
A C&C harmadik részének sikere talán még a készítőket is
meglepte, bár kétségtelen tény, hogy okos döntések egész sorát hozták meg,
melyek a sikerhez vezettek: visszanyúltak a gyökerekhez, látványosra cserélték
a köntöst, és hagyták, hogy a széria mágikus lelke átjárja az egészet. Az
eredmény: régi és új rajongók milliói, díjeső, boldogság. Márpedig ennek
gyümölcsét egy olyan jó marketingérzékű kiadó, mint az EA, tutira leszüreteli.
Épp emiatt nem volt meglepő, amikor kiderült: a 2007. februárjában licencelt
CryEngine valószínűleg egy C&C FPS mellkasában fog dobogni, aztán
szeptemberben meg is jelent az EALA stúdió állásajánlata, melyben egy ilyen
projekthez kerestek munkaerőt. Az azóta csak C&CX kódnéven emlegetett
cuccról azóta azonban mélyen hallgatott mindenki... mostanáig.
Ma ugyanis kiderült: ismét a mindig a tűz közelében lévő
Game Informer magazin halászta ki a nagy halat, és januári számuk
címlapszenzációja lesz a nagy bejelentés: a
Tiberium című FPS. Mivel a lap nyilvánvalóan nem akarja előre lelőni a poént, ezért csak
pár információt szellőzettek meg előre. Íme:
- A
sztori 11 évvel a harmadik tibérium háború után játszódik.
- Az
általunk irányított főhős neve Ricardo Vega, egy rutinos GDI parancsnok,
akit jól megérdemelt nyugállományából hívnak vissza, hogy megakadályozza a
Nod legújabb ördögi tervének megvalósulását.
- A
küldetések a mediterrán vörös zóna térségében zajlanak.
- Csapatalapú
akcióra számíthatunk.
- A
csapatok megnevezése R.A.I.D.
(Rapid Assault and Intercept Deployment).
- Az
eddig megismert csapattípusok: infantry, missile infantry, Titan, Orca.
- Lesznek
speciális erőink is, mint például az Orbital Slug.

Nos, egyelőre csak ennyi tehát, amit tudunk, illetve a bal oldalt látható egyszem screenshot. Egy EALA belsős
korábban megszellőztette, hogy a cucc kicsit C&C, kicsit Battlefield lesz,
és a csapatokra vonatkozó kitételek ezt erősíteni látszanak az nyilvánvaló,
hogy a szólista kampány mellé kapunk majd egy igen erős multit is. Mindenesetre
annak a puszta gondolata, hogy esetleg vezethetjük az univerzum híres
járgányait, mint mondjuk az Orcát vagy a Titant, szerintem minden rajongót
felizgat; a Renegade-ben ha valami valóban jó volt, az épp ez az elem, ahogy
fölénk magasodtak az ismert épületek, ahogy szembeszálltunk az ismerős
egységekkel. Ha a srácok mindezt egy megfelelő grafikai körítéssel párosítják
(a CryEngine igen jó választásnak tűnik...), hozzátesznek egy BF-féle mókát,
valami nagyon nagy siker szagát érzem máris a levegőben. Természetesen amint
többet tudunk az egészről, lóhalálában hozzuk a híreket!
(Alant a Renegade-ből láthattok pár képet!)
paszi011: a CoD-ban és az AVP2-ben is 3 oldal küldetéseit teljesítettük, és a BF2-ben is 3 szembenálló fél volt (bár abban és a CoD-ban egy térképen csak 2 oldal harcolhatott multiban)
1. El kellene olvasni a hírt (és értelmezni)...
2. Nem kellene floodolni...
3. Egy szó sincs a hírben (és egyáltalán) a megjelenési dátumról...
Egyébként meg látatlanban ne ítélkezzünk; ha valami jó volt a Renegade-ben (ahogy a cikkben írtam...), az épp az ismert univerzumban harcolás. Egy jó és tartalmas univerzum bármilyen műfajt elbír, a többi a készítőkön múlik...
paszi011: ha lesz multi, ott két szembenálló fél lesz, szerintem...
Pozandr: szvsz nem kell ide CryEngine, elég lenne egy U3 Engine is.
De bírnám, gondoljatok bele: C&C + FPS + Crysis szintű grafika + Ha mázlink van, bajnok sztori