Azt már az 1.2-es javítás megjelenésekor tudtuk, hogy a program készítői szeretnének egy kaland- és küldetésszerkesztőt készíteni a Witcherhez, mellyel bárki saját, akár az eredetivel felérő minőségű kalandot készíthet. Azt mondanom sem kell, hogy egy ilyen szerkesztő alaposan meghosszabbítja a játék élettartamát, hiszen nagyon sok játékos van, aki abban leli örömét, ha ötleteit egy számítógépes játék formájában valósíthatja meg. Gondoljunk csak arra, hogy a Neverwinter Nights első és második részéhez adott Aurora Toolsettel mennyi kiváló modult készítettek a rajongók, de ugyanez elmondható az általában a stratégia játékokhoz mellékelt pályaszerkesztőkről is. Mostantól a Witchernek sem kell szégyenkeznie, hiszen megérkezett a D'jinni kalandmodul szerkesztő program.
De ne szaladjunk ennyire előre, először nézzük meg, mi is kell ahhoz, hogy használhassuk ezt az új eszközt! Az editorral egy időben kiadták az (ugyancsak régóta várt) 1.3-as verziószámú javítást is, mely ismét tökéletesíti egy kicsit az RPG-t. A több fejezetben, illetve bizonyos helyszíneken előforduló fagyások többé már nem fordulnak elő, és remélhetőleg szintén búcsút mondhatunk a beszélgetések közben meglehetősen furcsa dolgokat mutató kamerának (tudniillik gyakran megesett, hogy amikor felállt egy karakter, a perverz kamera a hasára, illetve a kicsivel az alatt lévő szervére koncentrált). Emellett a két dolog mellett természetesen sok más javítást is tartalmaz a folt, melyeket részletesen elolvashattok, ha megnézitek a PGO-n a patch letöltés oldalát. A javítás legfontosabb tulajdonsága, hogy alkalmassá teszi a játékot a felhasználók által készített kalandmodulok futtatására. A fejlesztők meg is ajándékoznak minket egy általuk készített mini kiegészítővel, melynek címe: The Price of Neutrality. Ez körülbelül két órás játékidőt biztosít, és a benne hozott döntések alapján több befejezéssel is rendelkezik. A történetben Kaer Morhen körül fogunk kalandozni, és kicsivel mélyebben is megismerkedhetünk a többi witcherrel. A modul remekül példázza, mire lehetünk képesek az új szerkesztővel.
És ezzel ismét elérkeztünk a kalandszerkesztő programhoz, amit a CD Projektes srácok D'jinni névre kereszteltek el. Bár futólag a játékban is van róla szó, a D'jinninek leginkább Andrzej Sapkowski The Last Wish nevű novelláskötetében (és azon belül is a névadó, The Last Wish novellában) jut nagyobb szerep, amikor is Geralt, Dandelion és Yennefer majdnem otthagyják a fogukat egy D'jinn-nel való találkozáskor.
Maga az alkalmazás a fejlesztők bevallása alapján még csak béta állapotban van, ám már így is nagyon jól használható. Azt már az elején le kell szögezni, hogy ez nem az a könnyen használható, kézre álló program, mint amilyen például az Aurora Toolset. Bizony meglátszik, hogy a játék nagy részét is ezzel az editorral rakták össze - én első látásra meg is ijedtem tőle, mert eléggé komplexnek tűnik. Ezt jól tudhatták a CD Projektnél is, mivel mellékeltek egy közel hatvan oldalas kézikönyvet is hozzá, ami részletesen bemutatja a D'jinni használatát. Reméljük, ez az összetettség nem fogja elrettenteni a rajongókat, és hamarosan dúskálhatunk a jobbnál jobb modokban.
De ne szaladjunk ennyire előre, először nézzük meg, mi is kell ahhoz, hogy használhassuk ezt az új eszközt! Az editorral egy időben kiadták az (ugyancsak régóta várt) 1.3-as verziószámú javítást is, mely ismét tökéletesíti egy kicsit az RPG-t. A több fejezetben, illetve bizonyos helyszíneken előforduló fagyások többé már nem fordulnak elő, és remélhetőleg szintén búcsút mondhatunk a beszélgetések közben meglehetősen furcsa dolgokat mutató kamerának (tudniillik gyakran megesett, hogy amikor felállt egy karakter, a perverz kamera a hasára, illetve a kicsivel az alatt lévő szervére koncentrált). Emellett a két dolog mellett természetesen sok más javítást is tartalmaz a folt, melyeket részletesen elolvashattok, ha megnézitek a PGO-n a patch letöltés oldalát. A javítás legfontosabb tulajdonsága, hogy alkalmassá teszi a játékot a felhasználók által készített kalandmodulok futtatására. A fejlesztők meg is ajándékoznak minket egy általuk készített mini kiegészítővel, melynek címe: The Price of Neutrality. Ez körülbelül két órás játékidőt biztosít, és a benne hozott döntések alapján több befejezéssel is rendelkezik. A történetben Kaer Morhen körül fogunk kalandozni, és kicsivel mélyebben is megismerkedhetünk a többi witcherrel. A modul remekül példázza, mire lehetünk képesek az új szerkesztővel.
És ezzel ismét elérkeztünk a kalandszerkesztő programhoz, amit a CD Projektes srácok D'jinni névre kereszteltek el. Bár futólag a játékban is van róla szó, a D'jinninek leginkább Andrzej Sapkowski The Last Wish nevű novelláskötetében (és azon belül is a névadó, The Last Wish novellában) jut nagyobb szerep, amikor is Geralt, Dandelion és Yennefer majdnem otthagyják a fogukat egy D'jinn-nel való találkozáskor.
Maga az alkalmazás a fejlesztők bevallása alapján még csak béta állapotban van, ám már így is nagyon jól használható. Azt már az elején le kell szögezni, hogy ez nem az a könnyen használható, kézre álló program, mint amilyen például az Aurora Toolset. Bizony meglátszik, hogy a játék nagy részét is ezzel az editorral rakták össze - én első látásra meg is ijedtem tőle, mert eléggé komplexnek tűnik. Ezt jól tudhatták a CD Projektnél is, mivel mellékeltek egy közel hatvan oldalas kézikönyvet is hozzá, ami részletesen bemutatja a D'jinni használatát. Reméljük, ez az összetettség nem fogja elrettenteni a rajongókat, és hamarosan dúskálhatunk a jobbnál jobb modokban.