A Secret World évek óta készül a Funcom boszorkánykonyhájában, hiszen az első koncepciórajzok már 1996-1997 környékén megszülettek. 2002-ben már javában folyt a Cabal névre keresztelt MMO fejlesztése, ám a Dreamfall készítése miatt egy időre spájzolták a projektet, melyet aztán 2006-ban indítottak ismét útjára, The Secret World néven. A program producere, írója és rendezője Ragnar Tornquist lett, aki az Age of Conant leszámítva a korábbi Funcom játékok fejlesztésében is aktívan részt vett.
De milyen játék is lesz ez a Secret World? A program egy akció-kaland-MMORPG, mely napjainkban fog játszódni (itt adjunk hálát az égnek, hogy nem egy középkori fantasy MMO-játék készül ismét). A címben szereplő Secret World azt a titkos világot jelöli, mely a hétköznapi emberek mindennapjai mögött húzódik meg. Azt a világot, melyet a kormányok, titkos szervezetek, szekták megpróbálnak az egyszerű ember elől rejtve tartani. Ebben a világban démonok, vámpírok, félistenek és különös lények élnek, melyek számos szörnyű eseményért felelősek. Sokáig egyensúly volt az ismert és e titkos világ között, mely azonban nem maradhatott fenn örökké. Ahogy a játék mottója is mondja: Sötét napok közelednek (Dark days are coming). A játékosok fogják azokat az embereket megszemélyesíteni, akiknek fel kell venniük a harcot a világot egyre jobban elözönlő lényekkel, illetve megfejteni a rejtélyeket, melyeket a Secret World kínál.
A játék az Age of Conan első feléhez hasonlóan nagy hangsúlyt fog fektetni a program egyjátékos módjára. Ez annyit jelent, hogy rengeteg olyan küldetés lesz, melyet egyedül kell megoldania a játékosnak. Ragnar Tornquist szerint a Funcom kutatásai azt mutatják, hogy az MMO-játékosok nagy része a csapatos kalandozás mellett sok időt tölt el azzal, hogy egyedül játszik az adott MMO világában. Ez persze nem jelenti azt, hogy a szokásos többszereplős kalandozásnak búcsút kell inteni, hiszen ilyen küldetésekből is bőven akad majd a Secret Worldben. Az Age of Conan egyik nagy hibáját, mely azt volt, hogy magasabb szinten már nem volt elegendő érdekes tartalom a játékban, Tornquist elmondása szerint nem fogják még egyszer elkövetni. (Megjegyzem, az Age of Conant és a The Secret Worldöt a Funcomon belül két külön csapat készíti.)
A Secret World egyik legérdekesebb húzása, hogy egyáltalán nem lesznek sem kasztok, sem tapasztalati szintek a játékban. Utóbbi annyit tesz, hogy a programban az egyre jobb felszerelések megszerzése és a speciális képességek/képzettségek megtanulása és fejlesztése képezi majd a karakterfejlődés lényegét. Ragnar Tornquist szerint a legfontosabb a használt képességek kombinációja lesz, és nem azok erőssége. Így próbálják azt elérni, hogy a kezdő játékosok is könnyen tudjanak együtt játszani olyan emberekkel, akik már több tucatnyi órát öltek bele a játékba. Az elmondottak alapján nem lesz a játékban grindelés, tehát nem kell órákon át vaddisznókat ölnünk csak azért, hogy elég magas szintűek legyünk ahhoz, hogy a haverok tápos csapatával tudjunk együtt játszani.
Rátérve a kaszt nélküli játékmenetre: minden karakter átlagemberként kezdi a játékot, nem lesznek varázslók, harcosok, tolvajok stb. A játék előrehaladtával folyamatosan szerzünk új képességeket, ám ezekhez nem fog (legalábbis a jelenlegi információk alapján) semmilyen megkötés tartozni. Megtehetjük persze, hogy csak egy irányba specializálódunk, tehát rágyúrunk a fegyveres harcra és az erőre, hogy egy terminátorszerű katonát hozzunk létre. Ám az is lehetséges lesz, hogy egy géppisztollyal futkosó és voodoo-varázslatot használó karaktert alkotunk magunknak. A kinézet kialakításánál a mai MMO-knál már megszokott lehetőségeket fogjuk kapni: bármilyen ruhát, frizurát, arcformát, stílust kialakíthatunk magunknak. Ráadásul mivel a védelmünk elsősorban nem attól függ majd, hogy milyen vértezetet hordunk, nem kell talpig fémpáncélban járnunk a városok utcáit, ami valljuk meg, elég hülyén is nézne ki egy modern környezetben játszódó játékban. Megtehetjük, hogy egy csipetnyi topban, szexi szoknyában nézünk szembe a szörnyekkel (ez inkább a női karaktereknél ajánlott, ha nem akarjuk, hogy megkérdőjelezzék nemi identitásunkat).
A játékmenetben a harc mellett nagyon fontos szerepet fognak kapni a minijátékok, a játékosok által megoldandó fejtörők (melyekhez gyakran egy egész csapatra szükség lesz), a Secret World világának titkainak leleplezése, de az is előfordulhat, hogy szabotázsakciókat kell végrehajtanunk az ellenség területén. Örömteli hír, hogy Ragnar elmondása alapján jól kidolgozott történetnek lehetünk szereplői a játékban, mely valljuk meg, nem jellemző az MMO-játékok többségére. Kiderültek a játékban szereplő helyszínek is, melyek a következők lesznek: New York, London, Szöul, New England és egy egyiptomi helyszín. Ezek közül mindegyik elérhető lesz a játék elejétől fogva, de természetesen ha nem vagyunk elég felkészültek, akkor a nehezebb helyszíneken nem fogjuk sokáig húzni.
Számos olyan részlet van még a játékkal kapcsolatban, melyet homály fed, ilyen például a PvP (játékos játékos elleni harc) lehetősége, melyről sajnos még semmit sem mondott Ragnar Tornquist. A játék megjelenését illetően szintén a sötétben tapogatózunk, mindössze annyit tudunk, hogy a játék már játszható állapotban van, ám még rengeteg dolgot kell benn tesztelni. Ha ránk mosolyog a szerencse, az év második felében talán már kapunk videókat a játékmenetből is. Drukkoljunk a Funcomnak, mert ez a játék végre kiemelkedhet a minket az elmúlt években elárasztó tucat-MMOG-k tengeréből. Zárásként tekintsétek meg a játék fantasztikus debütáló trailerét és a Ragnar Tornquisttel készített interjúkat!
De milyen játék is lesz ez a Secret World? A program egy akció-kaland-MMORPG, mely napjainkban fog játszódni (itt adjunk hálát az égnek, hogy nem egy középkori fantasy MMO-játék készül ismét). A címben szereplő Secret World azt a titkos világot jelöli, mely a hétköznapi emberek mindennapjai mögött húzódik meg. Azt a világot, melyet a kormányok, titkos szervezetek, szekták megpróbálnak az egyszerű ember elől rejtve tartani. Ebben a világban démonok, vámpírok, félistenek és különös lények élnek, melyek számos szörnyű eseményért felelősek. Sokáig egyensúly volt az ismert és e titkos világ között, mely azonban nem maradhatott fenn örökké. Ahogy a játék mottója is mondja: Sötét napok közelednek (Dark days are coming). A játékosok fogják azokat az embereket megszemélyesíteni, akiknek fel kell venniük a harcot a világot egyre jobban elözönlő lényekkel, illetve megfejteni a rejtélyeket, melyeket a Secret World kínál.
A játék az Age of Conan első feléhez hasonlóan nagy hangsúlyt fog fektetni a program egyjátékos módjára. Ez annyit jelent, hogy rengeteg olyan küldetés lesz, melyet egyedül kell megoldania a játékosnak. Ragnar Tornquist szerint a Funcom kutatásai azt mutatják, hogy az MMO-játékosok nagy része a csapatos kalandozás mellett sok időt tölt el azzal, hogy egyedül játszik az adott MMO világában. Ez persze nem jelenti azt, hogy a szokásos többszereplős kalandozásnak búcsút kell inteni, hiszen ilyen küldetésekből is bőven akad majd a Secret Worldben. Az Age of Conan egyik nagy hibáját, mely azt volt, hogy magasabb szinten már nem volt elegendő érdekes tartalom a játékban, Tornquist elmondása szerint nem fogják még egyszer elkövetni. (Megjegyzem, az Age of Conant és a The Secret Worldöt a Funcomon belül két külön csapat készíti.)
A Secret World egyik legérdekesebb húzása, hogy egyáltalán nem lesznek sem kasztok, sem tapasztalati szintek a játékban. Utóbbi annyit tesz, hogy a programban az egyre jobb felszerelések megszerzése és a speciális képességek/képzettségek megtanulása és fejlesztése képezi majd a karakterfejlődés lényegét. Ragnar Tornquist szerint a legfontosabb a használt képességek kombinációja lesz, és nem azok erőssége. Így próbálják azt elérni, hogy a kezdő játékosok is könnyen tudjanak együtt játszani olyan emberekkel, akik már több tucatnyi órát öltek bele a játékba. Az elmondottak alapján nem lesz a játékban grindelés, tehát nem kell órákon át vaddisznókat ölnünk csak azért, hogy elég magas szintűek legyünk ahhoz, hogy a haverok tápos csapatával tudjunk együtt játszani.
Rátérve a kaszt nélküli játékmenetre: minden karakter átlagemberként kezdi a játékot, nem lesznek varázslók, harcosok, tolvajok stb. A játék előrehaladtával folyamatosan szerzünk új képességeket, ám ezekhez nem fog (legalábbis a jelenlegi információk alapján) semmilyen megkötés tartozni. Megtehetjük persze, hogy csak egy irányba specializálódunk, tehát rágyúrunk a fegyveres harcra és az erőre, hogy egy terminátorszerű katonát hozzunk létre. Ám az is lehetséges lesz, hogy egy géppisztollyal futkosó és voodoo-varázslatot használó karaktert alkotunk magunknak. A kinézet kialakításánál a mai MMO-knál már megszokott lehetőségeket fogjuk kapni: bármilyen ruhát, frizurát, arcformát, stílust kialakíthatunk magunknak. Ráadásul mivel a védelmünk elsősorban nem attól függ majd, hogy milyen vértezetet hordunk, nem kell talpig fémpáncélban járnunk a városok utcáit, ami valljuk meg, elég hülyén is nézne ki egy modern környezetben játszódó játékban. Megtehetjük, hogy egy csipetnyi topban, szexi szoknyában nézünk szembe a szörnyekkel (ez inkább a női karaktereknél ajánlott, ha nem akarjuk, hogy megkérdőjelezzék nemi identitásunkat).
A játékmenetben a harc mellett nagyon fontos szerepet fognak kapni a minijátékok, a játékosok által megoldandó fejtörők (melyekhez gyakran egy egész csapatra szükség lesz), a Secret World világának titkainak leleplezése, de az is előfordulhat, hogy szabotázsakciókat kell végrehajtanunk az ellenség területén. Örömteli hír, hogy Ragnar elmondása alapján jól kidolgozott történetnek lehetünk szereplői a játékban, mely valljuk meg, nem jellemző az MMO-játékok többségére. Kiderültek a játékban szereplő helyszínek is, melyek a következők lesznek: New York, London, Szöul, New England és egy egyiptomi helyszín. Ezek közül mindegyik elérhető lesz a játék elejétől fogva, de természetesen ha nem vagyunk elég felkészültek, akkor a nehezebb helyszíneken nem fogjuk sokáig húzni.
Számos olyan részlet van még a játékkal kapcsolatban, melyet homály fed, ilyen például a PvP (játékos játékos elleni harc) lehetősége, melyről sajnos még semmit sem mondott Ragnar Tornquist. A játék megjelenését illetően szintén a sötétben tapogatózunk, mindössze annyit tudunk, hogy a játék már játszható állapotban van, ám még rengeteg dolgot kell benn tesztelni. Ha ránk mosolyog a szerencse, az év második felében talán már kapunk videókat a játékmenetből is. Drukkoljunk a Funcomnak, mert ez a játék végre kiemelkedhet a minket az elmúlt években elárasztó tucat-MMOG-k tengeréből. Zárásként tekintsétek meg a játék fantasztikus debütáló trailerét és a Ragnar Tornquisttel készített interjúkat!
Viszont én nem hinném, hogy a Secret World bukás lesz, hiszen gondolj csak bele, ők az Anarchy Online-al már bizonyítottak, ami ugye meg hatalmas siker lett, s máig nagy rajongó bázissal rendelkezik. És annak a játéknak a fejlesztését is a Ragnar vezette csapat végezte.
Persze elfogadom, hogy neked nem tetszenek az mmo-k, szívem szerint én is előbb szeretnék játszani a Chapters-el, de azt sem várhatjuk el tőlük, hogy örökké a TLJ univerzummal foglalkozzanak. Hiszen ha bele gondolsz, az semmiképp sem jó egy játékfejlesztőnek, hogy csak egy szériával foglalkozik egész életében. Főleg nem egy olyan stílussal, ami azért nem hoz annyi profitot, mint mondjuk egy mmo. Meg hát ahogy Ragnar is mondta: "We want The Secret World to stand out and be remembered" -és ne csak a Longest Journey miatt emlékezzünk rájuk
Előbb-utóbb lesz Dreamfall Chapters is, ebben nincs kétségem.
Have faith
Lehet, hogy más csapat de Ragnar akkor is azt írta valahol, hogy addig nem állnak neki a Chapters-nek amíg a Secret World nincs kész. Ami szerintem ezt jelenti, hogy 2011/12 előtt nem nagyon várhatjuk. És mivel alapból hidegen hagynak az MMO-ok így kicsit zavar, hogy emiatt kell várnom. Főleg, hogy most az előbb adtak ki egy Age of Conan-t is. Másrészt meg ha bebuknak ezzel is és szépen csődbe megy a Funcom akkor aztán bye bye Dreamfall...
April meg... Ebbe tényleg nem itt kéne mélyebben belemenni de azért voltak ennél már nagyobb fordulatok is a sztoriban.
http://bildr.no/view/385238
http://bildr.no/view/385239
http://bildr.no/view/385240
http://bildr.no/view/385241
http://bildr.no/view/385242
Még nem olvastam végig,ez fizetős lesz?
@Clipse: Csúnya véget ért? Hát igen, de semmi sem az aminek látszik
Én személy szerint nagyon várom ezt a játékok, I have faith in you Ragnar