Ilyen termék jelen hírünk tárgya, melynek címe THEY, azaz ŐK. Mielőtt a moziszerelmesek felajzódnának, hamar essünk túl rajta: úgy tűnik, a játéknak semmi köze a 2002-es, Robert Harmon-féle B-kategóriás (és akkor finom voltam), hasonló című horrorhoz, sem a ’98-as, jobban sikerült Carpenter-filmhez (They Live, Elpusztíthatatlanok).

A játék egy következő generációs FPS, melyben egy- és többszemélyes játékmódok is helyet kapnak. Sajnos az IMC marketingesei olyan botrányos frázissalátát tettek le sajtóközleményként az asztalra, hogy abból sok értelmes dolgot nem lehet leszűrni, az „elképesztő”, „soha nem látott” és hasonló jelzőket kidobálva. Mert mit kezdjek ezzel: „forradalmi és egyedi fegyverrendszer, melynek köszönhetően ’beleszeretsz’ a fegyveredbe”? A háttérsztori „rejtélyes sci-fi történet”, az ellenségek „eltérőek, ijesztőek és intelligensek”, a főhőssel „azonosulni lehet”, a környezet „elpusztítható, és ez a „játékmenet szempontjából is fontos”, a fizika „alaposan ki lesz használva”. Ez így nulla információ, jelzem - kiadó, fejlesztő, megjelenési dátum ismeretlen. A kiadott két kép - melyek közül az egyik egy játékbeli felvétel, a másik egy művészi alkotás - sem túl sokat mond, pofás darab mindkettő, bár az első nekem kissé Photoshop-szagú, a másodikon pedig picit érezhető némi Half-Life 2 beütés. Mindegy is, nemsokára okosabbak leszünk, hiszen Lipcsében a sajtó kiválasztottjai egy félórás demonstrációban győződhetnek meg a játék mottójáról: „Semmi nem az, aminek látszik!”