Kedden az a csodás hírt kaptuk, hogy a Minecraftot kitaláló, majd azzal jól meggazdagodott Markus 'Notch' Persson szívesen támogatná Tim Schafert abban, hogy elkészüljön a Psychonauts 2, mely eddig egyik nagyobb kiadónak sem kellett.
A bejelentés twitteren keresztül érkezett Schafernek címezve, de még mielőtt azt hihettük volna, hogy Notch csak viccelődik, gyorsan hozzátette, hogy komolyan gondolja ezt az egészet. A Eurogamer értesülései szerint a két fejlesztő már beszélget a játék sorsáról, konkrétumokról azonban még nincs hír, s egy darabig ne is nagyon számítsunk erre, hiszen a Double Fine egy új projektbe kezdett.
A stúdió visszatér kalandjátékos gyökereihez, és egy klasszikus, point-and-click programot fog készíteni kizárólag PC-re (Steamen lehet majd megvenni), az igazi érdekesség azonban még csak most jön: a játék elkészítéséhez szükséges pénzt nem zsebből, vagy a stúdióknál való házalással teremti elő a cég, hanem a pont az ilyen független, ígéretes projektek finanszírozására létrehozott Kickstarter portálon keresztül hozták össze.
A Kickstarter lehetőséget biztosít bárkinek arra, hogy létrehozzon egy oldalt, ahol az emberek pár gombnyomással támogathatják a nagy ötlet megvalósítását, a Double Fine Adventure pedig ennek a formulának az iskolapéldája, hiszen csak nyolc óra kellett ahhoz, hogy összejöjjön a kívánt összeg, tehát 400 000 dollár, sőt ennek a kétszerese is meglesz, hiszen a számláló 733 000 dollárnál tart, miközben még van 33 nap a gyűjtés végéig.
Akik részt vettek a gyűjtésben kismértékben ugyan, de részt vehetnek a fejlesztésben is, továbbá, aki 15 000 dollárt adott, az együtt vacsorázhat Schaferrel és a csapat többi fontos tagjával, 20 000 felett vacsora és tekézés jár, 50 000 dollárnál pedig az adományozóról lesz elnevezve az egyik karakter, illetve azok, akik 150 000 dollárt adnak, megkapják az egyik (összesen négy van) eredeti, háromszög alakú csomagolásában megőrzött Day of the Tentaclest.
A bejelentés twitteren keresztül érkezett Schafernek címezve, de még mielőtt azt hihettük volna, hogy Notch csak viccelődik, gyorsan hozzátette, hogy komolyan gondolja ezt az egészet. A Eurogamer értesülései szerint a két fejlesztő már beszélget a játék sorsáról, konkrétumokról azonban még nincs hír, s egy darabig ne is nagyon számítsunk erre, hiszen a Double Fine egy új projektbe kezdett.
A stúdió visszatér kalandjátékos gyökereihez, és egy klasszikus, point-and-click programot fog készíteni kizárólag PC-re (Steamen lehet majd megvenni), az igazi érdekesség azonban még csak most jön: a játék elkészítéséhez szükséges pénzt nem zsebből, vagy a stúdióknál való házalással teremti elő a cég, hanem a pont az ilyen független, ígéretes projektek finanszírozására létrehozott Kickstarter portálon keresztül hozták össze.
A Kickstarter lehetőséget biztosít bárkinek arra, hogy létrehozzon egy oldalt, ahol az emberek pár gombnyomással támogathatják a nagy ötlet megvalósítását, a Double Fine Adventure pedig ennek a formulának az iskolapéldája, hiszen csak nyolc óra kellett ahhoz, hogy összejöjjön a kívánt összeg, tehát 400 000 dollár, sőt ennek a kétszerese is meglesz, hiszen a számláló 733 000 dollárnál tart, miközben még van 33 nap a gyűjtés végéig.
Akik részt vettek a gyűjtésben kismértékben ugyan, de részt vehetnek a fejlesztésben is, továbbá, aki 15 000 dollárt adott, az együtt vacsorázhat Schaferrel és a csapat többi fontos tagjával, 20 000 felett vacsora és tekézés jár, 50 000 dollárnál pedig az adományozóról lesz elnevezve az egyik karakter, illetve azok, akik 150 000 dollárt adnak, megkapják az egyik (összesen négy van) eredeti, háromszög alakú csomagolásában megőrzött Day of the Tentaclest.
Komolyan hiszem, hogy ez a finanszírozási mód egyre jobban fog terjedni a jövőben és nem csak az indie/réteg játékok esetében fog teret nyerni. Épp itt az ideje, hogy az elavult, kapzsi, a felhasználóknak és a fejlesztőknek sem kedvező üzleti modell elpusztuljon! Helyébe jöhetne ez (vagy hasonló) élhetőbb, igazságosabb és barátibb terjesztési és fejlesztési modell! Nagyon várom mit hoz a jövő, ez igen biztató lépés!
Amúgy meg tényleg hagyni kellene a francba a pénzéhes kiadókat. Egy olyan csapattal szemben, aki már bizonyított, megvan az a bizalom, ami elég arra, hogy az ilyen inkubátorportálokon (ott van ugye az 8-bit Funding is pl.) összekalapozzák a pénzt a fejlesztésre, a Steamen, Desurán, egyéb digitális csatornákon lehet terjeszteni, oszt jó napot...
Hajrá függetlenek!
Ilyenkor mindig visszajön a hitem a játékostársadalomban... S tudjátok miért? Mert ez is azt bizonyítja, hogy még igenis VAN igény a kalandjátékokra (még egyszer valaki azt mondja halottak a kalandjátékok esküszöm sodrófával megyek neki xD ), igenis van igény az eredetiségre, és igenis van élet a sok millió FPS és a WOW mellett!
Köszönöm Double Fine, my money is yours!
Tim Schafer