Akár most kezded, akár már nyúzod egy ideje, remélhetőleg mondunk pár ötletet, mely megkönnyíti az életedet a végtelen univerzumban. Ha meg mégsem, vagy saját tipped lenne, oszd meg velünk bátran!

Galaxis Útikalauz Stopposoknak

Mielőtt gyorsan sok pénzt tudnánk szerezni, jó felszerelésre kell szert tennünk. Ehhez azonban sajna pénz kell, amit eleinte trükkös feladat lesz összekaparni. De ahogy mondani szokás, csak az első millió megszerzése a nehéz. Ha viszont tudjuk, hol keressük, kis szerencsével gyorsan szárnyrakaphatunk.

nms-next-1.jpg

Az első lépések

Első legmegbízhatóbb bevételi forrásunkat a lezuhant teherszállítók (Crashed Freighter), és az ősi romok (Ancient Ruins) jelentik. Utóbbi az egyszerűbb, de kevesebbet is hozhat a konyhára: itt három kisebb ládából (van több is) kell kulcsokat szereznünk, hogy a legnagyobb ládából kihalászhassuk zsákmányunkat, mely értékben félmilliótól akár négymillióig terjedő meglepetést rejt. Előbbinél pedig hat ládában van komolyabb mennyiségű zseton és eladható cucc elrejtve, csak ki kell ásni és meg kell javítani őket, ez a művelet viszont nyersanyagot igényel (Sodium Nitrate és Chromatic Metal, érdemes felpakolni belőlük), itt nagyjából 500 ezer és kétmillió közötti összeggel garantáltan gazdagodhatunk. Ehhez kell azonban a Terrain Manipulator is, melyet éppen ezért viszonylag hamar érdemes megépíteni.

Van még egy papíron kockázatosabb megoldás is, melyet az élelmes felhasználók már megtrükköztek annyira, hogy biztonságos legyen. A szükséges cucc a Larval Core, melyből egy fészekre való suttogó tojás (Whispering Egg) betakarításával cirka 5 millió értékben vihetünk haza. Ezeket az elhagyott épületeknél (Abandoned Building) találhatjuk, csak fel kell állni egy magasabb pontra (az egyik tojás is megfelel, de ha nem vagy ilyen bátor, akkor egy Signal Booster, vagy az épület teteje is megteszi) és "kipukkasztani" őket, mjad felkapni a lárvát és várni, míg eltűnik az üdvözlőbizottság.

nms-next-2.jpg

Ha már felpakoltunk 4-5 milliót, akkor jöhet a következő szint, mellyel biztonságosan, a játékmenet szerves részéből csikarunk ki jóval több pénzt és vegyítjük a fent taglalt módszerekkel.

A Multi-tool a barátod

A legfontosabb felszerelésünk és folyamatos bevételi forrásunk a Multi-tool. A kis kütyü bányászat és önvédelem mellett az élővilág beszkennelésére is alkalmas, melyért nem csak pénzt, hanem nanitokat is kapunk. Hogy még több nanitot kapjunk, a Discoveries meüben fel is kell tölteni a felfedezett rendszereket, bolygókat, állatokat és növényeket (itt kapunk lehetőséget az elnevezésükre is). Ezeket a nanitokat pedig pénzzé tehetjük, csak a módját kell tudni.

Az űrállomásokon, a piacon (befelé menet bal oldalon, leszállás után jobb oldalon) a fegyverkereskedőnél a Scanner Module-t az első, amit be kell szereznünk. Ebből három is lehet aktív a stukkerunkon, ami a kezdeti vízipisztoly mielőbbi cseréjét indokolja. Ezt ugyanitt, vagy a bolygókon levő kisebb Outpostokon is megtehetjük, a piros szekrényben lapul egy remélhetőleg jobb Multi-tool. Elsőnek elég egy legalább 15-20 slotos, "B" osztályú stukker, de a végső cél a minél több slottal rendelkező, és minél magasabb osztályú kütyü beszerzése.

Erre a stukkerre pedig három darab, "S" kategóriás Scanner Module felszerelésével egy-egy növényért akár 100 ezer, egy ritkáb állatért pedig 500 ezer is járhat. Egy "S" osztályos fegyverrel ennek akár a duplája is elérhető. Így bolygónként már leszálláskor, csupán a környező élőlények beszkennelésével zsebrevághatunk úgy egymilliót. és indulhatunk a nagy pénz vagy a dolgunk után.

nms-next-multitool.jpg

Figyelem! Új Multi-Toolra nem menthetők át az előzőre felpakolt kiegészítők, ha biztosak vagyunk a váltásban, minden lebontható elemet szedjünk le róla (középső gomb), így legalább a nyersanyagok fele megmarad.

Ingyen cuccok

Az ingyen cuccokra nehéz nemet mondani, hát még ha egy teherszállító hajóról (Freighter) van szó. Az első ilyen járgányt márpedig grátisz kapjuk és ezzel is lehet pénzt termelni, igaz kezdetben csak keveset, de mint tudjuk, sok kicsi sokra megy. Megszerzéséhez nem kell mást tenni, mint egy szimpatikus, támadás alatt levő hajót megvédeni a kalózoktól, és ha sikerrel jártunk a kapitány a hajóra hív és simán odaadja tök ingyen. Személy szerint az első hajót elfogadtam, mert kellett a tárhely, és egy fregatt is járt vele.

Itt már csak egy parancsnoki modul felhúzása a dolgunk, hogy egyelőre csak egy hajóból álló flottánkat küldetésekre zavarhassuk. Ezeket a hídon érhetjük el, a központi pult egyik paneljéről (egy másikról tudunk ugrani, a harmadikról meg küldetéseket elérni). Az aranyszabály, hogy mindig egy csillaggal nagyobb legyen a flottánk ereje, mint a kitűzött feladat, ehhez megfelelő küldetésre megfelelő hajót kell küldeni, lehetőleg minél többet (pl.: explorereket felderítésre). Kis szerencsével pár órán belül sérülés nélkül visszatérnek, cuccokkal és/vagy némi zsetonnal. Eközben folyton fejlődnek, ergo nehezebb küldetésekre küldhetjük őket több pénzért, és így tovább...

nms-next-freighter2.jpg

Ami pedig a legszebb, hogy a fregattokon dokkolva ingyen nyersanyagokat is kapunk (három fajtán legalábbis, ezek: Industrial, Commercial, és Support). További fregattokat pár millióért majd' mindegyik flottából vehetünk, amennyiben azokat zöld ikon jelöli ajánlatot tehetünk rájuk.

Ingyen cuccokkal dobál még az űrállomásokon a Guild Agent (amelyik először nem áll szóba velünk). Ha elég küldetést teljesítünk, akkor "jutalékot" kaphatunk tőle. Ide kapcsolódóan egy tipp a küldetésekhez: egy fajtából akár több is lehet aktív, elért eredményeink mindegyikhez beszámítanak. Pl.: Sentinelek irtásánál ha van egy 4, 6 és 8 célszámos küldetés, akkor elég nyolcat elintézni, és mindhármat leadhatjuk, ha egyszerre kezdtük őket. Ráadásul nem kell oda visszamenni, ahol felvettük a feladatot, bárhol lehet jelentkezni a jutalomért. Magyarán érdemes mindig felvenni azokat, melyeket a játék során magunktól is megcsinálunk.

Szkafander, szkafander, purhab szkafander...

Űrruhánk fejlesztése szintén fontos, mert a hely mindig kell. Az űrállomásokon a bal oldali kereskedőnél bővíthetjük a slotokat, de itt csak a general és a technology az, amibe érdemes fektetni. A nagyobb kapacitású cargohoz érdemesebb mentőkapszulákat keresni, melyekre rábukkanhatunk véletlenül, kaphatunk útmutatásként bármelyik idegentől, vagy cirka 100 ezerért vehetünk kifejezetten mentőkapszula helyét meghatározó navigációs adatokat a Small Outpostokon. Ez úgy a második fejlesztésnél már olcsóbb, mintha az űrállomáson költenénk erre.

nms-next-drop-pod.jpg

Hajó, ha nem jó

Új járgányt szerezni macerás és drága feladat, de lehet itt is spórolni néhány milliót. Ha egy lezuhant gépre bukkanunk, elég a felszállóegységet és az impulzushajtóművet kipofozni és feltölteni, hogy eldöcögjünk vele egy állomásra, ahol teljes áron beszámítják egy szimpatikus, ép hajóért cserébe. Ha már repül, de még nem cserélnénk, eredeti jószágunkat bármikor lehívhatjuk, nem vész el. Először négy járgányt tarthatunk "raktáron", de ha van teherhajónk, ez a szám hatra bővül.

A hajónkat is felaggathatjuk mindenféle hasznos kütyüvel, de hogy minél messzebbre minél gyorsabban jussunk (ráadásul kevesebb üzemanyagból), a hiperhajtóműhöz kell modulokat vásárolni (Hyperdrive Module, űrállomás, középső árus). Ebből azonban hatot is felaggathatunk, a trükk csak annyi, hogy hármat a technology slotokba, hármat pedig a general slotokba tegyünk, közvetlen egymás mellé. Ha mindezt egy "S" osztályos felderítőn (explorer) tesszük meg, a csoffadt 150 fényév helyett közel 3000 fényévet ugorhatunk egyszerre.

nms-next-crashed-ship.jpg

Gyors út a galaxis közepéig

Már az első rúnával (Glyph) eljuthatunk a galaxis közepéhez, elég tizenkétszer beütni egy portálnál a tárcsázóba, és máris csupán cirka 5000 fényév választ el a céltól. Onnan már csak a kijelölt utat kell követni a csillagtérképen, melynek végéről egy telitankolt hiperhajtóművel bejuthatunk a közepére, hogy egy újabb világban tehessünk próbát. Összesen 256 galaxis van, mindegyik egy kicsit eltér az előzőtől, van amelyik békésebb, van amelyik ellenségesebb világokat rejt.