Nemrég pont a játékiparban zajló változásokról beszélt az Epic vezérigazgatója, aki egyúttal kijelentette, hogy az iparág generációváltáson megy keresztül, mivel a nagy költségvetésű játékok nem fogynak valami jól. Az Unreal Fest Seattle 2024 megnyitóján az Epic Games vezérigazgatója, Tim Sweeney több témáról is beszélt, de a legérdekesebb mindenképp az volt, hogy miként látja az AAA-játékok helyzetét a mai világban.

A játékiparról bővebben beszélve Sweeney kijelentette, hogy ez épp egy generációváltáson megy keresztül, mivel sok nagy költségvetésű játék nem fogy olyan jól, mint azt a kiadók remélték. "Most azt látjuk, hogy sok játék jelenik meg nagy költségvetéssel a háta mögött, és közel sem fogynak olyan jól, mint azt várták tőlük" – mondta Sweeney. A Concord, a Skull and Bones vagy épp a Suicide Squad-játék bukása jól példázzák, hogy bizony tényleg ingoványos talaj manapság a AAA-játékok piaca. Ezek fejlesztése dollármilliókat emésztett fel és szinte töredékét hozták csak vissza a rájuk fordított pénzeknek. Eközben az olyan indie-játékok, mint a Helldivers 2 és a Palword konkrétan köröket vernek az AAA-címekre és sanszosan az év végi toplistákon is találkozhatunk velük.