Pengusz kolléga négy napja jelentette be a Sims3 hivatalos webszájtjának debütálását, melyen a március 19-i dátum díszeleg egyelőre a szép nagy hangulatkristályos logóval. Nos, szerencsére nem kell addig várnunk az információkra, hiszen a Games for Windows magazin legfrissebb számában lesz a világpremier (lásd oldalt), és sok külhoni portál már szivárogtatott belőle részleteket.
A játékmechanizmus alaposan megváltozik, és inkább lesz az egész egyfajta cRPG, mint menedzselős-nevelgetős szimulátor. A karaktertervezésnél sokkal több opciónk lesz, egyrészt a külső megjelenést tekintve (végre igazi kövér vagy sovány embereket, izomagyú srácokat is kreálhatunk!), másrészt a jellemeket, hiszen a korábbi értékek (rendes/trehány, stb.) helyett afféle traits-szisztémát kapunk, azaz jellemleírások közül állíthatjuk össze, milyen is emberünk (például gonosz, paranoiás, játékos). A mindennapi életben is visszaköszön ez a szerepjátékos beütés, például lesznek buffok, azaz simjeink hangulatát különböző események befolyásolják, így napokig duzzoghat, ha maga alá csurgatott, és egy hónapig felhők között járhat egy kiadós kufirc után. Megszűnik a régi szükségletkijelzős móka is, ami ugye a legnagyobb kerékkötője volt a szabadságnak: lemegy az éhségjelző, megetetem a komát, közben a szükséglet is lecsökkent, irány a vécé, és így tovább. A sim általános közérzete lesz ezentúl az egyetlen fontos mérce, ez befolyásolja az előbb említett hangulatot, és ha megéhezik a figura, egy értesítőt kapunk erről, melyre kattintva magától gondoskodik az önellátásról hősünk.
Ezt a szinte műfajváltásnak nevezhető lépést erősíti a kibővült készletrendszer is. Eddig is volt ilyen, ahová ugye bepakolhattunk ezt-azt, most azonban egy teljes megoldást kapunk, például beletömhetünk különféle alapanyagokat, és ezekből simünk aztán készíthet kaját magának akár a semmi közepén is, sőt a receptet mi is kitalálhatjuk, nem kell a gyárilag szállítottakhoz ragaszkodnunk. A másik nagy dobás, hogy kis világunk minden elemét, legyen az bútor, ruha, vagy haj, egyetlen mozdulattal átszínezhetjük, egyedi kinézetűre varázsolhatjuk (ezt láthattuk már a Szabadidő kiegészítésben ajándékul kapott PC-re előtelepített Sims3 teaserben is). Apropó: semmi közepe. Nos igen, talán ez az egyik legnagyobb trouvaille: a világ, melyben karaktereink élnek, egyetlen hatalmas, nyitott univerzum lesz. Bármikor kisétálhatunk házunkból, elgyalogolhatunk a boltba vagy a parkba, megszólíthatjuk a járókelőket, átmehetünk a szomszédba egy kis dumára, barátkozásra.
Mindezt betetőzi az a szisztéma, melyet Will Wright mester és csapata a Spore-hoz fejlesztett ki, és melyet a Rod Humble vezette EA Sims stúdió is átültetett a Sims 3-ba: családunkat feltölthetjük a TS3 portálra, és innen mások famíliáit letölthetjük, játékunkba importálhatjuk, így akár ismerőseink emberkéivel is megtömhetjük városunkat. Sajnos ez azt jelenti, hogy továbbra sem lesz többszemélyes üzemmód, de ez a kvázi multi azért egyfajta gyógyírt jelenthet minderre. A legnagyobb szívfájdalom azonban egyelőre a megjelenési dátum, mert hallottunk már 2008 végét, aztán 2009 tavaszát is, most viszont már egy 2009. december 15-ös időpont bukkant fel, mely persze nem hivatalos, de ha a Spore kálváriájából indulok ki... Nos, meglátjuk, addig elleszünk az újabb és újabb infókkal, melyeket természetesen szállítani fogunk nektek ezerrel, mert igen nagy dobásnak ígérkezik az új felvonás - megint.
A játékmechanizmus alaposan megváltozik, és inkább lesz az egész egyfajta cRPG, mint menedzselős-nevelgetős szimulátor. A karaktertervezésnél sokkal több opciónk lesz, egyrészt a külső megjelenést tekintve (végre igazi kövér vagy sovány embereket, izomagyú srácokat is kreálhatunk!), másrészt a jellemeket, hiszen a korábbi értékek (rendes/trehány, stb.) helyett afféle traits-szisztémát kapunk, azaz jellemleírások közül állíthatjuk össze, milyen is emberünk (például gonosz, paranoiás, játékos). A mindennapi életben is visszaköszön ez a szerepjátékos beütés, például lesznek buffok, azaz simjeink hangulatát különböző események befolyásolják, így napokig duzzoghat, ha maga alá csurgatott, és egy hónapig felhők között járhat egy kiadós kufirc után. Megszűnik a régi szükségletkijelzős móka is, ami ugye a legnagyobb kerékkötője volt a szabadságnak: lemegy az éhségjelző, megetetem a komát, közben a szükséglet is lecsökkent, irány a vécé, és így tovább. A sim általános közérzete lesz ezentúl az egyetlen fontos mérce, ez befolyásolja az előbb említett hangulatot, és ha megéhezik a figura, egy értesítőt kapunk erről, melyre kattintva magától gondoskodik az önellátásról hősünk.
Ezt a szinte műfajváltásnak nevezhető lépést erősíti a kibővült készletrendszer is. Eddig is volt ilyen, ahová ugye bepakolhattunk ezt-azt, most azonban egy teljes megoldást kapunk, például beletömhetünk különféle alapanyagokat, és ezekből simünk aztán készíthet kaját magának akár a semmi közepén is, sőt a receptet mi is kitalálhatjuk, nem kell a gyárilag szállítottakhoz ragaszkodnunk. A másik nagy dobás, hogy kis világunk minden elemét, legyen az bútor, ruha, vagy haj, egyetlen mozdulattal átszínezhetjük, egyedi kinézetűre varázsolhatjuk (ezt láthattuk már a Szabadidő kiegészítésben ajándékul kapott PC-re előtelepített Sims3 teaserben is). Apropó: semmi közepe. Nos igen, talán ez az egyik legnagyobb trouvaille: a világ, melyben karaktereink élnek, egyetlen hatalmas, nyitott univerzum lesz. Bármikor kisétálhatunk házunkból, elgyalogolhatunk a boltba vagy a parkba, megszólíthatjuk a járókelőket, átmehetünk a szomszédba egy kis dumára, barátkozásra.
Mindezt betetőzi az a szisztéma, melyet Will Wright mester és csapata a Spore-hoz fejlesztett ki, és melyet a Rod Humble vezette EA Sims stúdió is átültetett a Sims 3-ba: családunkat feltölthetjük a TS3 portálra, és innen mások famíliáit letölthetjük, játékunkba importálhatjuk, így akár ismerőseink emberkéivel is megtömhetjük városunkat. Sajnos ez azt jelenti, hogy továbbra sem lesz többszemélyes üzemmód, de ez a kvázi multi azért egyfajta gyógyírt jelenthet minderre. A legnagyobb szívfájdalom azonban egyelőre a megjelenési dátum, mert hallottunk már 2008 végét, aztán 2009 tavaszát is, most viszont már egy 2009. december 15-ös időpont bukkant fel, mely persze nem hivatalos, de ha a Spore kálváriájából indulok ki... Nos, meglátjuk, addig elleszünk az újabb és újabb infókkal, melyeket természetesen szállítani fogunk nektek ezerrel, mert igen nagy dobásnak ígérkezik az új felvonás - megint.