A zseniális első és második rész után nagyon vártuk a Trine-széria harmadik részét, ám a korai hozzáférésben látottak alapján vegyes érzelmeink voltak. A Trine 3: The Artifacts of Power végleges verziója csütörtökön került piacra, és bizony a fogadtatása sem lett szeplőtelen.
Bár a látvány és a játékmenet az értékelők szerint rendben van, maga a játék borzasztó rövid, 4-5 óra alatt végigjátszható, ráadásul kurta-furcsa vége van. Sokan emiatt ama gyanújuknak adtak hangot, hogy a fejlesztők egyszerűen félbevágták művüket, hogy a befejezést később jó pénzért, DLC formájában adják ki. E negatív vélemények olyan hangosak voltak, hogy a Frozenbyte kénytelen volt magyarázkodni.
A stúdió alelnöke által a Steamen közzétett bejegyzés szerint semmi ilyesféle gondolat nem járt a srácok fejében – egyszerűen az történt, hogy túlvállalták magukat. Túl ambiciózus terveik voltak, és nem mérték fel, hogy mekkora plusz terhet jelent számukra a játék 3D-be átfordítása. A harmadik rész közel háromszor annyiba került, mint elődje, több mint 5,4 millió dollárba. Ez minden tartalékukat felemésztette, és egyszerűen elfogyott a pénzük, holott hosszabb sztorit, több pályát álmodtak, azonban ennek megvalósításához tripla ennyi zöldhasú kellett volna, ezt pedig nem tudták finanszírozni. Elmondásuk szerint így is büszkék „gyermekükre”, és úgy vélik, egy átlag játékos elsőre 6-7 órát is eltölt a társaságában, ami jó értéknek számít manapság – nyilván az ügyesebbeknek 4-5 óra is elég, mások még ennél is rövidebb idő alatt fogják letudni, de ez már egyénfüggő. Azt viszont a Frozenbyte határozottan kijelentette, hogy semmiféle DLC nincs tervbe véve – mivel azonban a játék cliffhangerrel ér véget, nyilvánvalóan szükség lenne a befejezésre, ám ez, ahogy a széria jövője, most erősen kérdésessé vált, mivel a visszajelzések, vásárlói értékelések és a média szegényes érdeklődése (a Metacriticen egyelőre egyetlen, igaz, 90%-os kritika van) meglepte a finneket. Jelenleg a technikai és a multiplayert érintő problémák megoldásán dolgoznak, amiért szintén elnézést kérnek, a többi kérdésben pedig egyelőre türelmet.
Még szerencse hogy a mágus tudása leépült lett, mert 3D-ben egy kockát irányítani is kínszenvedés nem hogy egy tornyot építeni.
Szomorú vagyok :(