A február 28-án megjelenő új Thief (még friss a gameplay videó) egyik játékmechanizmusa az lett volna, hogy a bizonyos módokon bemutatott gyilkosságok vagy látványos mozdulatok után tapasztalati pontokkal látja el a játékosokat, ezzel növelve Garrett képességeit. A játék ezen eleme azonban nem váltott ki osztatlan sikert a közösség tagjainak körében, s ahogy azt kell, az elégedetlenségüknek hangot is adtak, mígnem az Eidos végül beadta a derekát.
A fejlesztőcsapat egy blogbejegyzésben hozta a világ tudtára, hogy a rajongói nyomásnak engedelmeskedve eltávolították a tapasztalati pontokat a játékból. A vezető pályatervező, Daniel Windfeld Schmidt és a fejlesztést igazgató, Nic Cantin úgy fogalmazott, hogy az XP-rendszer elterelte a játékosok figyelmét a lopásokra koncentráló fő játékmenetről, mely a szabadságról szól, arról, hogy úgy végezhetjük el a küldetést, ahogy csak akarjuk, a jutalom pedig ennek elvégzése kell, hogy legyen, nem az egyes lépések kiválasztása.
Természetesen Cantin és Schmidt elismerte, hogy a döntés meghozásában nagy szerepet játszott a rajongók negatív visszajelzése, s már ők is látják, hogy a tapasztalati pontok osztogatása nem volt helyes.