Mostani Top 5 listánk kissé rendhagyó módon nem sorrendet igyekszik felállítani, az alább felsorolt címek közül nehéz lenne eldönteni, hogy melyik az ígéretesebb. Akármelyiket helyezhetnénk a dobogó legfelső fokára, hiszen mindegyik fejlesztése remekül halad, gyakoriak a frissítések, és már jelen formájukban élvezhetőek, vannak teljes játékok, melyek nem mutatnak többet. A listába éppen ezért különböző stílusú játékokat válogattunk, hogy mindenki megtalálja a neki tetsző jelöltet, melyet ha máskor nem, akkor megjelenéskor bezsákolhat.

5. Wolcen

A Wolcen az azonos nevű stúdió fejlesztésében készülő akció-szerepjátéka, mely leginkább a Diablo nyomán halad, egy fontos különbséggel: nincsenek kasztok, melyek gúzsba kötnének. Amit használunk, abban fejlődünk és ez meglátszik a karakteren is, kinek nem csak a képességeit, hanem külsejét is befolyásolja játékstílusunk - legalábbis ez a cél. És bizony jó irányba halad a játék, már most egy elképesztően összetett képességfa és egy látványos világ vár minket, mely még sokat fog bővülni.

Az összes közül talán itt a legtöbb az ígéret, de az eddig felmutatott eredmények és a rendszeres frissítések alapján bizalmat szavazunk a Wolcennek. A játékmechanikai elemeket folyamatosan csiszolják, új páncélrendszer, varázslatok, különleges képességek kerülnek be az egyvelegbe, bár a játék világára még ráfér a tartalom. Ha tippelni kéne, azt mondjuk, hogy még eltart majd egy jó darabig, mire megjelenhet.

wolcenlordsofmayhem.jpg

4. Parkitect

A Parkitect egy igazi klasszikus, a vidámpark-menedzselő Rollercoaster Tycoon nyomdokaiba lép. A látvány ugyan nem említhető egy lapon a PLanet Coasterrel, sokkal inkább a szellemi őst idézi a maga izometrikus külsejével. A menedzsment rész kidolgozottsága viszont már most fantasztikus, ha a kihívást hiányoltad a Frontier játékából, itt megtalálhatod - az üzletek ellátásától kezdve a dolgozók igényeinek menedzselésén át számos újdonságot ad a jól bevált formulához.

A kicsi, de lelkes csapat már most megérdemli a támogatást és a figyelmet. Hasonlóan a lentebb szereplő Factorio brigádjához, rengeteg trükköt megosztanak a rendszeresen kiadott tájékoztatásaik során, és folyamatosan bővülő játékuk a nosztalgiázni vágyó fotel-menedzserek figyelmébe ajánljuk.

parkitect.png

3. The Universim

A The Universim egy ambíciózus isten-szimulátor, melyben népünket a kőkorszaktól egészen az űrkorszakig kísérhetjük, hogy aztán meglépve az addig keretet adó bolygóról az egész univerzum legyen a játszóterünk. A God Game legszebb része, hogy alattvalóinknak nem adhatunk közvetlen utasítást, indirekt módon terelgethetjük őket az általunk helyesnek vélt irányba, majd reménykedünk, hogy minden a terv szerint alakul majd.

Az egyre bővülő funkciók listája és a dinamikusan változó világ, a természeti katasztrófák, majd a civilizációs betegségek, mint a környezetszennyezés, az energiaéhség és úgy általában a túléléshez szükséges rendszerek mind a helyükön vannak. Minden hónapban újabb funkciókkal bővül a játék, mely az isten-szimulátorok mostanság kihűlő félben levő univerzumában már most egy fényes csillag.

the-universim.jpg

2. Factorio

A Factorio egy egyedi egyveleg, talán logisztikai-építgetős játéknak nevezném. A történet szerint egy idegen bolygón kell helytállnunk és a semmiről indulva egy űrhajót megépítenünk. Az odáig vezető út azonban rögös, egy egész ipartelepet fogunk felhúzni, mire elkészülünk és megléphetünk a bolygóról. Az egyre bővülő gyárkomplexum azonban egyre nagyobb szennyezéssel jár, és ezt a helyi őshonos életformák nem díjazzák, így aztán a bázis védelméről is gondoskodnunk kell.

A frissítések nagyobb, de lassabban elkészülő csomagokban érkeznek, az éppen frissítés alatt álló részekről rendszeresen beszámol a csapat, elég komoly betekintést adva a játékfejlesztés és gyakran a programozás minden csínjába és buktatójába. A Factorio már most elképesztően komplex, gyakorlatilag hetekig lekötheted magad vele, és még nem mutatkozott be az összes rendszer és gyár...

factorio.png

1. Dead Cells

A Dead Cells egy metroidvania, roguelike elemekkel megfűszerezve (ha úgy teszik roguevania). Lefejezett főhősünket egy zöld paca szállja meg, aki egy szál rozsdás karddal vág neki a kihívásokban bővelkedő kalandnak, hogy kijusson a szigetről, mely foglyul ejtette. Utunk során számtalanszor fogunk elpatkolni, de minden halál egy újabb lecke. Az ellenfelekből gyűjtött kék gömbökkel, a címadó Dead Cellekkel pedig újabb és újabb tárgyakat nyithatunk meg, így tehetünk szert gyógyitalra, extra képességekre melyeket utána megtalálhatunk elszórva és a kereskedőknél.

A Dead Cells látványvilága elképesztően hangulatos, a lényegét adó harcrendszer pedig nagyon egyben van. A fejlesztők hozzáállása elsőrangú, immáron a negyedik nagy frisssítésén van túl, folyamatosan érkeznek az új játékmechanikai elemek, pályák és ellenfelek. Azt, ami nem működik, nem félnek kukázni, és már most egy teljes értékű játéknak tekinthető.

dead-cells.jpg