A franciaországi Pierre-Mendès-France Egyetemen az Ohiói Állami Egyetem, illetve a Hohenheim Egyetem munkatársai egy kutatást végeztek, melynek végeredménye azt mutatta, hogy azok a játékosok agresszívabbak, akik erőszakos játékokkal töltik idejüket.
A tesztelés során egy 70 főből álló csoportot vizsgáltak, akiknek felajánlották, hogy erőszakos játékokkal (Condemned 2, Call of Duty 4, The Club) vagy passzív programokkal (S3K Superbike, Pure, Dirt 2) játszhatnak napi 20 percet három napon keresztül. A kutatók naponta megkérték a résztvevőket, hogy olvassanak el egy rövid történetet és döntsenek arról, hogy ennek a sztorinak a főszereplője milyen utat válasszon. A három nap eeteltével aztán a kísérleti alanyoknak azt mondták, hogy a másik szobában van egy játékos (valójában nem volt ott senki), akit ha sikeresen meg tudnak verni az adott programban, egy általuk meghatározott intenzitású éles hangot küldhetnek a hangszórójába.
A tudósok észrevették, hogy akik a véres játékokkal játszottak, agresszívabb folytatást választottak a történet főszereplőjének, míg akik versenyjátékokkal mulattak, békésebbek voltak, s ugyanígy a lövöldékkel feltöltődött alanyok élesebb hangokat küldtek, mint a többiek. A Journal of Experimental Social Science magazinban megjelent cikk szerint a többieknél kétszer agresszívabb volt a CoD-os tábor.
A kutatást végző Brad Bushman szerint az agresszív játékok hasonlítanak a dohányzáshoz, abban az értelemben, hogy egy szál cigaretta elszívása még nem okoz különösebb veszélyt, de ha hónapokon keresztül folytatjuk ezt, megnő a tüdőrák kockázata. Az agresszív játékoknak is ilyen halmozódó hatása van.
A tesztelés során egy 70 főből álló csoportot vizsgáltak, akiknek felajánlották, hogy erőszakos játékokkal (Condemned 2, Call of Duty 4, The Club) vagy passzív programokkal (S3K Superbike, Pure, Dirt 2) játszhatnak napi 20 percet három napon keresztül. A kutatók naponta megkérték a résztvevőket, hogy olvassanak el egy rövid történetet és döntsenek arról, hogy ennek a sztorinak a főszereplője milyen utat válasszon. A három nap eeteltével aztán a kísérleti alanyoknak azt mondták, hogy a másik szobában van egy játékos (valójában nem volt ott senki), akit ha sikeresen meg tudnak verni az adott programban, egy általuk meghatározott intenzitású éles hangot küldhetnek a hangszórójába.
A tudósok észrevették, hogy akik a véres játékokkal játszottak, agresszívabb folytatást választottak a történet főszereplőjének, míg akik versenyjátékokkal mulattak, békésebbek voltak, s ugyanígy a lövöldékkel feltöltődött alanyok élesebb hangokat küldtek, mint a többiek. A Journal of Experimental Social Science magazinban megjelent cikk szerint a többieknél kétszer agresszívabb volt a CoD-os tábor.
A kutatást végző Brad Bushman szerint az agresszív játékok hasonlítanak a dohányzáshoz, abban az értelemben, hogy egy szál cigaretta elszívása még nem okoz különösebb veszélyt, de ha hónapokon keresztül folytatjuk ezt, megnő a tüdőrák kockázata. Az agresszív játékoknak is ilyen halmozódó hatása van.
Én sokkal nyugodtabban állok fel egy God of War elől, mint ahogy leültem (kivétel,ha frusztrálóan nehéz, de ez már nem játékfüggő).
A brutális játékokban sokkal könnyebb levezetni a feszültséget. Én nyugodt állapotban szinte sosem ülök le egy GoW elé.
Csak néha
Ez egyáltalán nem személyiségfüggő, nem befolyásolhatja más, külső tényező, 100% legit teszt.
Hagyjuk már...
Nem tudom mennyire biztató, hogy "tudósok" ilyen baromságokat böffentenek bele az éterbe.
Azért ezt elég nehéz mindenkinek magának behatárolnia, ezeket mások szokták eldönteni.
Egyszer egy csapat elsőéves pszichós csinált hasonló felmérést, én pl. akkor NFS-sel játszottam, és én is üvöltöttem mikor harmadjára se sikerült megelőznöm az előttem lévőt ("ájjá má meg köcsög!"), viszont CS vonalon is ugyanez ment (a teremből lehetett hallani a "le vagy villogva!" kiáltásokat). Az egyik azt írta, hogy a játékoktól mindenki agresszív lesz, a másik meg azt, hogy kompetetívek leszünk tőle, és inkább a győzelemre hajtunk. Furcsa, hogy igazából inkább a pszichológusokról mondanak el ezek eredményeket, nem is magukról a páciensekről, nem?
Amúgy ezek nem tudnák végre valami értelmesre pazarolni az idejüket, ahelyett, hogy ilyen nagyon durván komoly teszteket végeznek? Gondolom nagyon sokat kellett dolgozni vele, de legalább megérte, mivel korszakalkotó eredmények születtek belőle
Vajon milyen korosztály körében végezték a felmérést? Amúgy normális szülők gyerekei normálisak lesznek, bármekkora a virtuális térben elért bodycount. Ebből a kutatásból hogyan következik, hogy az élet által teremtett valós szituációkban agresszívabbak a játékosok? Azt meg már meg sem kérdezem, hogy honnan szopták ki ezt a párhuzamot a dohányzással... Az én korosztályom min nőtt fel? Mortal kombat, Doom, GTA, COD. Biztos sok közöttünk az időzített bomba, ha halmozódott ezeknek a hatása... Tudom, hiába háborgok, de akkor is felb...sz az ilyen szintű hülyeség. Vagy csak túl agresszív vagyok a játékok miatt