- Csak később dönt az Európai Bizottság a Microsoft üzletéről
- Mérlegelik ugyanis a cég által kínált lehetőségeket
- Így csak május végén derül ki, hogy engedélyezik-e a felvásárlást
Lassan akár a megfilmesítés jogáért is harcba szállhatnak a stúdiók, kezd annyira szövevényessé válni a Microsoft üzlete körüli történet. A techóriás már több mint egy éve bejelentette, hogy potom 68,7 milliárd dollárért felvásárolná a számos népszerű franchise-t birtokló Activision Blizzardot, a különböző nemzetközi hatóságok pedig azóta is azt vizsgálják, hogy az üzletnek milyen piactorzító hatásai lehetnek. Az amerikai versenyhatóság (FTC) már hónapokkal ezelőtt perre vitte az ügyet, miközben az Európai Bizottság is nyomozást folytat, a legnagyobb ellenző azonban egyértelműen a Sony, a vállalat ugyanis nemrég odáig ment, hogy azt mondta, a Microsoft szándékosan lerontaná a Call of Duty-játékok PlayStationös verzióit azért, hogy a felhasználók inkább az Xboxot válasszák. A Nintendóval mindenesetre sikerült megállapodni nemrég (több más céggel, köztük az Nvidia-vel együtt), emellett pedig számos jogorvoslati javaslattal is biztosította a cég, hogy az üzlet nem borítaná fel a piaci versenyt. Ennek hatására a trösztellenes felügyelet bejelentette, hogy csak később fog dönteni a felvásárlás ügyéről.
Update: MS/ABK
— Post Up (@PostUp_bbb) March 17, 2023
Microsoft offers EU remedies seeking OK on Activision deal
BRUSSELS, March 17 (Reuters) - Microsoft Corp (MSFT.O) has offered remedies in an attempt to gain EU antitrust approval for its $69 billion acquisition of Activision (ATVI.O), a https://t.co/MrIo7Wr7O3… https://t.co/fdl06d9Iea
Azt ugyan nem közölte az EU versenyszabályozó hatósága, hogy pontosan milyen korrekciós intézkedéseket tett a Microsoft (vélhetően az imént említett megállapodások állnak a háttérben), mindenesetre elég meggyőző volt ahhoz, hogy a bizottság április 25-ről május 22-re halassza a döntést, tehát csak tavasz végén fog kiderülni, hogy megkapja-e a bizottság áldását a szórakoztatóipar legnagyobb léptékű felvásárlása. Az EU most a versenytársak és az ügyfelek visszajelzését várja – a Sonynak minden bizonnyal ismét lesz hozzáfűznivalója a dologhoz.