- A Naughty Dog új technológiát használt az animációknál
- A The Last of Us: Part 2 karakterei ennek köszönhetően jobban mozognak
- A készítés során állatokkal is dolgoztak
- A játék februárban jelenik meg
A Naughty Dog játékainak karakterei iszonyú jól néznek ki, mind küllemükben, mind mozgásukban. Természetesek, már-már élőek. És ezen a tendencián a fejlesztők a The Last of Us: Part 2-ben sem óhajtanak módosítani, vagyis csak annyit, hogy még fejlettebb in-game és átvezető animációkat láthatunk.
Anthony Newman társdirektor a Gamespotnak árulta el, hogy a The Last of Us: Part 2 esetében egy új technológiát is bevetettek, a motion matchinget. Ennek lényege, hogy míg korábban a játékaik nagyobb animációkból építették fel a karakterek mozgását, most ezt több száz kis animációra bontották szét.
„A korábbi játékainkban ezek különálló részekből épültek fel, például azt mondtuk: játszd le a futás animációt, játszd le a balra fordulás animációt, aztán játszd le a jobbra fordulás animációt. A motion matching fogja ezt a több száz animációt, és apró darabokra vágja.
Amikor meghatározol egy útvonalat, amit a játékos vagy az ellenség végig akar járni, ahelyett, hogy azt mondanád, játszd le ezt és azt, a rendszer fogja ezt a vödörnyi animációt, és képkockáról képkockára felépíti az egészet a meghatározott útiránynak megfelelően.”
Ennek köszönhetően a karakterek - a játszhatóktól kezdve az ellenséges embereken és fertőzötteken át egészen a lovakig és a kutyákig - sokkal természetesebben fognak mozogni. Newman mindemellett elárulta, hogy a stúdióban kutyákat és lovakat is beöltöztettek motion capture ruhába, hogy rögzítsék a mozgásukat, amivel az animátorok dolgozhattak.