A The Witcher világában nincsenek hősök - az emberek ugyan szükségét érzik a segítségnek, és, miután megkapják az áhított beavatkozást, leütik, kirabolják, és megbecstelenítik segítőiket. Az elfek mocskos teremtmények, akiknek minden vágya a többi faj kizsigerelése, az emberek pedig fajgyűlölők: utálnak mindent és mindenkit, aki különbözik tőlük. Geralt, a The Witcher főszereplője, nem hős. Ő egy boszorkányvadász, egy figura, akinek nincsenek érzelmei, akit arra "tenyésztettek ki", hogy szolgálja a népet. Ám az esetében valami történt - valami furcsa, megmagyarázhatatlan: először csak szánalmat érzett, később számtalan más, a fajtájához nem illő dolog került elő. De mitől is kezdett el önállóan gondolkodni, önállóan dönteni, érezni?
Többek között ezekre a kérdésekre is választ kapunk majd a mai napon aranylemezre került The Witcher játékból. A fejlesztők közölték: sok-sok késés, sok-sok csúszás, és számtalan bocsánatkérés után nincs tovább: befejezték, a végére értek a programnak, amelyet mi, PC-s szerepjátékrajongók úgy várunk, mint a megváltót. De nézzünk egy kicsit alaposabban utána, mit várhatunk vele kapcsolatban, ki áll mögötte, és nagyvonalakban mégis, miért sikoltozik a szerkesztőségben mindenki - leszámítva Grathet, aki csak egy "Halo 3"-at motyog maga elé - ha szóba kerül a szoftver.
Geralt kitalálója a lengyel Andrzej Sapkowski 1948. június 21-én született, de tehetsége egészen 1986-ig titokban maradt: ekkor jelent meg első írása nyomtatásban, a The Witcher, a lengyel Fantasyka magazinban. A kritikák és az olvasók egyaránt a mennyekbe repítették az írót (aki mellesleg saját bevallása szerint hatalmas Tolkien-rajongó, és éppen ebből a szeretetből építette fel speciális, sötét és kilátástalan világát, a mester műveit a lengyel történelemmel ötvözve), aki ezek után hobbiként tekintett erre a szakmára. 1990-ben megjelent a Lesser Evil "rövid története", ezt követte 92-ben a Sword of Destiny, majd az In a Bomb Crater 1993-ban, ezek után többek között két könyv - Blood of the Elves és Narrenturm - született, 1994-ben és 2002-ben. Az író szerint történeteinek varázsa a realitásban rejlik. "Mindenki szereti olvasni Tolkien magasztos meséjét, azonban csak kevesen érzik benne otthon magukat." - nyilatkozta - "Ennek pedig az az oka, hogy a világunkban elképzelhetetlenek ilyen hősök, ilyen csodatételek. A Witcher világa azért áll közel hozzánk, mert bár itt is számtalan misztikus, képzeletbeli szörny és faj éli saját életét, ezek kapcsolata a mi mocskos világunkhoz hasonló: mindenki érdekből cselekszik, a hősöket pedig megbecstelenítik, mielőtt hírnévre tehetnének szert."
A játéknak még egy különlegessége mindenképpen lesz: a hazai polcokra teljes magyar szinkronnal kerül. Geraltot, a játék mutáns főhősét Csík Csaba Krisztián kelti majd életre: a fiatalembert azt hiszem, semmilyen szinkronrajongónak nem kell bemutatni, számtalan sikeres sorozatban hallhattuk már őt, ám igazán emlékezeteset a Dragon Ball sorozat Szívtelen Sátánjaként, illetve a Szökés Fernando Sucréjaként alkotott hangjával. Azar Javedet Vass Gábor szólaltatja meg nekünk: a színészt bemutatni egy évtized is kevés lenne. Az 51 esztendős úriember 1984-től a Madách Színház tagja volt, jelenleg Győrött dolgozik, azonban azok, akik netalántán nem járnak a kultúra szentélyébe, a televízióban is sokszor találkozhattak vele: sokáig az első magyar mozicsatorna "speaker voice"-a (bemondója) volt, de többek között megfordult már Bruce Willisként a Die Hard első részének eredeti szinkronjában, találkozhattunk vele Robert De Niróként, valamint Patrick Swayze-ként a Ghost című zsenális romantikus filmben. Kalksteint Kassai Károly formálja majd nekünk magyarrá - az 1957-ben született színészt leginkább Jackie Chanként ismerhetjük, de Steve Buscemit is ő szólaltja meg a legjobban. Dandeliont Csőre Gábor vési majd az emlékezetünkbe - remélhetőleg örökre -, róla azt hiszem, nem kell túl sokat mondani: Zsákos Frodóként és Eric Cartmanként felejthetetlen figurája lett a magyar szinkrontörténelemnek.
A program tehát most már teljesen késznek mondható: reméljük, a minőségnek csak jót tett a számtalan halasztás, pár héten belül együtt izgulhatunk Geraltért, és együtt hozhatjuk meg azokat a döntéseket, amelyeknek hála kiderül, hogy mitől más ő, mint az összes többi, hozzá hasonló figura. A Neverwinter Nights első részének motorját (!) felhasználó akció-szerepjáték reméljük, legalább akkora legendává válik megjelenése után, mint amilyen előtte is lett.
Többek között ezekre a kérdésekre is választ kapunk majd a mai napon aranylemezre került The Witcher játékból. A fejlesztők közölték: sok-sok késés, sok-sok csúszás, és számtalan bocsánatkérés után nincs tovább: befejezték, a végére értek a programnak, amelyet mi, PC-s szerepjátékrajongók úgy várunk, mint a megváltót. De nézzünk egy kicsit alaposabban utána, mit várhatunk vele kapcsolatban, ki áll mögötte, és nagyvonalakban mégis, miért sikoltozik a szerkesztőségben mindenki - leszámítva Grathet, aki csak egy "Halo 3"-at motyog maga elé - ha szóba kerül a szoftver.
Geralt kitalálója a lengyel Andrzej Sapkowski 1948. június 21-én született, de tehetsége egészen 1986-ig titokban maradt: ekkor jelent meg első írása nyomtatásban, a The Witcher, a lengyel Fantasyka magazinban. A kritikák és az olvasók egyaránt a mennyekbe repítették az írót (aki mellesleg saját bevallása szerint hatalmas Tolkien-rajongó, és éppen ebből a szeretetből építette fel speciális, sötét és kilátástalan világát, a mester műveit a lengyel történelemmel ötvözve), aki ezek után hobbiként tekintett erre a szakmára. 1990-ben megjelent a Lesser Evil "rövid története", ezt követte 92-ben a Sword of Destiny, majd az In a Bomb Crater 1993-ban, ezek után többek között két könyv - Blood of the Elves és Narrenturm - született, 1994-ben és 2002-ben. Az író szerint történeteinek varázsa a realitásban rejlik. "Mindenki szereti olvasni Tolkien magasztos meséjét, azonban csak kevesen érzik benne otthon magukat." - nyilatkozta - "Ennek pedig az az oka, hogy a világunkban elképzelhetetlenek ilyen hősök, ilyen csodatételek. A Witcher világa azért áll közel hozzánk, mert bár itt is számtalan misztikus, képzeletbeli szörny és faj éli saját életét, ezek kapcsolata a mi mocskos világunkhoz hasonló: mindenki érdekből cselekszik, a hősöket pedig megbecstelenítik, mielőtt hírnévre tehetnének szert."
A játéknak még egy különlegessége mindenképpen lesz: a hazai polcokra teljes magyar szinkronnal kerül. Geraltot, a játék mutáns főhősét Csík Csaba Krisztián kelti majd életre: a fiatalembert azt hiszem, semmilyen szinkronrajongónak nem kell bemutatni, számtalan sikeres sorozatban hallhattuk már őt, ám igazán emlékezeteset a Dragon Ball sorozat Szívtelen Sátánjaként, illetve a Szökés Fernando Sucréjaként alkotott hangjával. Azar Javedet Vass Gábor szólaltatja meg nekünk: a színészt bemutatni egy évtized is kevés lenne. Az 51 esztendős úriember 1984-től a Madách Színház tagja volt, jelenleg Győrött dolgozik, azonban azok, akik netalántán nem járnak a kultúra szentélyébe, a televízióban is sokszor találkozhattak vele: sokáig az első magyar mozicsatorna "speaker voice"-a (bemondója) volt, de többek között megfordult már Bruce Willisként a Die Hard első részének eredeti szinkronjában, találkozhattunk vele Robert De Niróként, valamint Patrick Swayze-ként a Ghost című zsenális romantikus filmben. Kalksteint Kassai Károly formálja majd nekünk magyarrá - az 1957-ben született színészt leginkább Jackie Chanként ismerhetjük, de Steve Buscemit is ő szólaltja meg a legjobban. Dandeliont Csőre Gábor vési majd az emlékezetünkbe - remélhetőleg örökre -, róla azt hiszem, nem kell túl sokat mondani: Zsákos Frodóként és Eric Cartmanként felejthetetlen figurája lett a magyar szinkrontörténelemnek.
A program tehát most már teljesen késznek mondható: reméljük, a minőségnek csak jót tett a számtalan halasztás, pár héten belül együtt izgulhatunk Geraltért, és együtt hozhatjuk meg azokat a döntéseket, amelyeknek hála kiderül, hogy mitől más ő, mint az összes többi, hozzá hasonló figura. A Neverwinter Nights első részének motorját (!) felhasználó akció-szerepjáték reméljük, legalább akkora legendává válik megjelenése után, mint amilyen előtte is lett.
A hellgate london maximumon elfutott és még nem is akadt!!!(mármint a demó)
Remélem igen...XD
Mondjuk nekem furcsa volt az irányítás a videón!!!
AMugy én nem ilyesféére vártam hanem belsőnézetesre!!
De sztem ez is jó lessz!!
De mér nem dobtak ki demótt???
Jó játék lesz a Witcher, hogy témázzunk is.
(nincs fontosági sorend köztük ) Akkor jó kis nap lesz majd. CSak ne hogy közbe jöjjön valami.
Meglesz benne, ami nekem kell.
Minimum követelmény:
* Windows XP SP 2 vagy Vista (a legújabb javításokkal)
* Intel Pentium 4 2.4GHz vagy AMD Athlon 64 2800+
* 1 GB RAM Windows XP-hez / 1536 MB Vistához
* 128 MB VRAM vagy több, DirectX9 és ShaderModel 2.0 támogatással (NVIDIA GeForce 6600 vagy ATI Radeon 9800 vagy jobb)
* 8.5 GB szabad hely
* DirectX 9.0c kompatibilis hangkártya, plusz hangfal vagy fejhallgató
* DVD-ROM
Ajánlott gépigény:
* Windows XP SP 2 vagy Vista (a legújabb javításokkal)
* Intel Core 2 Duo 2.13 GHz vagy AMD X2 5600+
* 2 GB RAM
* NVIDIA GeForce 7900 GTX vagy ATI Radeon X1950 PRO
* 8.5 GB szabad hely
* DirectX 9.0c kompatibilis hangkártya, plusz hangfal vagy fejhallgató
* DVD-ROM