Essünk túl a matekon: a jelentés szerint 56 milliós nettó veszteséget könyvelt el a vállalat az egy évvel ezelőtti 15 millióhoz képest, az eladások is csökkentek, 315 millióról 305 millióra. Bár a Saints Row: The Third hozta a várt eredményeket (eddig 3,6 millió példány talált gazdára), a WWE 12 még túl is szárnyalta azokat, a Wii-hez készített uDraw digitalizáló tábla és a hozzá tartozó szoftverek (összesen kilencet dobtak piacra) a pozitív kritikák ellenére csúnyán megbukott, így a THQ ma be is jelentette, hogy leállítják a periféria és a termékvonal gyártását.
Mindebből a cég le is vonta a következtetést: nem érdemes a családi, gyermekek számára készített és casual játékokba ölni a pénzt, ezért ezzel a vonallal teljesen leállnak (két licenctulajdonossal már meg is állapodtak, kettővel folynak az egyeztetések, ezek között van egyébként a Disney is -- azt egyelőre nem tudni, hogy a Brave című idei Disney/Pixar mozi korábban már bejelentett adaptációját, melyet a Behaviour Interactive fejleszt és a tervek szerint a THQ adott volna ki, ez érinti-e), és kizárólag a megfelelő potenciállal bíró, azaz már bizonyított kulcs-franchise-okra koncentrálnak (ez nagyjából tehát ugyanaz a politika, amely mellett az Activision is elkötelezte magát pár éve).
Nehezebb a helyzet a Warhammer 40,000: Dark Millennium esetében. Korábban felröppent egy pletyka, hogy a cég leállítja az amúgy ígéretes MMOG fejlesztését, esetleg eladja a félkész terméket, ám ezt már akkor is cáfolták, hiszen a Warhammer elég erős brand, van benne potenciál -- a fejlesztési költségek viszont egy ilyen projekt esetében igencsak tetemesek. Épp ezért a befektetői konferencián bejelentették: partnert keresnek, akinek a (nyilván anyagi) segítségével befejezhetik és piacra dobhatják a játékot. (Amint erről lesz további fejlemény, természetesen beszámolunk róla.)
A nehéz anyagi helyzetnek persze komoly következményei vannak a vállalat egészére nézve. Két napja már hírül adtuk, hogy egy bennfentes szerint legalább 170 ember kerül utcára -- nos, mint kiderült, ennél többen kapták meg a munkakönyvüket, összesen 240 dolgozót bocsát el a cég, elsősorban az értékesítési és adminisztratív vonalról. Ennek azonban költségvonzata is van, hiszen a végkielégítések meghaladják a nyolcmillió dollárt, az elveszített állóeszközök értéke 2,5 milliót, a felmondott szerződések után fizetendő bánatpénz kb. félmillió dollárt jelent, összesen tehát közel 11 millióba fáj ez a lépés. Emiatt a cég elnökének fizetését megfelezik minimum egy éves időtartamra: Brian Farrell 718.500 dollár helyett „csak” 359.250 dollárt vihet haza ebben az évben (persze ez csak a fizetése, a Forbes szerint a kompenzációk és opciók közel kétmilliót hoztak 2010-ben a konyhára).
A többi fejlesztés alatt álló projekt egyelőre úgy tűnik, (szemben egy januári pletykával) biztonságban van. A 2014-es pénzügyi évre be van tervezve egy játék a Left 4 Deadet készítő Turtle Rocktól, jön Guillermo del Toro játéka, az Insane a Volition gondozásában, a Homefront második része, ezúttal a Crytektől, illetve a 2010 végén felállított montreali stúdióból egy cím, melyről csak annyit tudni, hogy a tervezője az ex-ubisoftos Patrice Désilets, aki többek között az első két Assassin's Creed kreatív igazgatója volt. Ezen kívül a 2013-as pénzügyi évre kettő, a 2014-esre négy, egyelőre be nem jelentett kulcscím fejlesztése is folyamatban van, az idei évben pedig érkezik a UFC Undisputed 3 és a WWE Brawl, a Metro: Last Light, a South Park játék, vagy épp a Darksiders második része. Reméljük (és kívánjuk) a legjobbakat...
Mindebből a cég le is vonta a következtetést: nem érdemes a családi, gyermekek számára készített és casual játékokba ölni a pénzt, ezért ezzel a vonallal teljesen leállnak (két licenctulajdonossal már meg is állapodtak, kettővel folynak az egyeztetések, ezek között van egyébként a Disney is -- azt egyelőre nem tudni, hogy a Brave című idei Disney/Pixar mozi korábban már bejelentett adaptációját, melyet a Behaviour Interactive fejleszt és a tervek szerint a THQ adott volna ki, ez érinti-e), és kizárólag a megfelelő potenciállal bíró, azaz már bizonyított kulcs-franchise-okra koncentrálnak (ez nagyjából tehát ugyanaz a politika, amely mellett az Activision is elkötelezte magát pár éve).
Nehezebb a helyzet a Warhammer 40,000: Dark Millennium esetében. Korábban felröppent egy pletyka, hogy a cég leállítja az amúgy ígéretes MMOG fejlesztését, esetleg eladja a félkész terméket, ám ezt már akkor is cáfolták, hiszen a Warhammer elég erős brand, van benne potenciál -- a fejlesztési költségek viszont egy ilyen projekt esetében igencsak tetemesek. Épp ezért a befektetői konferencián bejelentették: partnert keresnek, akinek a (nyilván anyagi) segítségével befejezhetik és piacra dobhatják a játékot. (Amint erről lesz további fejlemény, természetesen beszámolunk róla.)
A nehéz anyagi helyzetnek persze komoly következményei vannak a vállalat egészére nézve. Két napja már hírül adtuk, hogy egy bennfentes szerint legalább 170 ember kerül utcára -- nos, mint kiderült, ennél többen kapták meg a munkakönyvüket, összesen 240 dolgozót bocsát el a cég, elsősorban az értékesítési és adminisztratív vonalról. Ennek azonban költségvonzata is van, hiszen a végkielégítések meghaladják a nyolcmillió dollárt, az elveszített állóeszközök értéke 2,5 milliót, a felmondott szerződések után fizetendő bánatpénz kb. félmillió dollárt jelent, összesen tehát közel 11 millióba fáj ez a lépés. Emiatt a cég elnökének fizetését megfelezik minimum egy éves időtartamra: Brian Farrell 718.500 dollár helyett „csak” 359.250 dollárt vihet haza ebben az évben (persze ez csak a fizetése, a Forbes szerint a kompenzációk és opciók közel kétmilliót hoztak 2010-ben a konyhára).
A többi fejlesztés alatt álló projekt egyelőre úgy tűnik, (szemben egy januári pletykával) biztonságban van. A 2014-es pénzügyi évre be van tervezve egy játék a Left 4 Deadet készítő Turtle Rocktól, jön Guillermo del Toro játéka, az Insane a Volition gondozásában, a Homefront második része, ezúttal a Crytektől, illetve a 2010 végén felállított montreali stúdióból egy cím, melyről csak annyit tudni, hogy a tervezője az ex-ubisoftos Patrice Désilets, aki többek között az első két Assassin's Creed kreatív igazgatója volt. Ezen kívül a 2013-as pénzügyi évre kettő, a 2014-esre négy, egyelőre be nem jelentett kulcscím fejlesztése is folyamatban van, az idei évben pedig érkezik a UFC Undisputed 3 és a WWE Brawl, a Metro: Last Light, a South Park játék, vagy épp a Darksiders második része. Reméljük (és kívánjuk) a legjobbakat...
Szörnyen hangzanak ezek a leépítések!
De örülök azért hogy a játékainknak "nem esett baja"!
Pl a befektetőket? Többek között...