Ha van műfaj, amely szinte teljes egészében hiányzik a PC-ről, mégis alig egy maroknyi ember hiányolja, az a golfszimulátor. Konzolon is kicsi piacról van szó, így nem is csoda, hogy az EA Sports az ezredforduló után a PC-t, mint célplatformot szanálta. Így eshetett meg, hogy a közelmúltban csak 2007-ben és 2011-ben volt AAA-kategóriás golfjáték PC-n, és csak idő kérdése volt, mikor tölti be valaki az űrt, főleg azok után, hogy tavaly az EA és Tiger Woods hivatalosan is szakítottak, ami azt jelenti, hogy ha lesz idén PGA Tour (márpedig ez szinte biztosra vehető), akkor már nem ő adja hozzá a nevét. De kell egyáltalán Tiger Woods vagy a PGA-torna támogatása egy sikeres golfjátékhoz?

Ha a The Golf Clubból indulunk ki, akkor igen is, meg nem is. Nem, mert a Golf Club piszkosul jó golfjáték; igen, mert egyáltalán nincs benne licencelt tartalom, és ennek a hiányát meg lehet érezni. Az talán még nem akkora veszteség, hogy nem a világranglistán szereplő golfozó urak és hölgyek ragadnak benne ütőt, az viszont már komoly hiányérzetet kelt, hogy egyetlen legendás pályán sem lehet ütni a golflabdát. Nyoma sincs Pebble Beachnek, a Pinehurstnek vagy a skót Turnberrynek, itt kizárólag fiktív, procedurálisan generált pályák várnak ránk -- az eljárás miatt végtelen mennyiségben.

A mennyiség márpedig nagy előny, ha golfjátékról van szó, amely legalább annyira stagnáló műfaj, mint a sportjátékok, ahol évről évre csak a keret frissül, de a játékmenet nem. Ezért sem meglepő, hogy a kanadai HB Studios fémjelezte The Golf Clubban se sok újdonságot találni, sőt, a csapat tulajdonképpen benyomta a fénymásolóba a legutóbbi Tiger Woods PGA Tourt, lekaparta az összes licencelt tartalmat, és az így megszületett végeredményt küldték fel a Steamre. Eredetinek éppen ezért egyáltalán nem nevezhető, kiválónak viszont annál inkább. Aki valaha is próbálta az EA szériáját, szó szerint másodpercek alatt belerázódhat: még a csempe alapú menürendszer is az EA-t idézi, hát még a greenre húzott, a dőlésszöget mutató rácsos tábla, vagy az irányított szereplő által felvett pozitúra változtatása!

Mechanikailag a The Golf Club tehát tökéletes, a tartalom szempontjából pedig végtelen: a beépített pályaszerkesztővel szó szerint bármilyen környezetű és felépítésű térkép megálmodható, amit két kattintással fel is lehet tölteni a hálózatra, ahol remélhetőleg játékosok ezrei próbálják ki és értékelik az elkészült pályaművet. A PC-s kiadás jelenleg korai hozzáférés módban van, így a bajnokság mód még nem elérhető, de a tartalom már korai formában is impozáns -- hát még a látvány! A Unity motor hajtotta The Golf Club kifejezetten gyönyörűen fest, és a kiváló alapok miatt a gépigénye is barátságos. Kár, hogy az áráról ez már nem mondható el, hiszen hiába a kiváló játékmenet, a gazdag tartalom, a licencek teljes hiánya miatt egyáltalán nem indokolt az érte kért 32 euró: gyanús, hogy a vásárlóról a majdani PS4-es és Xbox One-os kiadás árát igyekeznek lehúzni, ez pedig nem túl szimpatikus. Pedig játéknak kiváló, és mivel riválisa egyáltalán nincs, ezért a kudarctól sem kell félnie: maximum csak a kasszáknál hasalhat el, de a nyár eleji megjelenéséig még van ideje a készítőknek átgondolni ezt az árazást.

A The Golf Club PC-s változata (a Korai Hozzáférés program keretén belül) a steamen vásárolható meg 32 euróért.