San Franciscóban a múlt héten került megrendezésre a THQ Press Day 2008, amelyre többek között a Firing Squad portál is meghívást kapott, jelen hírünk az ő beszámolójuk alapján készült.
Sokakat leginkább a Warhammer 40,000 Dawn of War 2 érdekelt, ám természetesen játszható verzió ebből még nem volt, pusztán egy trailert mutattak be, melyet a letöltéseink között is megtaláltok (rövidsége ellenére is ütős, szó szerint), és megígérték, hogy az elkövetkező hónapokban folyamatosan érkeznek majd az információk a 2009 tavaszán esedékes megjelenésig.
Brian Farell, a THQ vezére a WH40k másik új reménységével, az univerzumra épülő MMOG-vel kapcsolatban is eléggé szűkszavú volt, pusztán annyit közölt, hogy az austini Vigil Studios műhelyében fejlesztés alatt áll, és amint már olyan állapotban lesz, hogy meg lehet mutatni, megteszik.
Az új Red Faction viszont már játszható, kipróbálható állapotban volt. Nekem igazából az első játékkal kapcsolatban vannak jó élményeim, a második messze a várakozások alatt teljesített (számomra életem egyik nagy csalódása volt), nem csoda, hogy évekre eltűnt a süllyesztőben a franchise, már azt hittük, halott. Az új epizód rögtön az első információk alapján felkorbácsolta a kedélyeket, hiszen a készítők úgy döntöttek, külső nézetbe váltanak, ha már egyszer a Gears of Warnak bejött... Érdekes döntés, mert sokak számára ugye az RF az FPS, de ne temessük a projektet előre.
A széria legfőbb jellegzetessége, azaz a megsemmisíthető környezet megmarad, ebben hiba nincs, mint ahogy a sztori sem mozdul el a „hős kontra gonosz, kizsákmányoló nagyvállalat” alapvetéstől. A bemutatott pályán a pusztításba rögtön bele lehetett kóstolni, hiszen a fő karakter kezében ott figyelt az alapértelmezett fegyverként funkcionáló pöröly, mellyel neki lehetett esni a fémfalaknak és betonoszlopoknak. Természetesen esznek hagyományos katonai szerszámok is, mint például a rakétavető vagy géppisztoly, és a fizika is úgy működik, ahogy kell, azaz gáztartályok és más hasonló tereptárgyak várják, hogy beléjük eresszünk néhány golyót majd, és az egyes struktúrákat sem kell darabokra verni, hiszen ha megrogyasztunk egy főtartót, a támasz nélkül maradt objektum összeroskad, ahogy azt kell – persze ilyenkor jobb lesz félrehúzódni, mivel a fizika törvényei ránk is vonatkoznak.
A küldetéseket rádióüzenetek formájában kapjuk, melyet a szövetséges „partizánalakulatok” küldenek számunkra, ezek között lesz túszmentés, páncélozott járművekből álló konvoj kiiktatása és hasonlók. Most is vezethetünk járműveket, a dzsipektől a teherautókon át az APC-kig, de a legjobb mókának a mech-szerű rakodógép tűnik (hasonló az Alien-szériában látotthoz, illetve ilyet már a második részben is terelgethettünk Battle Armor néven), melynek két hatalmas karja önmagában elég erős ahhoz, hogy épületeket amortizáljon le, autókat hajigáljon félre, vagy embereket lapítson ki.
Summa summarum: az újságírókat meggyőzte még ez a korai verzió is, a kötetlen rombolás visszacsempészte a széria régi hangulatát; megjelenés ősszel, addig persze még kapunk újabb információkat ebből a játékból is – én kíváncsian várom, hiszen a remény hal meg utoljára...
A sajtóbemutató további részének már inkább a konzolosok örülhetnek. Csak röviden: a Volition az RF:G mellett a nyílt világú, sikeres Saints Row második részén is dolgozik (PS2, X360), melyben immár női karakterünk is lehet, hősünket aprólakosan testre szabhatjuk, sőt lakását is berendezhetjük, de a nagy trouvaille, hogy a szólista kampányt másodmagunkkal online kooperatív módban is játszhatjuk majd, partnerünk bármikor becsatlakozhat akcióinkba. Különösen finom lesz ez a járműves mókáknál, ahol például egy helikoptert vezetünk, a haver pedig a fedélzeti géppuskát kezeli (rengeteg jármű lesz, a szárazföldieken kívül hajó, jet-ski, repülőgép is). Persze a nagy kérdés, hogy okos dolog-e egy ilyen játékot egy évben kiadni a GTA IV-gyel együtt, még ha ez pár hónappal később, augusztus végén jelenik is meg...
A Warhammer 40K MMO készítői hegesztik a Darksiders: Wrath of War című akció/kalandot is, mely napjainkban játszódik, az angyalok és démonok közti öldöklő küzdelem idején, hősünk pedig nem más, mint az apokalipszis négy lovasának egyike, a Háború... Harcolhatunk mágiával, rettentő pallossal, gépfegyverrel egyaránt, és külön kiemelendő, hogy a látványt a Marvel tehetséges grafikusa, Joe Madureira tervezi, aki az X-Men univerzumban is letette már névjegyét, így a megjelenés sajátos keveréke az amerikai képregényeknek és a manga/anime stílusnak.
Készül a Destroy All Humans: Path of the Furon is, ezúttal az első két részt gyártó Pandemic helyett a Sandblast Games műhelyében, X360-ra és PS3-ra. A széria a 70-es évek B-kategóriás sci-fijeit idéző akcióorgia, különösebb sztori nélkül, egyszerűen az őrjöngésre alapozva: egy repülő csészealjat és annak vezetőjét, egy gonosz alient terelgetve kell kiirtanunk mindenféle rettentő fegyverrel Dél-Kalifornia pánikszerűen rohangáló lakosságát, mindezt képregényszerű stílusban, de látványos vizuális hatásokkal.
A Rainbow Studios tagjaiból alakult 2XL Games készíti a Baja nevű off-road mókát, mely az MX vs ATV franchise-ra hajaz; hatalmas terepen száguldozhatunk különféle játékmódokban, sőt érdekesség, hogy bármikor átadhatjuk a vezérlést a „robotpilótánknak”, ha mondjuk sürgős dolgunk akad. A játék betyár jól néz ki, de sajnos itt is csak X360 és PS3 a két célplatform.
A Rainbow Studios eközben a Deadly Creatures című Wii-poénon dolgozik, amelyben egy tarantulát vagy egy skorpiót irányíthatunk, és az "ő" szemszögéből látjuk az igencsak reálisan felépített világot. Az akciójáték a konzol spéci vezérlőjére van kihegyezve, nagy móka lesz mondjuk előrecsapva lesújtani a skorpió fullánkjával...
A bunyót kedvelő PS3 és X360 tulajok a WWE Smackdown vs. Raw 2009 címnek örülhetnek, melyben helyet kap majd egy kooperatív, sztorimódú kampány is a szokásos csépelés mellett.
Végül meg kell említenünk, hogy a mai trendeknek megfelelően egy jó adag alkalmi játék (casual game) is készül, leginkább a Wii-re kihegyezve. Lesz természetesen egy multiplatformos játék a Pixar júniusban mozikba kerülő új csodája, a WALL-E kapcsán, de strandfoci, strandröplabda és más sportok „főszereplésével” jön a Big Beach Sports (Wii), DS-re a Lock's Quest című 2D-s, anime stílusú stratégia, és szintén a Nintendo nagykonzoljára a Battle of the Bands, mely egy Guitar Hero-klón.
Ennyi volt tehát a THQ sajtónapja – elég színes a kínálat, pörög a kiadó rendesen, aminek csak örülhetünk. Reméljük, a végeredményekben sem kell csalódnunk majd...
Sokakat leginkább a Warhammer 40,000 Dawn of War 2 érdekelt, ám természetesen játszható verzió ebből még nem volt, pusztán egy trailert mutattak be, melyet a letöltéseink között is megtaláltok (rövidsége ellenére is ütős, szó szerint), és megígérték, hogy az elkövetkező hónapokban folyamatosan érkeznek majd az információk a 2009 tavaszán esedékes megjelenésig.
Brian Farell, a THQ vezére a WH40k másik új reménységével, az univerzumra épülő MMOG-vel kapcsolatban is eléggé szűkszavú volt, pusztán annyit közölt, hogy az austini Vigil Studios műhelyében fejlesztés alatt áll, és amint már olyan állapotban lesz, hogy meg lehet mutatni, megteszik.
Az új Red Faction viszont már játszható, kipróbálható állapotban volt. Nekem igazából az első játékkal kapcsolatban vannak jó élményeim, a második messze a várakozások alatt teljesített (számomra életem egyik nagy csalódása volt), nem csoda, hogy évekre eltűnt a süllyesztőben a franchise, már azt hittük, halott. Az új epizód rögtön az első információk alapján felkorbácsolta a kedélyeket, hiszen a készítők úgy döntöttek, külső nézetbe váltanak, ha már egyszer a Gears of Warnak bejött... Érdekes döntés, mert sokak számára ugye az RF az FPS, de ne temessük a projektet előre.
A széria legfőbb jellegzetessége, azaz a megsemmisíthető környezet megmarad, ebben hiba nincs, mint ahogy a sztori sem mozdul el a „hős kontra gonosz, kizsákmányoló nagyvállalat” alapvetéstől. A bemutatott pályán a pusztításba rögtön bele lehetett kóstolni, hiszen a fő karakter kezében ott figyelt az alapértelmezett fegyverként funkcionáló pöröly, mellyel neki lehetett esni a fémfalaknak és betonoszlopoknak. Természetesen esznek hagyományos katonai szerszámok is, mint például a rakétavető vagy géppisztoly, és a fizika is úgy működik, ahogy kell, azaz gáztartályok és más hasonló tereptárgyak várják, hogy beléjük eresszünk néhány golyót majd, és az egyes struktúrákat sem kell darabokra verni, hiszen ha megrogyasztunk egy főtartót, a támasz nélkül maradt objektum összeroskad, ahogy azt kell – persze ilyenkor jobb lesz félrehúzódni, mivel a fizika törvényei ránk is vonatkoznak.
A küldetéseket rádióüzenetek formájában kapjuk, melyet a szövetséges „partizánalakulatok” küldenek számunkra, ezek között lesz túszmentés, páncélozott járművekből álló konvoj kiiktatása és hasonlók. Most is vezethetünk járműveket, a dzsipektől a teherautókon át az APC-kig, de a legjobb mókának a mech-szerű rakodógép tűnik (hasonló az Alien-szériában látotthoz, illetve ilyet már a második részben is terelgethettünk Battle Armor néven), melynek két hatalmas karja önmagában elég erős ahhoz, hogy épületeket amortizáljon le, autókat hajigáljon félre, vagy embereket lapítson ki.
Summa summarum: az újságírókat meggyőzte még ez a korai verzió is, a kötetlen rombolás visszacsempészte a széria régi hangulatát; megjelenés ősszel, addig persze még kapunk újabb információkat ebből a játékból is – én kíváncsian várom, hiszen a remény hal meg utoljára...
A sajtóbemutató további részének már inkább a konzolosok örülhetnek. Csak röviden: a Volition az RF:G mellett a nyílt világú, sikeres Saints Row második részén is dolgozik (PS2, X360), melyben immár női karakterünk is lehet, hősünket aprólakosan testre szabhatjuk, sőt lakását is berendezhetjük, de a nagy trouvaille, hogy a szólista kampányt másodmagunkkal online kooperatív módban is játszhatjuk majd, partnerünk bármikor becsatlakozhat akcióinkba. Különösen finom lesz ez a járműves mókáknál, ahol például egy helikoptert vezetünk, a haver pedig a fedélzeti géppuskát kezeli (rengeteg jármű lesz, a szárazföldieken kívül hajó, jet-ski, repülőgép is). Persze a nagy kérdés, hogy okos dolog-e egy ilyen játékot egy évben kiadni a GTA IV-gyel együtt, még ha ez pár hónappal később, augusztus végén jelenik is meg...
A Warhammer 40K MMO készítői hegesztik a Darksiders: Wrath of War című akció/kalandot is, mely napjainkban játszódik, az angyalok és démonok közti öldöklő küzdelem idején, hősünk pedig nem más, mint az apokalipszis négy lovasának egyike, a Háború... Harcolhatunk mágiával, rettentő pallossal, gépfegyverrel egyaránt, és külön kiemelendő, hogy a látványt a Marvel tehetséges grafikusa, Joe Madureira tervezi, aki az X-Men univerzumban is letette már névjegyét, így a megjelenés sajátos keveréke az amerikai képregényeknek és a manga/anime stílusnak.
Készül a Destroy All Humans: Path of the Furon is, ezúttal az első két részt gyártó Pandemic helyett a Sandblast Games műhelyében, X360-ra és PS3-ra. A széria a 70-es évek B-kategóriás sci-fijeit idéző akcióorgia, különösebb sztori nélkül, egyszerűen az őrjöngésre alapozva: egy repülő csészealjat és annak vezetőjét, egy gonosz alient terelgetve kell kiirtanunk mindenféle rettentő fegyverrel Dél-Kalifornia pánikszerűen rohangáló lakosságát, mindezt képregényszerű stílusban, de látványos vizuális hatásokkal.
A Rainbow Studios tagjaiból alakult 2XL Games készíti a Baja nevű off-road mókát, mely az MX vs ATV franchise-ra hajaz; hatalmas terepen száguldozhatunk különféle játékmódokban, sőt érdekesség, hogy bármikor átadhatjuk a vezérlést a „robotpilótánknak”, ha mondjuk sürgős dolgunk akad. A játék betyár jól néz ki, de sajnos itt is csak X360 és PS3 a két célplatform.
A Rainbow Studios eközben a Deadly Creatures című Wii-poénon dolgozik, amelyben egy tarantulát vagy egy skorpiót irányíthatunk, és az "ő" szemszögéből látjuk az igencsak reálisan felépített világot. Az akciójáték a konzol spéci vezérlőjére van kihegyezve, nagy móka lesz mondjuk előrecsapva lesújtani a skorpió fullánkjával...
A bunyót kedvelő PS3 és X360 tulajok a WWE Smackdown vs. Raw 2009 címnek örülhetnek, melyben helyet kap majd egy kooperatív, sztorimódú kampány is a szokásos csépelés mellett.
Végül meg kell említenünk, hogy a mai trendeknek megfelelően egy jó adag alkalmi játék (casual game) is készül, leginkább a Wii-re kihegyezve. Lesz természetesen egy multiplatformos játék a Pixar júniusban mozikba kerülő új csodája, a WALL-E kapcsán, de strandfoci, strandröplabda és más sportok „főszereplésével” jön a Big Beach Sports (Wii), DS-re a Lock's Quest című 2D-s, anime stílusú stratégia, és szintén a Nintendo nagykonzoljára a Battle of the Bands, mely egy Guitar Hero-klón.
Ennyi volt tehát a THQ sajtónapja – elég színes a kínálat, pörög a kiadó rendesen, aminek csak örülhetünk. Reméljük, a végeredményekben sem kell csalódnunk majd...