Abban azt hiszem egyetérthetünk, hogy az első dolog, amit a következő konzolgenerációval kapcsolatban elvárhatunk, hogy az erősebb hardverelemeknek köszönhetően a játékok gyorsabban tudjanak futni. 60 fps lebeg mindenki szeme előtt, s noha erre tényleg megvan a lehetőség, a nyitócímek közül több program is inkább marad a 30 fps értéknél.

Az Eidos Montreal berkeiben készülő Thief is azon programok közé tartozik, amelyek nem hajszolják a minél nagyobb képkocka/másodperc értéket. A fejlesztést vezető Stephane Roy szavaiból az vehető ki, hogy a játékuk PlayStation 4-re írt változata maximálisan 30 fps-t tud felmutatni, hiszen egy ilyen típusú játék esetében nem a gyorsaság az elsődleges szempont.

„Egy lövölde esetében ez nem is kérdés; minél nagyobb az fps-érték, annál jobb. Azonban egy olyan típusú játék szempontjából, mint amilyenen én is dolgozok, más a helyzet. Nem akarom a csapatomat emiatt hajszolni, ha nem létfontosságú. Ha a játékos nem látja a különbséget, akkor én inkább részletesebb fizikát szeretnénk, mintsem 60 fps-t.”

Már John Carmack is megmondta, hogy a következő generáció első programjai továbbra is az alsó határnak számító 30 fps-t fogják megcélozni, s nem csak a Killzone: Shadow Fall marad ezen az értéken, hanem nagy valószínűséggel az új Thief is -- persze csak konzolon, PC-n ugyanis, ha nincs a programban lekorlátozva, a határ a csillagos ég.

Érkezett továbbá egy fejlesztői videó, amiben a csapat arról beszél milyen az új játékon dolgozni, mely ugyebár egy gazdag múlttal és nagy rajongói táborral rendelkező sorozat felfrissítése.