THQ: 2013, WH40K, MMOG......és akkor folytassuk innen. A THQ március elsején bejelentette, hogy 8 éves exkluzív licencszerződést kötött a Games Workshoppal, a Warhammer 40,000 világára. Mindez azt jelenti, hogy a kiadó 2013-ig készítheti az újabb WH40K címeket az összes konzolokra, kézikütyükre és PC-re. Utóbbi platformon már igen jól muzsikál a dolog, hiszen a Relic-féle stratégia, a Dawn of War összeladása (kiegészítőkkel együtt) kétmillió példány felett jár.

Ez a kedvező fogadtatás is ráébresztette a THQ vezéreit, hogy van még kakaó ebben az univerzumban, olyan, amely elbír egy MMOG-t is, hiszen itt az a kérdés, van-e olyan közösség, mely élteti azt, és úgy tűnik, igen. Mondjuk ennek megítélését az is megkönnyíti, hogy a kiadó nemzetközi terjesztési alelnöke az a Kelly Flock, aki korábban a Sony Online vezérigazgatója volt... Az pedig már nem is lehetett kérdéses, hogy ki kapja meg a fejlesztési megbízást: a 2006. márciusában megvásárolt texasi (Austin) Vigil Games, melynek alapítója David Adams, az NCSoft egyik korábbi vezetője, és Joe Madureira, a Marvel művésze, akinek kéznyomát viseli például az Uncanny X-Men és a Battle Chasers képregénysorozat. Ráadásul Adams úr nagy WH40K rajongó is egyben, így aztán valóban jó helyre került a karmesteri pálca.

Arra a kérdésre, hogy mikor lesz a tervből valami, Flock úr bölcsen annyit felelt, hogy eltart egy ideig, nem fog hasra ütéssel bemondani 18 hónapos határidőket. Hozzátette azt is, nem akarnak WoW-klónt hegeszteni, hiszen ennek az univerzumnak megvannak a saját erényei, és olyan lehetőségek rejlenek benne, mely bőven megállja majd a helyét az MMO-műfaján belül. A fő célpont Európa, hiszen a GW idevalósi, és itt vannak meg leginkább a gyökerei a 40K-nak, de szeretnék a távol-keletet is meghódítani. A fejlesztés egyelőre PC-re történik, hisz a konzolos MMOG még mindenhol csak tervekben létezik. Várjuk szeretettel!