Lassan magunk mögött hagyjuk a tavaszt, ami szerencsére elég sűrűre sikerült, ám ennek hátránya, hogy könnyű volt lemaradni néhány ízletes címről, ha nem elég figyelmes az ember -- szerencsére itt vagyunk, és segítünk, hogy semmit se hagyjatok ki. Az e heti listában tehát azokat a játékokat láthatjátok, amiket mindenképpen ki kell próbálnotok.
5. Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered
Kezdjük rögtön egy remake-kel, ami főleg azoknak szól, akiknek annak idején kimaradt volna a Quantic Dream és David Cage munkásságának eme kultikus darabja. A sztori egy Lucas Kane nevű fickó körül bonyolódik, aki egy csendes éjszakán megölt egy ártatlan embert -- persze, ezt ő nem így tervezte, valaki átvette a teste felett az irányítást, játékosokként pedig az lesz a feladatunk, hogy utánajárjunk ennek a rejtélynek, ami mindenféle csavarokkal, érdekes ötletekkel és természetfeletti elemekkel bombáz, és noha a második felére teljesen és menthetetlenül szétesik, bőven tartalmaz eleget ahhoz, hogy jól szórakozzunk.
A Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered sajnos nem a legjobb újrakiadás, sőt igazából csak minimális extrát ad ehhez a 10 éves játékhoz, de ha ezt félretesszük, akkor az elérhető legjobb változatát kapjuk a programnak, ráadásul a budget kategóriában jelent meg, így tényleg semmi okunk nem lehet arra, hogy ne szerezzük be.
4. OlliOlli2: Welcome to Olliwood
Régen kaptunk már egy valamirevaló gördeszkás játékot, hiszen a Skate-sorozatot jegelte a kiadója, Tony Hawk nevével pedig mostanában csak szemetet, vagy legfeljebb közepes alkotásokat kapunk. Minden emberi számítás szerint tehát nincs semmi, de itt jön képbe a Roll7 gárdája, akik tavaly egy egyszerű, de nagyszerű gördeszkás játékkal jelentkeztek, idén pedig elkészítették ennek második részét.
Az OlliOlli2: Welcome to Olliwood az előd alapjaira építkezve új pályákat és kibővített lehetőségeket hoz, alaposan próbára téve az ügyességünket, mindeközben pedig kisebb függőséget alakít ki a minél jobb pontszámok és látványosabb kombók hajszolása. Persze kell némi idő és türelem, míg az ember belejön az analógkarokra szabott irányítás mikéntjébe, de amint ez megvan, onnantól garantáltan a szórakozás.
3. Apotheon
A radar alatt repült, de nálam magasan a tavaszi indie felhozatal legjobb játéka volt az Apotheon, ami az ókori görög mítoszok mintájára egy hőstörténetet mesél el. Ennek középpontjában egy átlagos, de nagyra hivatott halandó áll, ki útra kel, hogy móresre tanítsa az embereket magára hagyó Zeuszt, ezáltal visszaállítsa a világ régi rendjét, mielőtt minden az enyészetté válna.
A játék egy oldalnézetes platformjáték, pontosabban egy metroidvania, amiben nagy és nyitott pályákat kapunk rengeteg felfedezésre váró titkokkal. Ez persze rengeteg járkálás jelent, az ismerős helyek újbóli meglátogatását, de a kifejezetten jól sikerült harcrendszer és a változatos fegyverek, na meg a jó helyszínek örömmé teszik az ellenfelek újbóli lezúzását. Mindennek tetejébe a tálalás egyszerűen csodás, egy ókori vázát megidéző küllemben hódíthatjuk meg az Olimposz csúcsait.
2. Grow Home
Még egy indie játék, ami nem keltett különösebben nagy hullámokat, pedig a Ubisoft áll mögötte. Igen, tudom, a Ubisoft és az indie szó egy mondatban való említése erős képzavar, de ha egyszer így emlegette a sajtó, akkor én is így fogom, és különben is, a Grow Home tényleg egy indie játéknak tűnik, hiszen egy kis csapat, szívből, több tízmillió költségvetés nélkül ültette át a gyakorlatban az egyedi ötletét.
Nem fontos azonban, hogy milyen kategóriába soroljuk a játékot, a lényeg, hogy milyen, erre a kérdésre pedig az a válasz, hogy meglepően jó. A főszereplő itt egy botanikai robot, aminek az a célja, hogy egy varázsnövényt megtalálva biztosítsa bolygójának fennmaradását, amit úgy tehetünk meg, hogy egy óriási és egyre nagyobbra növő fát megmászva keressük a növényt. Ennyi igazából a játék, lényegében csak mászni kell, de higgyétek el, hogy sokkal jobb működés közben, mint leírva, az édes kis robot esetlen mozgása, a bájos hangjai és a nyugalmat árasztó környezet kellemes kikapcsolódás arra a pár órára, amíg tart.
1. White Night
Tavasszal jelent meg az eredeti Resident Evil legújabb újrakiadása, ám nem ez volt az egyetlen horrorjáték, amire érdemes volt odafigyelni. Ez a másik program OSome Studio berkeiben készült White Night, amire az érzésem szerint nem figyeltek fel elegen, pedig egy kifejezetten jól sikerült, hátborzongató történetet kaptunk, ami a nagy elődök nyomdokaiban járva hozza ránk a frászt.
A rettegés helyszíne egy, a Boston belvárostól távol eső, a semmi közepén álló nemesi ház, ahova hősünkkel egy autóbaleset után tántorgunk be segítséget keresve, mit sem sejtve arról, hogy az épület falai között fenekestül felfordul az addig normálisan hitt életünk. A történet szobáról szobára bontakozik ki előttünk, apránként rajzolódik ki a szörnyű igazság, és noha ennek felgöngyölítése a játékmenet szempontjából nem nehéz, sőt egyenesen könnyű, maga a folyamat lebilincselő és kellőképpen nyomasztó élmény az elejétől a végéig. Csak ajánlani tudom!
A kérdés természetesen most sem marad el: szerinted melyik játékot érdemes pótolni a tavaszi felhozatalból? Ha kihagytam valamit, aminek szerinted mindenképpen itt a helye, vagy nálad más a sorrend, akkor ne habozz megosztani ezt velünk! Mindig kíváncsiak vagyunk a véleményedre.
A cikk a szerző, és nem a szerkesztőség egyöntetű véleményét tükrözi.
És igen, ez már egy értelmes válasz a kérdésemre, amiért hálás vagyok, bár nem értem miért nem lehet akkor egy direkt ezt hangsúlyozó címmel lehozni az adott cikket. Az meg szerintem még így is logikátlan és szakszerűtlen megoldás, hogy a 20XY év 10 legjobb játékjába beleraknak 5-6 olyan címet ami a saját kategóriájában nagyon jó, de senki sem ismeri, meg senki sem játszik vele, aztán tényleg népszerű játékok meg kimaradnak, és ha én most visszakeresnék hogy 2005ben mik voltak a top10 játékok, gurun és hasonló oldalakon kapnék 2-3 népszerű játékot, meg 7-8 ismeretlen indiet. Kapok egy ilyen listát az arcomra, ebből 3 játék az ami tetszik is. Beírom hogy hogy 2005 legtöbbet eladott játéka, kapok egy olyan listát amiről 10ből 8 tetszik. Engem csak ez a logikátlanság zavar.
Szerintem ezt hagyhatjuk is ennyiben, szép napot :)
Hosszabban:
1) A következőt írtad:
"a cikk egyáltalán nem úgy van beállítva hogy az agyonhypeolt játékok között ezeket a kis érdekességeket nem vettük észre"
A cikk első mondata pedig a következő:
"könnyű volt lemaradni néhány ízletes címről, ha nem elég figyelmes az ember"
Szerintem ebből már elég nyilvánvaló, hogy nincs (teljesen, legalábbis) igazad.
2) A többivel nem játszottam, de a Fahrenheit zseniális. Nincs rá jobb szó. Igaz, hogy a sztori megeszi a játékmenetet, de ilyen történetet csak az általad oly kedvelt AAA jelzővel megáldott filmektől kapsz.
3) "minimális réteget mozgat meg(lásd indie)" - gondolom ezalatt arra a "pár" emberre gonolsz, akik felnőttek, és még mindig szeretnek játszani. Volt szerencsém felnőni, és megismerni néhány embert, akik még játszanak; szinte kivétel nélkül indie játékokkal játszanak. Egyedül ezek tudnak újdonságokat felmutatni, amit még nem láttál 1001-szer és az újdonságokat nem az olyan parasztvakításokra értem, minthogy MP 40 mellett már MP 44-es fegyver is szerepel a következő részben/DLC-ben, meg van egy új pálya is, aminek nem az északi, hanem a déli végében van egy domb (hú, micsoda újítás).
4) Nyilván, ha még nem nőttél ki abból a korból, akkor még nem érted a fentieket. Akkor majd pár év múlva olvasd ezt vissza, és akkor majd megérted. :)
Addig pedig maradjunk a rövid válaszomnál (trololo)
Ez viszont már pont az ellenkezője annak a mondatnak, ezért írtam le külön hogy pont nem arra célozgat.
Az indies dolognál pedig direkt ezért írtam azt hogy az öreg motorosokon kívül szinte senkit sem mozgat meg, ellentétben az AAA címekkel. Most erre lehet aztmondani hogy én is egy ilyen elcseszett AAA fanboi vagyok, de jobban várom a Witcher 3-at mint az itt összeszedett játékokat összesen, és az eladásokból is látszik hogy melyik kategória érdekli a 90%-ot és melyik a 10%-ot. Ebből adódóan tettem fel én is a kérdést, miszerint ez miért annak a 10%-nak szól, a 90% helyett. És én akárhányszor olvasom el az első bekezdést, ez maximum csak igen finoman sejtetheti azt hogy ez bizony a hypolt játékok mögött megbúvó kis alkotásokról szól.
lol XD trololo neked is
(és mielőtt még megismételnéd az előbbi kijelentésed, a cikk egyáltalán nem úgy van beállítva hogy az agyonhypeolt játékok között ezeket a kis érdekességeket nem vettük észre, úgyhogy ti felhívjátok rá a figyelmet, hanem ténylegesen azt sugallja, ez az 5 legfontosabb játék az év elején)
-no offense, csak nem értem a logikát-
Hosszabban:
1) A következőt írtad:
"a cikk egyáltalán nem úgy van beállítva hogy az agyonhypeolt játékok között ezeket a kis érdekességeket nem vettük észre"
A cikk első mondata pedig a következő:
"könnyű volt lemaradni néhány ízletes címről, ha nem elég figyelmes az ember"
Szerintem ebből már elég nyilvánvaló, hogy nincs (teljesen, legalábbis) igazad.
2) A többivel nem játszottam, de a Fahrenheit zseniális. Nincs rá jobb szó. Igaz, hogy a sztori megeszi a játékmenetet, de ilyen történetet csak az általad oly kedvelt AAA jelzővel megáldott filmektől kapsz.
3) "minimális réteget mozgat meg(lásd indie)" - gondolom ezalatt arra a "pár" emberre gonolsz, akik felnőttek, és még mindig szeretnek játszani. Volt szerencsém felnőni, és megismerni néhány embert, akik még játszanak; szinte kivétel nélkül indie játékokkal játszanak. Egyedül ezek tudnak újdonságokat felmutatni, amit még nem láttál 1001-szer és az újdonságokat nem az olyan parasztvakításokra értem, minthogy MP 40 mellett már MP 44-es fegyver is szerepel a következő részben/DLC-ben, meg van egy új pálya is, aminek nem az északi, hanem a déli végében van egy domb (hú, micsoda újítás).
4) Nyilván, ha még nem nőttél ki abból a korból, akkor még nem érted a fentieket. Akkor majd pár év múlva olvasd ezt vissza, és akkor majd megérted. :)
Addig pedig maradjunk a rövid válaszomnál (trololo)
(és mielőtt még megismételnéd az előbbi kijelentésed, a cikk egyáltalán nem úgy van beállítva hogy az agyonhypeolt játékok között ezeket a kis érdekességeket nem vettük észre, úgyhogy ti felhívjátok rá a figyelmet, hanem ténylegesen azt sugallja, ez az 5 legfontosabb játék az év elején)
-no offense, csak nem értem a logikát-
Lemma
FPS nézetben kell rohangálni mondhatni akadálypályákon, akárcsak a Mirror's Edge-ben. Akinek az előbbi mondatban említett játék bejött, annak kötelező.
Gameplay:
Ezenkívül ami számomra még kellemes meglepetés volt januárban a Dying Light.
Jelenleg meg várom, hogy kilépjen early acces státuszából a Trine 3 (amit lehet érdemes már most beszerezni, de én nem szeretek tesztelgetni), na meg számolom a napokat vissza a Witcherig :)
Év elején volt még zombizás a Sniper Elite mellékhajtásból a Zombie Army Trilogy képében, PC-re megjelent az AC:Rogue illetve a Hotline Miami 2 jut még eszembe. :)