Mostani Top 5 listánk kissé rendhagyó módon nem sorrendet igyekszik felállítani, az alább felsorolt címek közül nehéz lenne eldönteni, hogy melyik az ígéretesebb. Akármelyiket helyezhetnénk a dobogó legfelső fokára, hiszen mindegyik fejlesztése remekül halad, gyakoriak a frissítések, és már jelen formájukban élvezhetőek, vannak teljes játékok, melyek nem mutatnak többet. A listába éppen ezért különböző stílusú játékokat válogattunk, hogy mindenki megtalálja a neki tetsző jelöltet, melyet ha máskor nem, akkor megjelenéskor bezsákolhat.
5. Wolcen
A Wolcen az azonos nevű stúdió fejlesztésében készülő akció-szerepjátéka, mely leginkább a Diablo nyomán halad, egy fontos különbséggel: nincsenek kasztok, melyek gúzsba kötnének. Amit használunk, abban fejlődünk és ez meglátszik a karakteren is, kinek nem csak a képességeit, hanem külsejét is befolyásolja játékstílusunk - legalábbis ez a cél. És bizony jó irányba halad a játék, már most egy elképesztően összetett képességfa és egy látványos világ vár minket, mely még sokat fog bővülni.
Az összes közül talán itt a legtöbb az ígéret, de az eddig felmutatott eredmények és a rendszeres frissítések alapján bizalmat szavazunk a Wolcennek. A játékmechanikai elemeket folyamatosan csiszolják, új páncélrendszer, varázslatok, különleges képességek kerülnek be az egyvelegbe, bár a játék világára még ráfér a tartalom. Ha tippelni kéne, azt mondjuk, hogy még eltart majd egy jó darabig, mire megjelenhet.
4. Parkitect
A Parkitect egy igazi klasszikus, a vidámpark-menedzselő Rollercoaster Tycoon nyomdokaiba lép. A látvány ugyan nem említhető egy lapon a PLanet Coasterrel, sokkal inkább a szellemi őst idézi a maga izometrikus külsejével. A menedzsment rész kidolgozottsága viszont már most fantasztikus, ha a kihívást hiányoltad a Frontier játékából, itt megtalálhatod - az üzletek ellátásától kezdve a dolgozók igényeinek menedzselésén át számos újdonságot ad a jól bevált formulához.
A kicsi, de lelkes csapat már most megérdemli a támogatást és a figyelmet. Hasonlóan a lentebb szereplő Factorio brigádjához, rengeteg trükköt megosztanak a rendszeresen kiadott tájékoztatásaik során, és folyamatosan bővülő játékuk a nosztalgiázni vágyó fotel-menedzserek figyelmébe ajánljuk.
3. The Universim
A The Universim egy ambíciózus isten-szimulátor, melyben népünket a kőkorszaktól egészen az űrkorszakig kísérhetjük, hogy aztán meglépve az addig keretet adó bolygóról az egész univerzum legyen a játszóterünk. A God Game legszebb része, hogy alattvalóinknak nem adhatunk közvetlen utasítást, indirekt módon terelgethetjük őket az általunk helyesnek vélt irányba, majd reménykedünk, hogy minden a terv szerint alakul majd.
Az egyre bővülő funkciók listája és a dinamikusan változó világ, a természeti katasztrófák, majd a civilizációs betegségek, mint a környezetszennyezés, az energiaéhség és úgy általában a túléléshez szükséges rendszerek mind a helyükön vannak. Minden hónapban újabb funkciókkal bővül a játék, mely az isten-szimulátorok mostanság kihűlő félben levő univerzumában már most egy fényes csillag.
2. Factorio
A Factorio egy egyedi egyveleg, talán logisztikai-építgetős játéknak nevezném. A történet szerint egy idegen bolygón kell helytállnunk és a semmiről indulva egy űrhajót megépítenünk. Az odáig vezető út azonban rögös, egy egész ipartelepet fogunk felhúzni, mire elkészülünk és megléphetünk a bolygóról. Az egyre bővülő gyárkomplexum azonban egyre nagyobb szennyezéssel jár, és ezt a helyi őshonos életformák nem díjazzák, így aztán a bázis védelméről is gondoskodnunk kell.
A frissítések nagyobb, de lassabban elkészülő csomagokban érkeznek, az éppen frissítés alatt álló részekről rendszeresen beszámol a csapat, elég komoly betekintést adva a játékfejlesztés és gyakran a programozás minden csínjába és buktatójába. A Factorio már most elképesztően komplex, gyakorlatilag hetekig lekötheted magad vele, és még nem mutatkozott be az összes rendszer és gyár...
1. Dead Cells
A Dead Cells egy metroidvania, roguelike elemekkel megfűszerezve (ha úgy teszik roguevania). Lefejezett főhősünket egy zöld paca szállja meg, aki egy szál rozsdás karddal vág neki a kihívásokban bővelkedő kalandnak, hogy kijusson a szigetről, mely foglyul ejtette. Utunk során számtalanszor fogunk elpatkolni, de minden halál egy újabb lecke. Az ellenfelekből gyűjtött kék gömbökkel, a címadó Dead Cellekkel pedig újabb és újabb tárgyakat nyithatunk meg, így tehetünk szert gyógyitalra, extra képességekre melyeket utána megtalálhatunk elszórva és a kereskedőknél.
A Dead Cells látványvilága elképesztően hangulatos, a lényegét adó harcrendszer pedig nagyon egyben van. A fejlesztők hozzáállása elsőrangú, immáron a negyedik nagy frisssítésén van túl, folyamatosan érkeznek az új játékmechanikai elemek, pályák és ellenfelek. Azt, ami nem működik, nem félnek kukázni, és már most egy teljes értékű játéknak tekinthető.
és ez a Parkitect sem tűnik rossznak, figyelni fogom :)