Az érzelemvezérelt marketing alapjai
Dan Airely 3 könyvet is írt azzal kapcsolatban, hogy döntéseink milyen irracionálisak, sokan mégis úgy vélik, hogy a vevők logikájára hatva eredmények érhetők el. Érzelem nélkül azonban elmarad a siker.
A 7Blog profi weboldal készítés szolgáltatásasegítségével a landing oldalaink pszichológiai optimalizálása révén maximalizálhatjuk a konverziót. Ezt kiegészítve tökéletesre fejlesztett hirdetésekkel jelentős versenyelőnyhöz juttathatjuk cégünket.
Az érzelemalapú marketing csábító, hiszen egyszerűbbé válhat a sales folyamat, elkötelezettebb ügyfelek nyerhetők, több eladás, és pozitív visszajelzések tapasztalhatók. Az érzelmek befolyásolásában tehát igen nagy lehetőségek rejlenek. Ez azonban nem könnyű feladat, alaposan bele kell vetnünk magunkat a témakörbe.
Hogyan is álljunk az érzelmekhez?
Az érzést sosem szabad összetéveszteni a gondolattal, ha például azt mondom, hogy “úgy érzem, boldog vagyok,” illetve az “úgy érzem, meg kell rendelnem,” korántsem azonos. Előbbi esetében érzés, utóbbinál gondolat merül fel.
“Hibás” érzés valójában nincsen, nem érdemes megkérdőjelezni az érzéseinket! Szubjektív, vagyis a saját megélésünkön alapul. Így álljunk hozzá másokhoz is!
Vegyük számításba a vegyes érzelmeket, és a változékonyságot is. Ez alapján elmondhatjuk, hogy sosem kizárólagosak, egymás mellett többféle is létezhet.
Nem tárgyakból erednek, hanem a szükségleteinkből fakadnak, melyeket intenzitás, erősség is jellemez.
Hogyan alkalmazható az üzleti pszichológia a marketingben?
Az emberek az érzelmeik alapján hoznak meg döntéseket, és ez határozza meg cselekedeteiket.
Rengeteget segíthet, ha például a felhasználók szavait felolvassuk. Érdemes visszajelzéseket bogarászni, fórumokon kutakodni, ahol adott termékekről véleményt írnak, és egymás között beszélgetnek.
Használjunk bátran érzelmeket, belefogalmazhatjuk a hirdetési szövegbe, hiszen már egyeten érzelmesebb szó is több figyelmet vonz a hatalmas reklámzajban.
Nem szabad leragadni kizárólag az örömnél! A negatívakat is alkalmazhatjuk, körülírhatjuk, körbejárhatjuk, hiszen ott vannak, és léteznek. Ugyanakkor nem fontos mindig nevén nevezni, akár egy példával is rávezethetjük az olvasót. Ne feledkezzünk meg a triggerekről sem, tipikusan ilyen érzelemgerjesztők a szavak, a képek, és a hangok.
Kerüljük a túlzásokat! A legfőbb pedig a folyamatos tesztelés, mérés, javítgatás, míg végül meglesz a közel tökéletes szöveg.
Mindig észben tartandó, hogy a vásárlások java tehát érzelmi alapon történik, persze utólag igyekeznek logikailag megmagyarázni a döntéseiket önmaguk megnyugtatására. Ettől függetlenül vétek lenne nem kihasználni ezt a lehetőséget.