Jade Raymond annak idején arról vált híressé, hogy a Ubisoft állítása szerint ő vitte a vállán a teljes Assassin's Creed-projektet, mely aztán csúnya fiaskóba torkollott, és csak az Ezio-trilógiával sikerült megmenteni a franchise-t a süllyesztőtől.
Raymond kisasszony azóta a Splinter Celleken ügyködik, keze benne volt a Conviction modernizálásában és a Blacklist tradicionálisabb tervezésében is. A sorozat persze sikert sikerre halmoz, bár a legnagyobb blockbustereknek nyilván a közelükbe sem ér. Ennek pedig Jade szerint megvan az oka: a Splinter Cell-sorozat túlságosan összetett és bonyolult ahhoz, hogy nagy tömegek számára is vonzóvá váljon, sőt, a legnehezebb, legkeményebb lopakodós játékról van szó az egész piacon.
"Az egyik dolog, ami mindig visszatartotta, függetlenül a változtatásoktól, amikert az elmúlt évek folyamán eszközöltünk, az, hogy még most is az egyik legösszetettebb és legnehezebben játszható sorozat a piacon. Még ha vannak is hardcore rajongóink, akik mindig azt mondják, hogy »hű, ez nagyon király, ilyen élmény kéne még«, ha más lopakodós játékokkal játszanak, azok mind sokkal megbocsátóbbak, mint a Splinter Cell. Úgy gondolom, a Splinter Cell maradt a lopakodós játékok legtisztább formája. (...) A Splinter Cell egy agyalós játék: igényli az intelligens, összetett gondolkodást és tervezést, melynek első szakaszában el kell döntened, hogyan fogod csinálni a dolgokat, majd meg kell értened a játékelemeket, és még a kütyüjeiddel és a felszereléseddel is foglalkoznod kell." -- nyilatkozta a tervező, majd megerősítette, hogy a Blacklist sokkal inkább hasonlít majd a klasszikus trilógiára, mint az egyébként remekül sikerült, ám eléggé akcióorientált Conviction.
Ezzel a véleménnyel csak egy baj van: túl részrehajló, és tényként közöl olyan állításokat, amik nem igazak, vagy legalábbis nehezen ellenőrizhetők. Bár biztos vagyok benne, hogy a kommentek között akad majd egy-két Metal Gear Solid-, vagy akármilyen játékszakértő, aki felfedi, mi a tényleges igazság, már ha van olyan, ugye.
Csak egy dolog biztos: a Splinter Cell: Blacklist augusztusban jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra, PlayStation 3-ra, sőt, Wii U-ra is. Ha pedig érdekel a játék, érdemes megnézned legújabb előfizetési akciónkat is.
Mellesleg "bár a legnagyobb blockbustereknek nyilván a közelükbe sem ér" ezzel nem értek egyet, már ha a kritikai elismerésre és minőségre gondolsz.
A Conviction anno GOTY jelölt volt nálam, de sok más embernél is. Alapvetően egy nagyon jó játék volt.
Nagyon tág körbe helyeztem most a kérdéskört, kilépve a lopakodós stílusú játékokon kívülre, de ezekre sikerült asszociálnom.
A témán belül belül maradva viszont igen, ott a Metal Gear Solid.
Mivel túl sok lopakodós nincs a piacon, nem nehéz a fentieket kijelenteni.
Mindemellett nekem a Splinter Cell az első rész óta nagy kedvencem.
Örülök a nőknek a videojáték iparban de néha ne hagyjuk őket nyilatkozni ha már párszor mondtak érdekeseket. Peace.
Mellesleg "bár a legnagyobb blockbustereknek nyilván a közelükbe sem ér" ezzel nem értek egyet, már ha a kritikai elismerésre és minőségre gondolsz.
A Conviction anno GOTY jelölt volt nálam, de sok más embernél is. Alapvetően egy nagyon jó játék volt.
Nem játszottem még a Conviction-el és a Blacklist-el sem, majd csak augusztusban fogok de szerintem jó is az, ha egy picit bonyolult egy játék, nem jó az, ha csak átsiklunk rajta gyorsan, igen, izzadjunk már egy kicsit benne!
Még mindig nem próbáltam, :) dee amiket eddig láttam videókat belőle, háát eléggé megkönnyítették a dolgunkat, az a röntgen átvilágításos nézet nem éppen tetszik, hasonló könnyítés, mint a Hitman-ben! Szerintem pont, hogy az ellenkezője történik, nem hogy bonyolult lenne, de iszonyat könnyűvé teszi. Aztán az a 3 vagy 4 kis propelleres lebegő kamerás gép is olyan, hogy megint csak rákönnyít a dolgunkra. Értem én hogy újítás meg csúcstech, de akkor is..
Egy Splinter Cell legyen kemény, kókemény!