kezd.
És bizony, ha rossz ember gigáját rágcsáltuk el, akkor a környék romlani kezd. Egyre terjed a spanyolnátha, és egyre több skal üti fel a fejét. Az egész végül katasztrófába torkolhat, és akkor nem csak egy körzetet bukunk, hanem teljes történetszálat és több küldetést is.
Érdekes, nemde bár? Ha ez jól működik, az szavatolja, hogy a Vampyr többszöri végigjátszásra is mutasson újat.
Ellenben attól sokkal jobban félek hogy az átláthatatlan kusza háló eredménye lesz, hogy ha valamit itt megteszünk, egy teljesen független dolog romlik el. Mert az előző verzióban még volt köze, aztán a fejlesztés egy későbbi szakaszában ahogy megváltoztatták elfelejtették hozzá igazítani a mellék szálakat. Meglátjuk hogy birkóznak meg vele, mivel single player semmi nem hajt hogy elsőnek, vegyem meg, majd egy leárazásban ráér, de biztos nem fogom kihagyni. ;)